Neuvokaa avioehdon tekemisessä! Tarvitsen nopeasti nyt asiasta kaiken saatavan tiedon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rakastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rakastunut

Vieras
Eli tapasin kaksi kk sitten kymmenen vuoden jälkeen nuoruuden rakkauteni jota oon ikävöiny kaikki nää vuodet ja samoin hän minua, halutaan mennä nopeasti naimisiin ehkä jo heinäkuun alussa, esteettömyystodistus on jo hankittu MUTTA
Ongelma on se että mä oon kymmenessä vuodessa kerryttäny omaisuutta aika reippaasti, sanotaan nyt että mulla on peritty kaks asuntoa ja huvila ja vähäsen rahaa mutta näiden yhteisarvo on noin miljoona. Rakkauteni kohteelle on ok että tehdään avioehto mutta tarviiko mun hankkia lakimies tekemään se vai voiko sen kirjoittaa itse ja allekirjotuttaa todistajilla ja ennenkaikkea ehtiikö sen tehdä kolmessa viikossa vai pitääkö odottaa kauemmin?!
Kertokaa myös kokemuksia avioehdon tekemisestä minkälaisia avioehtoja olette tehneet. Pitääkö listata kaikki autot ja kissat ym

Meillä on avioehto. On rajattu niin, että kumpikaan ei saa mitään toisen nimissä olevasta omaisuudesta erotilanteessa. Talo meillä on 50/50. Teetätettiin netin kautta asianajotstolla, maksoi alle 80 e. Ei sen tekemiseen kauaa mene, ja voi vaikka pankissa teettää, tosin siellä kalliimpi. Tuttavapariskunta toimi todistajina, kun häiden aattona allekirjoitettiin. Maistraatti sitten ottaa n. 50 e rekisteröintimaksua. Tee ehdottomasti avioehto, nopea rakkaus ja toisella paljon omaisuutta! Toivotan teille onnea, mutta elämä on elämää ja kaikkea voi sattua.

Kannattaa kyllä ottaa lakimies sen tekemään, että sitten on varmasti pätevä. Ja ei avioehdossa tarvi mitään eritellä, vaan riittää että käy selväksi että sun omaisuus on jatkossakin sun omaisuutta ja miehesi omaisuus on miehesi omaisuutta ja mahdollinen yhteinen omaisuus jaetaan eron tullessa.

Me kävimme tekemässä avioehdon paikallisen pankin konttorissa. Tämä pankinjohtaja on jonkinlainen "virkamies" joka niitä tekee. Niin ja meillä ei siihen ehtoon lueteltu mitään mikä on omaa omaisuutta ennen naimisiin menoa. Siinä oli vaan mainittu yleisesti omaisuus ennen naimisiin menoa.

Lisäks meidän pankinjohtaja ehdotti sellaista testamenttia missä me määrättäisiin, että meidän kuollessa lasten tulevat puolisot ei tulisi saamaan mitään meidän omaisuudesta missään tapauksessa. Tällä tavalla voi periaatteessa tehdä omalle lapselleen "avioehdon" perittyä omaisuutta kohtaan.

Mun mielipide asiaan on se, että kannattaa ottaa joku joka tietää mitä tekee ja maksaa siitä sitten se raha minkä ne maksaa. muistaakseni ei ollut kovinkaan suuri summa.

Niin ja tuo avioehtohan täytyy maistraattiin toimittaa, mikäli sen haluaa viralliseksi. Sekin makso jonkin verran.

Avioehdonhan voi tehdä myös avioliiton solmimisen jälkeen, joten eipä tuolla nyt ihan niin kiire ole. Muuten kehottaisin kyllä kääntymään lakimiehen puoleen, jotta menee sanamuodot varmasti oikein.

[QUOTE="Maija";23995846]Meillä on avioehto. On rajattu niin, että kumpikaan ei saa mitään toisen nimissä olevasta omaisuudesta erotilanteessa. Talo meillä on 50/50. Teetätettiin netin kautta asianajotstolla, maksoi alle 80 e. Ei sen tekemiseen kauaa mene, ja voi vaikka pankissa teettää, tosin siellä kalliimpi. Tuttavapariskunta toimi todistajina, kun häiden aattona allekirjoitettiin. Maistraatti sitten ottaa n. 50 e rekisteröintimaksua. Tee ehdottomasti avioehto, nopea rakkaus ja toisella paljon omaisuutta! Toivotan teille onnea, mutta elämä on elämää ja kaikkea voi sattua.[/QUOTE]

Kiitos neuvoista, joo oon ehdottomasti tekemässä avioehdon vaikkei avioero oo nyt mielessä mutta ainahan toinen voi vaikka pimahtaa jotenkin ja lähteä lätkimään niin ei tossa ainakaan paljon menetä kun sen ehdon tekee. Yritin just soittaa kaverille joka on pankissa töissä niin varaan sen kautta ajan jos sais pankissa sen tehtyä.

