Neuvokaa miestä

• Viestiketjun aloittaja Kysymyksiä
  • Ensimmäinen viesti
Kysymyksiä
Tarttis lisää vinkkejä noihin alussa olleisiin kysymyksiin + siihen että miten asioista pitäisi puhua. Kiitos kaikille jo vastanneille, ja laittakaa lisää vastauksia ihmiset!

Kysymyksiä
Eikö kukaan haluaisi kertoa kokemuksiaan miten näistä on juteltu omassa suhteessa? Te nyt olette kuitenkin useimmat lapsia tehneet, joten osaatte kyllä kertoa ainakin sen, miten omassa suhteessanne tehtiin.

"rrr"
No odota ainakin et on jo jonkun aikaa seurusteltu. Sit sopivassa tilanteessa vaan kysäset. Jos vaikka tulee telkkarista lapsiohjelmaa tai käytte vierailulla sukulaisilla joilla on lapsia, niin kysyt ohimennen, et mitä mieltä sä muuten oot, haluutko kans joskus lapsia.

"NoH"
Kyllähän naisen voi tavata missä vaan...miksi just tuo ikäraja muuten. Toiveistaan elämän ja suhteen kannalta kantsii puhua jo aika pian, kyllä aika näyttää sovitteko yhteen. Itse olen sanonut aina sen reilusti etten halua lapsia.

Kysymyksiä
[QUOTE="NoH";22692303]Kyllähän naisen voi tavata missä vaan...miksi just tuo ikäraja muuten. Toiveistaan elämän ja suhteen kannalta kantsii puhua jo aika pian, kyllä aika näyttää sovitteko yhteen. Itse olen sanonut aina sen reilusti etten halua lapsia.[/QUOTE]

Miksi tuo ikäraja? Ikäraja on siinä, koska olen itse 30-vuotias, ja tuon ikäiset naiset ovat 30-vuotiaalle miehelle sopivan ikäisiä.

hankalaa on
Jos jostakin löydät naisen itsellesi niin voihan sille puhua tulevaisuuden haaveista vaikka ensimmäisillä treffeillä Ei sitä mikään estä, ja kyllä sitä voi kysellä tytsiltäkin mitä on mieltä tulevaisuudessa vaikka huumorimielellä kertoilla ja kysellä ,ei se niin vakavaa ole, ensinnäkin miksi et löydä sitä naista itsellesi, onko sinussa jotakin vikaa vai miksi ei löydy, mistä me voitaisiin se tietää mistä löytyy kun ei ole tietoa sinun sosiaalisesta elämästä yhtään mitään, ulkonäöstä, uskonnon suuntautumisesta, etninen tausta...

Kysymyksiä
[QUOTE="mie";22692587]Harmi kun olen jo 37v, olisin heti ottanut yhteyttä![/QUOTE]

37-vuotias nainen kävisi, jos kemiat kohtaisivat. Valitettavasti on pari muutakin ehtoa. 37-vuotias olisi ok, jos ei olisi yh, ja jos olisi vielä mahdollisuus edes yrittää lapsia ihan luonnollisella tavalla, ilman mitään keinohedelmöityksiä tai muita. Suurin osa 37-vuotiaista vapaista naisista kuitenkin on yh-äitejä, ja niistä jotka eivät ole, ei mitenkään voi tietää ovatko ne ollenkaan hedelmällisiä enää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymyksiä;22692678:
Ai mihin? No minkä takia ihmiset haluavat oman rakkaansa löytää. "Aatteleppa ihan ite" sanoisi Jope Ruonansuu.
Ai että järjellä ite? No, sä saat just sen, minkä ansaitsetkin. Parhaan tuloksen saa, kun käy itsensä näköisissä paikoissa, ja on ihan oma itsensä.

Mutta älä ainakaan musliminaista sitten ota, koska islamissa on miehillä velvollisuus pitää huolta vaimojensa elatuksesta. Ota joku kunnon suomalainen telaketjulesbo! Sellainen ei varmasti suostu olemaan elätettävänä.

Minkään ikäisistä naisista ei voi tietää onko ne hedelmällisiä ja onnistuuko lapsen saanti luonnollisesti. 37-vuotias ei ole vanha ja ihan yhtä tuuripeliä se on silloinkin. Mulla on useampi n.30 vuotias ystävä jolla on vaikeuksia saada lapsia.

Ap kuulosti alkuun ihan hyvältä, mutta luonne osoitti vähän inhoittavia piirteitä suhtautumisessa tuohon lisääntymiseen. Voihan olla että olet ap itsekin hedelmätön. Mitä tulee rahaan, niin harvaa naista haittaa pienituloisuus, kunhan on töissä. Pihiä miestä sen sijaan harva jaksaa katsoa. Tarjoa nyt kuitenkin ap kahvit tai vie mäkkiin syömään... Ja varaudu siihen, että rahat ovat mahdollisesti yhteiset jos perheen haluat.

Noihin vastauksiin vielä.

1. Sinuna etsisin netistä tai baarista. Netissä voit jo avoimesti kertoa itsestäsi. Tositarkoituksella liikkellä jne. Moni nainen on sulaa vahaa miehen edessä joka haluaa perheen. Jos isket naisia baarissa, niin kannattaa kiinnittää huomio myös niihin vaatimattomamman näköisiin naisiin. Guessin laukku, tekokynnet ja hiustenpidennykset kielivät siitä että nainen on enemmän high maintenance =)

2. Ole avoin ja kerro että olet liikkeellä tositarkoituksella. Jos nainen jää eikä säikähdä niin hänkin tod näk on. Älä kuitenkaan jauha liikaa siitä tositarkoituksesta.

