Neuvokaa tutin vieroittamisessa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja kaipailee hän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja kaipailee hän

Vieras
Poika 1v9kk. Tuteista on tullut tosi tärkeitä.. Päivälläkin yksi täytyy olla suussa, yksi molemmissa käsissä, yksi kainalossa jne... Välillä heittää tutit pois mutta hetken kuluttua huomaa että tutit ei ole lähettyvillä ja alkaa kamala parku :(

Tänään päätin että nyt saa tuttien syöminen riittää! Poika itkee monet "turhat" itkut ja kiukkukohtaukset, kun tutteja ei ole tarpeeksi näkyvillä. Ei siis riitä että yksi on suussa vaan niitä pitää olla myös kädet ja kainalot täynnä..

Kertokaa kokeneet, kannattaako ottaa kaikki tutit kerralla pois?
Vai säästänkö yhden tutin päivä- ja yönille?
En tiiä mistä aloittaisin, mutta nyt viimeistään alkaa tutista luopuminen olla ajankohtaista, koska toinen vauva on tulossa ja haluan että poika "unohtaa" tutit siihen mennessä..

Asiallisia neuvoja kaipailisin.. =)

Leikkaa tutit, ja sano että ne on mennyt rikki heitetään roskiin.. =)
Mä annoin miniepelille sellasen tutin, ja se yritti hampailla pitää kiinni siit kumipäästä väkisinki. Nyt ei ole kuin yötutti, joka on vielä ehjä. :whistle:

Mulla ei ole hyviä neuvoja kun meillä ei olla vielä vieroitettu tutista mutta piti sen verran kommentoida että "kiva" kuulla että meidän neidin lisäksi on muitakin todellisia tuttiaddikteja. Meidän tytöllä ei myöskään riitä se että on yksi tutti suussa vaan niitä pitää olla vielä kädetkin täynnä. Vieroituksesta tulee varmaan ihan kamalaa. Ikää neidillä on 2 v jo.

Meillä lapsi oli muutaman kuukauden vanhempi kun tutista luovuttiin, mutta tehtiin niin että yhdessä vietiin tutit postilaatikkoon pussissa (omaan postilaatikkoon siis) oravavauvoille ja seuraavana aamuna yhdessä mentiin katsomaan onko oravat hakeneet tutit ja laatikossa odottikin sitten kiitoslahja pojalle (pari pikkuautoa).

Tai sitten voi käydä viemässä vaikka metsään tms... ja yhdessä käydä ostamassa jonkun mieleisen jutun palkintona reippaudesta

mä olen tehnyt aina niin,et ensin en anna muulloin,kuin päivä-ja yöunille,ja sit joskus myöhemmin otan uniltakin pois.

ja olen esim.leikannut tutin rikki,ja sit lapsi kun on huomannut et sitä ei voi syödä,niin ei sit oo syöny,tottakait on tullut murhetta sekä lapselle,että mulle,mutta pakko se on joskus pois ottaa.

mä olen tehnyt aina niin,et ensin en anna muulloin,kuin päivä-ja yöunille,ja sit joskus myöhemmin otan uniltakin pois.

ja olen esim.leikannut tutin rikki,ja sit lapsi kun on huomannut et sitä ei voi syödä,niin ei sit oo syöny,tottakait on tullut murhetta sekä lapselle,että mulle,mutta pakko se on joskus pois ottaa.

meillä oli pojan kanssa samanlaista..ensin vähensin tutit vai siihen yhteen, joka oli suussa vain silloin kun mentiin nukkumaan, käteen sai toisen tutin sijasta unirätin tai pehmolelun. kun oli melkein 3v, niin tutti "jäi" kesällä mökille..muutamana iltana tuttia kyseli, mutta ei edes itkenyt sen perään ja sitten se unohtui hyvin pian.

Kuulostaa tutulta, meillä ihan sama ongelma. :(

Mä oon kuitenkin suosiolla luovuttanut tässä vaiheessa - meillekin kun tulle parin kuukauden päästä toinen - ja uskon, että kun esikoinen näkee vauvalla tutin alkaa rumba alusta. Siis suosiolla olen siirtänyt tutista vierottamisen loppuvuoteen. Jos sitten vaikka lapsi ymmärtäisi että tutti on VAUVOJEN juttu tai että viedään tutit oravalapsille... tai jotain.

