Neuvoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miten kosia miestä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miten kosia miestä?

Vieras
Olemme aikaisemmin jo puhuneet naimisiin menosta, mutta asia aina jäänyt puhumisen tasolle. Ehkä oma suhtautumiseni asiaan on myös vaikuttanut, koska en pidä naimisiin menoa mitenkään pakollisena. Asumme yhdessä, joten mielestäni käytännössä olemme naimisissa, mutta emme paperilla. Ajattelin nyt kuitenkin että jos jouluaattona puhuisin mieheni kanssa ihan tosissani asiasta, aikaisemmin siis mieheni aina aloittanut keskustelun aiheesta. Olen miettinyt asiaa ja tullut tulokseen, että onhan se tietenkin myös turvallisempaa olla naimisissa jos on yhteistä omaisuutta, jne.

Eli, miten tämän asian esittäisin miehelleni. Ajattelin ensin että laitan joululahjaan mukaan jotain mikä liittyy kosimiseen, mutta en keksinyt oikein mitään. Joten ajattelin sitten että puhun asiasta, mutta miten sen sanoa? Ihan suoraan kysyä, mennäänkö naimisiin? Vai aloittaa keskustelu ja pikkuhiljaa johdatella keskustelu aiheeseen?

Miten olette itse tehneet? Ja jos vinkkejä löytyy miten sen voisi joululahjalla sanoa, niin neuvoja vain, kiitos!

Mikä voisi olla sellainen joululahja? Sormus, esteettömyystodistus, kirkonvaraustodistus vai liput häämessuille? ;-)

Jos emme jo olisi naimisissa ja vaimoni haluaisi naimisiin, haluaisin hänen kertovan toiveistaan avoimesti ja perustellen, miksi se olisi tärkeää ja miksi juuri nyt olisi hyvä hetki. Eikä varmaan ole pahitteeksi olla vähän perillä miehen häätoiveistakaan. Ettei "maistraatti-mies" laske alleen, kun kuvittelee ensimmäisenä itsensä alttarilla 100 ventovieraan sukulaisen ihmeteltävänä.

Mikä voisi olla sellainen joululahja? Sormus, esteettömyystodistus, kirkonvaraustodistus vai liput häämessuille? ;-)

Jos emme jo olisi naimisissa ja vaimoni haluaisi naimisiin, haluaisin hänen kertovan toiveistaan avoimesti ja perustellen, miksi se olisi tärkeää ja miksi juuri nyt olisi hyvä hetki. Eikä varmaan ole pahitteeksi olla vähän perillä miehen häätoiveistakaan. Ettei "maistraatti-mies" laske alleen, kun kuvittelee ensimmäisenä itsensä alttarilla 100 ventovieraan sukulaisen ihmeteltävänä.

Joo, olen kyllä sen verran perillä koska asiasta olemme keskustelleet aikaisemminkin. Ja miksi oletat että minä haluaisin isot kirkkohäät? En halua, minulle riittää pieni tilaisuus maistraatissa, jopa salaa maistraatissa erittäin varteenotettava vaihtoehto.

Viimeksi muokattu:
Joo, olen kyllä sen verran perillä koska asiasta olemme keskustelleet aikaisemminkin. Ja miksi oletat että minä haluaisin isot kirkkohäät? En halua, minulle riittää pieni tilaisuus maistraatissa, jopa salaa maistraatissa erittäin varteenotettava vaihtoehto.

En minä mitään juuri sinun suhteesi olettanut. Kunhan yritin sanoa, että jos ei ole pomminvarma toisen osapuolen innokkuudesta asian suhteen, kannattaa miettiä, miten asian esittää mahdollisimman varovaisesti.

Viimeksi muokattu:
Jos lahjan muodossa haluat vinkata, että kosiminen olisi paikallaan, niin osta teille yhteinen lahja, blanko nimikyltti voisi toimia vihjeenä.

Mieleen tulee Sinkkuelämän Charlotte, joka odotti kosimista ja teki lopulta itse aloitteen, mutta lopulta asia vaivasi, kun miehen kuuluu kosia romanttisesti.

Tietämättä sinun toivetta, voisi myös kauniissa kehyksissä oleva runomuotoon kirjoitettu kosinta olla romanttisempi, kuin suoraan ääneen sanottu kysymys.

Minä en pelästyisi edes suoraa kysymystäkään.

Mutta jos vähän pehmeämmin haluaisitte lähestyä, niin se olisi seuraavanlainen.

Mitä mieltä olet, jos aloitettaisiin lähiaikoina pienten häiden suunnittelu. Minä niin tykkäisin kovasti, kun me oltaisiin onnellisesti avioliitossa.

Tietysti muokkaatte ensin lauseeni suuhunne sopivaksi.

Suoraan kysymykseen pitäisi antaa suora vastaus. Onko miehenne siihen valmin sitä en tiedä.

Mitä mieltä kysymyksen jälkeen on vielä pieni miettimisaika mahdollinen. Eikä se tule liian yllättävästi.

Yhteistyössä