3. Perheestä voi mielestäni alustavasti jutella suht nopeastikin. Etene sen mukaan mikä reaktio on.

Jos naiset vieläkin lähtevät lätkimään. Niin katso peiliin. Vika tuskin on ulkonäössä jos naisia kuitenkin saat. Tarkistaisin ainakin tuon mustavalkoisen asenteen ja suhtautumisesi rahaan. Se että nainen pitää kohteliasta miehistä, jotka maksavat kahvin, ei tee heistä sellaisia että heitä pitää elättää.

:D
Jotenkin kuulostaa vähän sille, että ap on etsimässä kohtua lapselleen. Onko se sitten parempi kuin etsiä elättäjää itselleen / lapselle?

Liian vakavasti lähestyvä mies karkottaa ainakin minut, tai riippana perässä roikkuva. Tai jatkuva lapsista ja sitoutumisesta jankkaaminen. Siitä voi kyllä kertoa piankin, että haluaisi saada lapsia, mutta kannattaa välttää painostavaa tunnelmaa. Mieheni kanssa kun tavattiin, ei kumpikaan oltu seuranhaussa, vaan muuten tutustuttiin ja siinähän ehti myös tulla tulevaisuudensuunnitelmia/haaveita ilmi ihan kaikessa rauhassa.

Ja kuten tuossa joku mainitsikin, ei äitiyslomalla naisella ole häävejä tuloja, jolloin miehen tulot ovat ne, joilla perheen isommat kulut kustannetaan. Ja mitä enemmän lapsia tulee, sitä pitemmän aikaa eletään yhden ihmisen tuloilla + sosiaalituilla. Tilanne koskettaa yhtä lailla naisia, ehkä enemmänkin. Toki hyvätuloisella naisella on alkuun paremmat äitiyspäivärahat, ja ainahan sitä voi haikailla varakkaan perhetaustan omaavan naisen perään, jonka vanhemmat/omat sijoitukset sitten kustantavat tämän lasten tuottamisen ja kasvattamisen aiheuttaman tuottamattoman kauden kustannukset. Jos et rikasta, omavaraista naista saa, on paras alkaa totutella ajatukseen, että lisääntyminen lisää elinkustannuksia, ja jos tulot ei nouse, laskee elintaso.

Vakavasti puhuen ymmärrän kyllä, mitä haet. Ilmaisussa olisi vähän kohentamisen varaa, onko tullut takkiin turhan usein vai onko kyseessä aiemmin hankkimatta jäänyt taito? Jätä ne prinsessat ja puunatut näyteihmiset haun ulkopuolelle, aloita uusia, sosiaalisia harrastuksia (esim. kansalaisopiston tanssikurssille on yleensä enemmän tarjolla naisia kuin miehiä ja kustannus on myös varsin kohtuullinen) ja pidä itsestäsi, sillai aidosti. Kyllä se siitä.

Itse elän mielelläni ekologisesti ja kulutan vähän, mutta rahaa pitää silti olla, jos ei muuta niin kaiken varalle. Elämästä kun ei ikinä tiedä. Mutta sen (vähän) rahan olen hankkinut itse, miehen elätiksi en rupea.

Onnea etsintään!

tsap
jaa no paras paikka löytää sellainen on joku seurakunta tai kirkko...siellä niitä perhettä kaipaavia ei rahan ym perässä juoksevia naisia on enemmistössä monesti. Ja miehistä pulaa ;) tosin siinä on vaan se mutta, että sitten sunkin elämänarvoissa uskon pitäs olla tärkeä.

mä tosin löysin oman ihanaisen mieheni kristillisestä sätistä :D, mulle ei ollu tulotasolla mitään merkitystä, vaan sillä että miehellä on oikeanlaiset arvot, rehellisyys ja haluaa panostaa perheeseen ja perhe-elämään täysillä. Ja sellaisen miehen sain.

"hei"
jaaaa..aa todellakin jos sitä kumppania etsii lähinnä lastensaantimielessä, niin en yhtään ihmettele jos naista (tai miestä) ei kiinnosta enää siinä vaiheessa. Ensisijainen haluamisen kohde tulee olla se puoliso/kumppani ja se että haluaa jakaa elämänsä ilot ja surut juuri sen kyseisen kumppanin kanssa. Lastensaanti on sitten ihan oma lukunsa, ja se on mahtava asia jos niitä saa ongelmitta... Mielestäni kuitenkin pitää olla valmis aina myös siihen ajatukseen, että elelee kumppanin kanssa kaksin.

Se mistä arvostan erityisesti miestäni on myös se, että kun suhteen alussa kerroin, että en exäni kanssa saanut lapsia eli että voi joutua tyytymään vain minuun...niin hän oli sitä mieltä, että jos lapsia ei tule niin sille ei mitään sitten voi, mutta että hän haluaakin juuri minut ja rakastaa minua sellaisena kun olen. No, meille tapahtui sitten ihme ja lapsia on siunaantunut (liekö sitten vika ollutkin exässä kun ei tullutkaan...) ja he ovat upea asia elämässämme, mutta siitä huolimatta se meidän hyvä parisuhde ja rakkaus on se liekki...

Yhteistyössä