Neuvokaa lapsen vaatettamisessa, jookos?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Avuton

Vieras
Olisiko joku niin ystävällinen että jaksaisi vähän neuvoa mua lapsen vaatettamisessa?
Pojalla on nyt kokoa 21 olevat kuomat ja ne alkaa käydä pieniksi.

Kannattaako ostaa vielä seuraavaa kokoa olevat kuomat vai vaihtaa kevätkenkiin seuraavaksi ja mennä näillä viimiset pakkaset kun vasta vähän alkaa olla tiukemman puoleiset nämä nykyiset?

* Millä säällä voi kuomia vielä käyttää, missä lämpötilassa vaihdetaan kevyempiin kenkiin?
* Voiko esim. huhtikuussa vielä käyttää kuomia jos ei laita niiden sisään puuvillasukkaa enempää..?
* Suositelkaa hyviä kevätkenkiä 1½vuotiaalle, millaiset ne olisi?
Kesällä kai lenkkarit tai sandaalit mutta millaiset kengät keväällä?
* Missä vaiheessa toppapuvusta kannattaisi siirtyä kevyt toppapukuun tai ns. välikausihaalariin?

Voisiko joku auttaa tietämätöntä? Vastatkaa edes tuohon että millon kuomista siirrytään kevyempiin kenkiin kun nyt on jo maaliskuu ja kuomat alkaa käydä pieniksi.. ei kai enää kannata ostaa isompia ennen ensi talvea..?

Ota Kuomista pohjallinen irti ja tarkista koko. Ilman villasukkaa ne menee hyvinki pitkälle kevääseen. Maa on kuitenkin kylmä. Laita lapselle sem verran päälle, mitä itsellekin. Jos susta on jo kumma toppiksilla, niin keventele lapseltakin. Tuulisilla ja kylmillä keleillä sen kevätpuvun alle voi laittaa villahaalarinkin.

Osta kunnon kesäkengät ja lisäksi tukevat sandaalit, joissa takaosa on umpinainen. Itse en pienille hanki erikseen kevätkenkiä. Kumpparit ja talvikengät vaihtuu suoraan kesäkenkiin. Toki, jos varaa on, niin osta jotkut pitempivartiset kevätkengät. Ecco, Elefanten, Tepsut, Kavat on hyviä kenkiä esim.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ota Kuomista pohjallinen irti ja tarkista koko. Ilman villasukkaa ne menee hyvinki pitkälle kevääseen. Maa on kuitenkin kylmä. Laita lapselle sem verran päälle, mitä itsellekin. Jos susta on jo kumma toppiksilla, niin keventele lapseltakin. Tuulisilla ja kylmillä keleillä sen kevätpuvun alle voi laittaa villahaalarinkin.

Osta kunnon kesäkengät ja lisäksi tukevat sandaalit, joissa takaosa on umpinainen. Itse en pienille hanki erikseen kevätkenkiä. Kumpparit ja talvikengät vaihtuu suoraan kesäkenkiin. Toki, jos varaa on, niin osta jotkut pitempivartiset kevätkengät. Ecco, Elefanten, Tepsut, Kavat on hyviä kenkiä esim.

KIITOS!
Ilman villasukkaa nuo kuomat on vielä ihan passelit, mutta pakkas säällä on pakko laittaa villasukkaa väliin kun muuten muksun varpaat on aivan jäiset =(
Meinaatko kesäkengillä esim. lenkkareita? Eli voiko kuomia käyttää jopa niin pitkälle ilman villasukkaa että vaihdan niistä lenkkareihin tms.?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

KIITOS!
Ilman villasukkaa nuo kuomat on vielä ihan passelit, mutta pakkas säällä on pakko laittaa villasukkaa väliin kun muuten muksun varpaat on aivan jäiset =(
Meinaatko kesäkengillä esim. lenkkareita? Eli voiko kuomia käyttää jopa niin pitkälle ilman villasukkaa että vaihdan niistä lenkkareihin tms.?

Niin meillä tehdään. Minusta se on järkevää. Loskassa tietenki kumpparit sitten villasukilla. Kesäkengillä meinasin jotain semmoisia pienten lasten kävelykenkiä. Lenkkareista ollaan niin montaa mieltä, että tukeeko ne jalkaa ja onko ne hyväksi kehittyvälle jalalle. Itse suosin jalkaa tukevia kenkiä.

Parhaiten pääset alkuun ja opit itse ostamaan lapselle kunnon kenkiä on, että menet kenkäkauppaan ja pyydät ammattilaisen apuun. Mittaavat kengän koon just passelisti, kertovat lasten kengistä ja opastavat valinnoissa.

Yhteistyössä