Neuvoja vauvakuumeiselle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suklaahippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Suklaahippu

Jäsen
16.08.2005
869
0
16
Eli meillä kaksi tyttöä 3- ja 4- vuotiaat. Mä olen aina puhunut kolmannesta ja välillä ollut sitä mieltä että ei, mutta taas tosi vahvana että kolmas.
Isäntä ollut aina sitä mieltä että kaksi riittää. Olen yrittänyt pikku hiljaa muuttaa hänen mieltään.
Ja kertonut, että tahtoisin sen viimeistään ensi vuoden lopussa, koska koen olevani sen jälkeen jo liian vanha (36 tänä vuonna). Ja toinen juttu niin helmi-maaliskuussa pitäisi viimeistään päästä muuttamaan uuteen taloon...

Sitten ilmoitin, että jos kävisin otattaan kierukan pois marras-joulukuussa ja sit alettais yrittään.. Vastaus oli aha...

Sit kerroin, että saisimme kaveriltamme vaunut, pinnasängyn ja autoon kaukalon lainaan, ei tarvisi ostaa... + että kun joskus menen sitten takaisin töihin olisi esikoinen eskarissa tai koulussa ja toinen eskarissa tai tarhassa...joka tapauksessa ei tarhamaksuja oli kuin ehkä kahdesta jos sitäkään..
Niin vastasi siihen, niin että muuten sit nouseeki kulut tonnin kuussa...(liioittelua..)

On huolissaan raha-asioista ja jaksaako sitä kolmatta eli kestääkö pää...
Ihan ymmärrettävää.

Tää tunne on vaan niin vahva... en tiedä mitä tekisin, en viitsi koko ajan asiasta jankata...tai vihjailla..

Jotenkin kaipaisin sitä selvää vihreää valoa tai sitten punaista...nyt tuntuu että mennään oranssilla... Päässä ei liiku mitään muuta kuin se vauva-asia..ei kiinnosta edes rakennusprojekti ja uusi talo....

Jätänkö aiheen ja palailen loppusyksystä aiheeseen vai jatkanko hidasta väsyttämistä...

Mitä mieltä... Toivottavasti saitte jotain kiinni tuosta sepostuksesta....

Hmmmm.... kannattaisin ehkä mieluiten nyt sitä aiheen jättämistä. Olet kuitenkin miehellesi jo halusi ilmaissut ja hän varmaan nyt kypsyttelee ajatusta omassa päässään. Monet miehet ovat sellaisia. Palaa sitten syksyllä asiaan jos ei ole ite jo alkanu asiasta puhumaan enempi. Ei kannata painostaa. Tsemppiä! :)

Niin tai annat asian nyt olla ja sit käyt otattaa sen kierukan pois... ja toteat että se on nyt pois, sinä olet valmis kolmanteen ja jos mies ei sitä halua saa hän hoitaa ehkäisyn... näin me toimittiin ja loppujen lopuksi mies kantoi ovulaatiotestejä mulle kotiin :D

Mä taas oon sitä mieltä et jos mies ei oo suoraan sanonu että ei halua lisää lapsia, niin kannattaa sitä asiaa pitää vireollä ja jutella siitä omasta halusta. Liikaa ei saa tietenkään jankuttaa ja painostaa, mut jos nyt et ite puhu aiheesta niin mies saattaa luulla et oot jo haudannu koko asian. Sopivissa hetkissä aina vähän vihjailla ja kertoo miten tärkeetä se sulle olis.

Alkuperäinen kirjoittaja Abu:
Varaat sitten syksyllä ajan gynelle vuositsekkaukseen ja kysyt sitten mieheltä että otetaanko samalla kierukka pois? Näin saa aikaa haudutella ajatusta :)

joo hyvä idea, mun piti jo alku vuodesta mennä papaan.... voisin marraskuun lopulla mennä papaan.... hih.
Mutta siihen en kyllä ala että otan sen kierrukan omatoimisesti pois mieheltä kysymättä...pitäisi olla yhteinen päätös...

Kiitos kommenteista... auttoivat pulmassani... :flower:

meillä myös kaks lasta.Aikaa sitten ajattelin että 2 lasta on meille juuri sopiva mutta nyt tuntuu että se kolmas olis sittenkin sopivampi lukumäärä :heart:
kovasti kanssa oon koittanut miestä puhuttaa,nyt ollaan jo päästy että jos 2vuoden päästä ,mutta kun kuuume on kova :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
meillä myös kaks lasta.Aikaa sitten ajattelin että 2 lasta on meille juuri sopiva mutta nyt tuntuu että se kolmas olis sittenkin sopivampi lukumäärä :heart:
kovasti kanssa oon koittanut miestä puhuttaa,nyt ollaan jo päästy että jos 2vuoden päästä ,mutta kun kuuume on kova :whistle:

no tuo on jo hyvä alku, että mieskin jo suostuu...nyt alat sit aikaistaan...minkä ikäiset lapset teillä??

Alkuperäinen kirjoittaja Suklaahippu:
Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:

no tuo on jo hyvä alku, että mieskin jo suostuu...nyt alat sit aikaistaan...minkä ikäiset lapset teillä??

4v poika ja 2v tyttö!

Tytön kanssa kävi juuri tuollainen että kun aloin pojan jälkee kuumeilee sain miehen puhutettua että jos parin vuoden päästä,sit olikin puolen vuoden päästä ja sit kas kummaa olinki jo raskaana melkein heti :p

Meillä on 5- ja 4-vuotiaat. Sekä puolen vuoden ikäinen vauva. Tuntuu, että nuorimman vauvaikä mennyt todella helposti ja siinä sivussa. Isommille kivaa, kun saavat olla kotona. Tykkäävät leikkiä vauvan kanssa.

Meillä tytöt 5v ja 9kk ja kuumeilen kolmatta. Ikää on jo 35, eli toimittava olisi ja toimitaankin kyllä... Miehen mielestä kaksi lasta riittää, mutta ehkäisystä ei ole tietoakaan. Mielestäni se on jo yksistään myöntyvä vastaus eli kyllä??? Turhaa alkaa siinä vaiheessa narisemaan kun on kolmonen matkalla... :D

Mun mielestä ne miehet ei ymmärrä eikä tajua mitään vihjauksia tyyliin "mulla on vielä vanhat imetysliivit kaapissa" tai "saatais lainaan sitä tätä tuota".. Niiltä vaan pitää kysyä, että tehdäänkö se lapsi vai ei ja piste

Yhteistyössä