Neuvokaa mua, mitä vastaan anopille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Kaikki eivät jaksa/viitsi/halua/ehdi pitää säännöllistä yhteyttä sukulaisiin, eikä taustalla välttämättä ole sitä, että jotain olisi hampaankolossa. Toivottavasti anoppisi nyt vastaa hyvässä hengessä eikä saa tuosta viestistä aihetta loukkaantua :)

Tiedän kuitenkin, että anoppi pitää viikoittain yhteyttä tyttärensä perheeseen. Ja meihin ei mitään, vaikka asutaan melkein naapureina.. No, mun pitää vaan uskoa se, ettei se tule musta koskaan pitämään :( Harmittaa vaan, omasta ja perheeni puolesta.
Tytär on täysin eri asia kuin miniä. Ei ole ihme, jos voit pahoin, jos vertaat anopin ja miniän suhdetta äidin ja tyttären väliseen suhteeseen. Äidin ja tyttären suhteen pitäisi olla jotenkin viallinen, mikäli miniä olisi samanvertainen kuin tytär. Toki miniä-suhteestakin voi kehittyä poikkeuksellisen hyvä, mutta suhteen kehittyminen vie aikaa kuten äidin ja tyttären välisen suhteen kehittyminen on vienyt. Se ei onnistu hetkessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kiinnostaa:
Tulehan ap kertomaan mitä anoppi vastas!

Ei oo vielä ehtinyt vastata.. Lähetin viestin vasta 15 min. sitten. Voihan se olla, ettei vastaa mitään.. Mutta, sittenpähän asia on selvä puolin ja toisin. Eipähän tarvitse mun pikkupäätäni enää moisella sukulaisuussuhteella vaivata..

Itseäni vaivaisi tämä...

"Äidillä läheisemmät välit tyttärensä mieheen kuin omaan poikaansa?"

Ihan sama millaiset välit anopilla ja miniällä, mutta jos oma lapsi jää tyttären puolison varjoon on tilanne tosi outo.

Mutta haittaako sitä poikaa se että ei ole äitinsä kanssa niin kauheasti tekemisissä, vai haittaako se vaan miniää, sen kuvan ainakin saa, että miniää se haittaa. Jos poikaa ei kiinnosta pitää kauheasti äitiinsä yhteyttä, mutta tytär pitää, niin silloin myös tyttären mies on aika paljon kuvioissa.
Kenties tyttären mies auttaa anoppia, mitä taas poika ei tee.
Pahahan se on täällä miettiä miksi noin on, kun on vaan yksi näkemys asiasta.

Hauska huomata, miten täällä jutut rönsyää. Hyvähän se on spekuloida, kun ei itse elä ko. tilannetta. Mutta, neuvoja pyysin ja nitä sain. Ja, kaipa mä olen tyhmä kun haluaisin läheiset välit. Se on vaan uskottava ja tyydyttävä siihen, ettei näin tule koskaan tapahtumaan. Eipähän anoppi ole ottanut muhun viestin jälkeen mitään yhteyttä. Harmittaa kyllä, ettei pojastaan paljoa tunnu välittävän :/

Alkuperäinen kirjoittaja jaah:
Alkuperäinen kirjoittaja anoppi itsekin:
No, nyt on tällainen viesti lähetetty:
Mukavaa kun otit yhteyttä. Olen ajatellut koko syksyn, ettet halua olla tekemisissä :( Koti on niin täysi tavaraa, joten voit säästää lahjarahat mun osalta tai lahjoittaa ne hyväntekeväisyyteen esim. Pelastusarmeijalle. Joulumieltä!

Ehkä mä olen kauhea miniä. Mutta, toivon totisesti, että jos joku kaunis päivä olen itse anoppi, osaan suhtautua lämpimästi ja rakastavasti :)

musta toi viesti ei kuulostanut kovin mukavalta.

Samaa mieltä, ei kannata ihmetellä, jos anoppi ei pidä yhteyttä. Ja miks väkisin haluat lämpimät välit anoppiin?? En tajua. Ei kaikkien kans synkkaa, vaikka kuinka haluaa..

Samaa mieltä myös, aika tympeä viesti... Sun anoppi lukee sen niin, ettei miniälle hänen lahjat kelpaa, eli loukkasit häntä nyt ihan itse!

Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotus:
Kannattaisikohan soittaa anopille ja jutella asiasta, ettei välit nyt tulehdu tuosta ikävästä tekstaristasi?

suosittelen myös soittamista. tekstarin voi ymmärtää niin väärin vaikka hyvää tarkoittaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh?:
Samaa mieltä myös, aika tympeä viesti... Sun anoppi lukee sen niin, ettei miniälle hänen lahjat kelpaa, eli loukkasit häntä nyt ihan itse!

No, mä olenkin tympeä ihminen. Kuinkakohan monta kertaa anoppi on mua tässä vuosien varrella loukannut.. Silti haluaisin olla väleissä, mutta nyt uskon jo ettei sitä tule tapahtumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Alkuperäinen kirjoittaja Ehdotus:
Kannattaisikohan soittaa anopille ja jutella asiasta, ettei välit nyt tulehdu tuosta ikävästä tekstaristasi?

suosittelen myös soittamista. tekstarin voi ymmärtää niin väärin vaikka hyvää tarkoittaisi.

Anoppi ei ole pitänyt mitään yhteyttä koko syksynä. Tuntuu tosi oudolta ajatukselta, että hälle soittelisin ja juttelisin niitä näitä.. En kyllä usko, että juttelu auttaisi suuntaan eikä toiseen. Harmi sinänsä, mutta minkäs teet. Kuten täällä joku sanoikin, ei ole tarkoituskaan että anopilla ja miniällä on läheinen suhde. Nyt meni munkin tajuntaan tuo asia.

Meinasin mä kuitenkin viedä anopille joululahjan. Itsetehdyn kortin ja itseleivotun kuivakakun. Onko hyvä vai huono lahja?

No, eipähän tartte leipoa eikä askarrella. Anopista kun ei ole kuulunut mitään viestini jälkeen. Ei ole edes omaan, ainoaan poikaansa ottanut mitään yhteyttä. No, tulipahan sitten selväksi tämäkin.

Jatkoa seuraa... Kait mua sen verran harmitti, ettei anoppi vastannut mitään, että laitoin hälle vielä saman viestin uudelleen. Hän vastasi siihen ok ja kutsui jouluna syömään... Uskalsin sitten laittaa vielä viestin, jossa kysyin, onko ollut joku tietty syy, ettei ole pitänyt meihin yhteyttä. Ja vastaus oli tämä:

"Ei ole ollut mitään syytä. Eipä ole teistäkään kuulunut, olisi Janne voinut edes vaivautua isänpäivänä onnittelemaan. No se on ollutta ja mennyttä."

Just. Laittoi sitten tuon mulle, miksei pojalleen? En ymmärrä????

Jos sinä olet se joka asioita yleensä hoitaa niin en ihmettele sitä että sulle viestin laittoi. Neuvoisin unohtamaan meneet ja aloittamaan puhtaalta pöydältä. Suosimiseen en osaa sanoa oikein mitään kun oma anoppi inhoaa tasapuolisesti kaikkia sukuun naituja.

Huh huh...Onneksi en ole sun anoppisi tai miehesi. Kyllä maailmassa ois miljoona parempaa keinoa selvittää asia, rakentavasti ja korjaten. Ei tuollaisilla viesteillä mitään parannusta aikaan saa...

Oisko tämä paha? Mukavaa kun otit yhteyttä. Olen ajatellut koko syksyn, ettet halua olla tekemisissä :( Koti on niin täysi tavaraa, joten voit säästää lahjarahat. Joulumieltä!

(Tai sitten, lahjoita lahjaraha hyväntekeväisyyteen)

Toi kuulostaa musta ihan järkyttävän töykeeltä. Älä nyt ainakaan tollasta laita.

Alkuperäinen kirjoittaja li:
Oisko tämä paha? Mukavaa kun otit yhteyttä. Olen ajatellut koko syksyn, ettet halua olla tekemisissä :( Koti on niin täysi tavaraa, joten voit säästää lahjarahat. Joulumieltä!

Toi kuulostaa musta ihan järkyttävän töykeeltä. Älä nyt ainakaan tollasta laita.

Alkuperäinen kirjoittaja Kermakakkuk:

Oli aika tyly viesti!

Yhteistyössä