Pohjustus on aina kaiken a ja o. Ja pohjustustakin tärkeämpää on oikeat ihonhoitotuotteet, eli puhdistusaineet ja kosteusvoiteet. Itselläni on hyvin kuiva iho, joten valitettavasti en osaa suositella rasvaisen ihon tuotteita, mutta esim. Emotioneissa on usein myyjinä kosmetologeja ja maskeeraajia, jotka osaavat suositella juuri oikeat ihonhoitotuotteet kullekin ihotyypille.
Kun pohja, eli iho, on kunnossa, onnistuu meikkikin paremmin ja mikä tärkeintä, se pysyy siistinä.
Tärkeimmät meikkituotteet mun mielestäni ovat oikeanlaiset peiteväri ja meikkipohja (voidemainen tai mineraalijauhe). Itse tykkään kovasti mineraalimeikeistä ja suosittelen lämpimästi niitä kokeilemaan. Esim. Everyday Mineralsilta (
Everyday Minerals - Everyday Naturals) voi tilata testikokoja postikulujen hinnalla ja maksaa voi Visa Electronilla. Itse olen tuolta tilannut luomivärejä ja meikkipohjia ja tykkään molemmista kovin. Kun pohja on oikean sävyinen ja tuote juuri iholle sopiva, pysyy se kauniina koko päivän ja muut meikit (poskipuna, luomiväri, rajaukset) myös tulevat esiin kauniimpina.
Luomivärejä voi käyttää monipuolisesti ja niiden levittämiseen käytettäviin välineisiin kannattaa satsata. Kunnollisilla luomivärisiveltimillä meikkaaminen on paljon helpompaa, niillä piskuisilla luomivärien mukana tulevilla aplikaattoreilla voi viskata vesilintua. Youtubesta kannattaa mennä katsomaan Lauren Luken silmämeikkitutoriaaleja, aivan mielettömän hyviä!
YouTube - Käyttäjän panacea81 kanava
Mitäs muuta. Aina hyvä kultainen sääntö on "Less is more".
Ja ei kun kokeilemaan! Kyllä se siitä suttaantuu