Mä oon kuitenkin suosiolla luovuttanut tässä vaiheessa - meillekin kun tulle parin kuukauden päästä toinen - ja uskon, että kun esikoinen näkee vauvalla tutin alkaa rumba alusta. Siis suosiolla olen siirtänyt tutista vierottamisen loppuvuoteen. Jos sitten vaikka lapsi ymmärtäisi että tutti on VAUVOJEN juttu tai että viedään tutit oravalapsille... tai jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:

Voisi olla nyt helpompaa. Nopeasti lapset unohtaa kuitenkin. Vauvan tullessa voi käydä niin, että isompikin haluaa olla vauva. Tutti vain pois. Muutaman päivän voi olla vaikeaa ja sitten se on ohi.

On hyvä kuulla että on muitakin joiden lapsille tutit on TODELLA tärkeät! Kiitos vastauksista! Taidan tehdä niin kuin muutama tuossa kirjoittikin, että päivisin annan rikkinäisen tutin tai en ollenkaan ja säästän sen yhden päivä- ja yöunille. Luulen että on liian radikaali muutos jos jätän samoin tein uni-tutinkin pois kun jo päivällä niitä täytyy olla kädet ja suut täynnä.

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:

Voisi olla nyt helpompaa. Nopeasti lapset unohtaa kuitenkin. Vauvan tullessa voi käydä niin, että isompikin haluaa olla vauva. Tutti vain pois. Muutaman päivän voi olla vaikeaa ja sitten se on ohi.

Mä ajattelin kanssa että saattas olla helpompaa jo ennen vauvan syntymistä, niin ehtis jo "unohtaa" itsekkin syöneensä. Mut tiedä sitten, miten tää vieroitus nyt alkaa.. Tsemppiä ninni sullekkin saman asian kanssa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:

Tätäkin olen pohtinut.
Mutta kun tyttö on parhaillan korvatulehduksessa, takana juuri muutto ja remontti, uuteen asuntoon sopeutuminen ja tää mun raskaus loppuvaiheessa, ei vaan millään jaksa nyt ajatellakaan. Tuntuu, että liian paljon on tässä samaan aikaan meneillään.

Kerran jo ajattelin että nyt lähtee.. Jaksoin sitä hysteeristä huutoa kokonaista tunnin. :ashamed:

Mä oon jo ihan kauhuissani valmiksi tästä asiasta.

Meillä yritettiin esikoiselta vierotusta 1v5kk iässä, tutti oli aina ollut vain unikäytössä. Heitin vain tutit roskiin ja laitoin nukkumaan ilman. Tyttö ei osannut ollenkaan nukahtaa ilman tuttia, vaikka käytössä oli unirättikin. Ei itkenyt tutin perään, puhua ei vielä osannut, pörräsi vain sängyssään 2 tuntia päivällä ja illalla ja kahden viikon kohdalla luovutimme ja ostin uudet tutit. Eli ek erä tytölle :))
Vajaa 2v sitten yritettiin uudelleeb ja veimme yhdessä tutit roskiin. Itki 2 iltaa tutin perään ja se siitä. Eli meillä ainakaan tuo että tutit vaan jätetään pois ei toiminut. Nyt mietin pitäisikö kuopuksenkin kohdalla odottaa kunnes ymmärtää asian ja vietäisiin tutit yhdessä pois. Nyt ikää 1v3kk. Toisaalta menee syksyllä tarhaan ja olisi kiva jos ei olisi enää tuolloin tuttia.

Otat ne pois vaan, etkä anna takaisin vaikka mikä olisi. Mun mielestä lapsille ei pidä valehdella mistää oravavauvoista tms. Kerrot sille lapselle että on jo niin iso ettei tarvitse enää ja hampaisiin tulee pipi jos noin isona vielä syö. No, niin tai näin se joko huutaa tutin perään, tai sitten ei.

Yhteistyössä