Neuvokaapa tietämätöntä ULOSOTOSTA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulosotossapian
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Silloin kun noi haasteet tulee niin siinä on vielä 2vkoa aikaa maksaa se ennenkuin siitä tulee lopullinen.

niin voithan koittaa vaikka lainalla ottaa ja maksella sitä pois sitten. tuleeko rahallisesti halvemmaks? ei välttämättä mutta merkintä jää pois ja usko vaan et siitä kannattaaki maksaa vaikka enemmän.

Mun nettopalkka on n . 1600euroa ja maksan ulosotolle 300e kuussa ja sen olen itse sopinut. Aiemmin ottivat 500 euroa.

Mutta kyllä mäkin oon siinä luulossa että ap:llä menee luottotiedot jokatapauksessa kun tuomio tulee. Tosin luulo ei ole tiedon väärti..

[QUOTE="vieras";27763737]Ei mene luottotiedot, menevät vain jos sut todetaan varattomaksi (eli ei säännöllisiä palkkatuloja tai omaisuutta josta voisi ulosmitata).[/QUOTE]

Voi ei tätä tietämättömyyttä. Jos on jo tullut haaste ja on siihen vastannut, eikä ole haasteen kohteena olevaa velkaa kiistänyt, niin käräjäoikeus tekee ns. kansliapäätöksenä tuomion, joka on heti lainvoimainen ja siitä tulee AINA merkintä maksuhäiriörekisteriin eli luottotietoihin. Siinä ei auta mikään neuvottelu ulosoton kanssa. Käräjäoikeuden päätöksen jälkeen velka on heti ulosottokelpoinen ja sitten voi tietysti yrittää neuvotella ulosoton kanssa maksuaikataulusta. Sekin vaatii velkojan hyväksynnän, joka tässä tapauksessa on aika epätodennköistä, koska velka on jo päässyt noin pitkälle maksamattomana.

Jos sitten käräjäoikeuden tuomion jälkeen ulosotto toteaa velallisen varattomaksi eli ei pysty ulosmittaamaan velkaa, niin tulee uusi maksuhäiriömerkintä varattomuudesta. Ts. samasta velasta tulee kaksi maksuhäiriömerkintää kahdesta eri syystä. Tuomiosta ja varattomuudesta.

Yhteistyössä