[QUOTE="nuusku";23995863]Me kävimme tekemässä avioehdon paikallisen pankin konttorissa. Tämä pankinjohtaja on jonkinlainen "virkamies" joka niitä tekee. Niin ja meillä ei siihen ehtoon lueteltu mitään mikä on omaa omaisuutta ennen naimisiin menoa. Siinä oli vaan mainittu yleisesti omaisuus ennen naimisiin menoa.

Lisäks meidän pankinjohtaja ehdotti sellaista testamenttia missä me määrättäisiin, että meidän kuollessa lasten tulevat puolisot ei tulisi saamaan mitään meidän omaisuudesta missään tapauksessa. Tällä tavalla voi periaatteessa tehdä omalle lapselleen "avioehdon" perittyä omaisuutta kohtaan. .[/QUOTE]

Joo mun äidillä on tehty tollanen testamentti että sen omaisuus menee vain meille tytöille eikä meidän miehille, osaltaan just siksi että peritään perheyritys joka halutaan pitää perheessä eikä että menee avioliittojen kautta toisiin sukuihin. Ehkä joku päivä teen omallekin lapselle kunhan tosta hiukan kasvaa ensin

Alkuperäinen kirjoittaja Autuaat pässit harmaana;23995912:
Avioehdonhan voi tehdä myös avioliiton solmimisen jälkeen, joten eipä tuolla nyt ihan niin kiire ole. Muuten kehottaisin kyllä kääntymään lakimiehen puoleen, jotta menee sanamuodot varmasti oikein.

Taidanpa kuitenkin hoitaa homman heti ettei tuu sitten epäselvyyksiä että mikä on yhdessä hankittua ja yhteistä omaisuutta ja mikä kummankin omaa. Nyt ku on kuitenki osoitteet vielä erillään niin jako on helppo tehdä=)

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;23995968:
suosittelen oman pankin lakimiestä, siellä saa ainakin testamenttiasiat hoidettua. Tuollaisella omaisuudella ehdottomasti ammattilainen. Onnea tulevalle rouvalle:)

Kiitos! En olis ikinä uskonu että musta tulee vielä rouva, enkä olis kyllä ikinä uskonu että pystyisin ikinä olemaan näin onnellinen ja rakastunut ja saamaan vielä elämäni rakkauden. Luulin että peli menetettiin aikoja sitten=)
Mutta KIITOS ihan hirveesti kaikille neuvoista! Sain homman nyt etenemään niin että se mun pankissa työskentelevä kaveri soittaa mulle ja laitetaan homma etenemään.

Alkuperäinen kirjoittaja Autuaat pässit harmaana;23995912:
Olet todella vajaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Autuaat pässit harmaana;23996218:
Kiitos. Mikäköhän vastauksessani kertoo tästä?

No JOS sattuisi, ettei siipalla olekaan puhtaat jauhot pussissa, niin kuvitteletko sen suostuvan vielä häiden jälkeen avioehtoon?!

Avioehdossa ei tartte kirjoittaa kaikkea omaisuutta ylös (no jollain kupeilla ja kattiloilla ei ole tässä oikeasti arvoa ainakaan minusta...). Meillä on yksiselitteisesti kirjattu että kummallakaan puolisolla ei ole avio-oikeutta mihinkään toisen puolison omaisuuteen, olevaan tai tulevaan. Me teetettiin se lakimiehellä, mutta oikeasti tuon sisältö ei ole mikään ihmeellinen. Pari riviä vain. Noissa linkeissä oli hyvät ohjeet.

käsittämätöntä että joku ehdottaa tekemään avioehtoa avioliiton solmimisen jälkeen!!
ei missään nimessä jätetä siihen vaan ilman muuta ennen avioliiton solmimista.

täys idioottimainen suositus

Yhteistyössä