neuvoja vaikeaan tilanteeseen.. lähdenkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öö

Vieras
mies on muuttunut ihan omituiseksi.. huutaa mulle ja lapselle 1v koko ajan.. uhkailee välillä. hermostuu heti ku lähdetään johonkin.. ei auta missään vaikka oon rv 37 raskaana..
vaikeinta on ku lapsi tykkää isästään kovin.. tekee tuskaa erottaa se isästään, mut siten taas isä ei tunnu välittävän mitään..
tuhlaa kaikki meidän rahat sit valittaa vanhemmilleen eten anna sille rahaa ruokaan.. mun pitäis maksaa omalta säästötililtäni hänen sakkojansa, autosoittimia ym turhaa..
miten kestän erottaa lapsen? kuinka paljon lapsi kärsii?

ollaan käyty puhumassa mut mies vaan lupaa..mut mitään ei tapahdu.. onko mahdoton tilanne jatkaa näin?

vaikealta kuulostaa. :hug: Mulle tulee mieleen, et painaako miehesi mieltä jokin? Esim. tunteeko olevansa riittämätön, onko masennusta yms. Muuttuisiko miehesi, jos oikeesti tajuasi mitä hänellä on vaarassa menettää? Lapsi ei kärsi erosta, vaan tavasta, millä ero hoidetaan. Jatkuuko isään yhteydenpito vai jääkö se kokonaan? Kuinka vanhemmat pystyvät kommunikoimaan eron jälkeen jne...Mä en osaa oikeesti neuvoa sua, mitä sun pitäs tehdä. Toivottavasti ees saisit uusia näkökulmia asian pohtimiseen. Raskaus on jo loppusuoralla, kuinka pärjäät itse? Onko siinä mitään eroa nykyiseen, oletko yksin vai kaksin?

todella rumaa kielenkäyttöä.. ei mitään kunnioitusta mua tai lasta kohtaan. tänäänkin annoin koko päivän nukkua ja mitä sain.. kauheat huudot.. ja itkeä koko illan.. lapsi näki mitä isä paisko tavaroita ja hajoti kännykkänsä.. huusi äidilleen.. ja haukkui mua..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mun ei tarvitse lisäksi huolehtia miehestä.. masennusta miehellä o..sai lääkkeet mut ei ole syönyt.. omaa tyhmyyttään mut minä en ala niitä tuputtamaan

eli siis jos miehelläsi on masennus, niin eikö hän käy missään puhumassa? Vaikka söisikin lääkkeitä (tässä tapauksessa ei) niin se ei yksin auta. Masennuksen sairastaneena voin sanoa, että läheiseni oli todella kovilla etenkin mieheni. Tässä jälkikäteen ollaan pohdittu, mikä meidän viime syksystä yli lennätti ilman eroa...Mä uskon, että kun hän saisi sen avun nyt siihen masennukseen ja motivaation itseltään sitä hoitaa, niin kaikki järjestyisi ja miehesi alkaisi olla taas oma itsensä. Mä tunnistin noi sun miehesi jutut ihan omikseni. :hug:

et oon alkanut miettiä miten synnytyksen sais käyntiin..en jaksa hoitaa yksin lastamme kaikkia päiviä.. ku ei edes kävele vielä.. miehestä ei siis ole edes lenkille lähtemään hänen kanssaan saati ei olis hetken kotona leikkimässä.. alkanut tulee kovat kivut ja päivät itkien on tosi raskaita.. ajattelemalla lasta oon saanut puukon pidettyä laatikossa ja risiiniöljyt kaapissa:/

Vaikka haluaakin auttaa itselle rakasta ihmistä ja tuntuu pahalta ajatella hylkäävänsä toisen tuollaisessa tilanteessa kun toinen on sairas, niin et voi kuitenkaan olla vastuussa miehesi elämästä. Sanoitkin tuolla että et ala lääkkeitä tuputtamaan mikä onkin ihan oikein koska kyllä hänen itsensä pitää motivoitua sairauden hoitoon.
Jos sinusta tuntuu että tällä hetkellä jaksaisit paremmin ilman miestäsi niin kannustaisin sinua siihen. Eihän ole pakko kokonaan erota, ottaa vaan etäisyyttä. Saattaisi olla miehellesikin herätys että mitä menettää jos ei huolehdi itsestään. Voisi löytyä se halu saattaa asiat raiteilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pari viikkoa.. sinä aikana mies oli ajanut kännissä autoa.. ei tullut tapaamaan meitä.. hommannut jotain nettinaispuolisia kavereita ym..

Jos minun mielipidettä kysyttäisiin niin sanoisin että kannattaisi olla pidempi aika pois ja muuttaa takaisin vasta kun asiat on oikeasti paremmin. Eli sen muutoksen täytyy tapahtua ennen yhteenpaluuta. Mutta se on helppo neuvoa ulkopuolisena *halihymiö*
En minä tiedä mitä tekisin itse samassa tilanteessa. Toivoisin kuitenkin että voisin lähteä kuvaamastasi tilanteesta varsinkin kun uusi vauva on tulossa. Se on muutenkin rasittavaa aikaa.

no vaikka täällä aina kehotetaan pienestäkin eroamaan niin mielestäni tämä on jo kunnon syy erota! jo lastenkin takia. minkä esikuvan miehesi antaakaan lapsellensa paiskimala tavaroita ja huutamalla jne. ja nähtävästi itsekkin olet jo pätöksen tehnyt että haluat erota. ota ainakin välimatkaa siksi aikaa että miehesi alkaa käyttäytyä ihmisiksi ja hoitaa ongelmansa. jos ei niin parempi teidän on ilman häntä

Yhteistyössä