neuvoja/tukea kaivataan;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lost
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lost

Vieras
niinhä siinä kävi.. raskaana olen
mutta miksi en oikein iloitse siitä? vihaan ajatusta muksusta, vaikka minulla on jo yksi ihana mukula jota rakastan yli kaiken:)
erosin lapseni isästä yli puoli vuotta sitten ja nyt minulla on uusi mies jonka kanssa olaan kihloissa.

raskaus ei todellakaa ole suunniteltu!
käytettii ehkäisyä ja varmistin vielä ottamalla jälkiehkäisypillerinki mutta ei.. raskaana ollaan.

edellinen raskauteni oli todella vaikea ja synnytys kesti viikon kaikkine käynnistyksineen. ja kotiin päästessä minulle iski kamala masennus, olin vähällä tappaa itseni.
en siis halua kokea tätä kaikkea uudelleen. pelkään liikaa.
mutta myös raskaudenkeskeytys on jo ajatuksena sydäntäsärkevää!!:(:(

muuten meillä on kaikki hyvin ja rahastakaan ei puutetta.. joten rakkaat ihmiset kertokaa minulle omia kokemuksia, mielipiteitänne ja kertokaa mikä siis neuvoksi???

siis onko tää lapsi sun nykysen äijän?miks otit jälkiehkäsypillerin jos kerran käytätte ehkäsyä? vai naittexte vaan kerran puoles vuodes vai käytäx sä joka kerta ehkäsypilleriä vai siis mitä tuo tarkotti että "tulin raskaaksi vaika käytin ehkäsypilleriä" en nyt ihan tajunnu..

Itsellä ensimmäinen oli todella vaikea ja vauva aika oli todella vaikeaa, toisen kohdalla tiesi mitä on olla vauvan kanssa joten asennoiduin jo ihan eri tavalla. Tosin kakkonen antoi odottaa itseään yli vuoden

miusta kuulostaa siltä että siun olisi hyvä puhua noista tuntemuksista esim. neuvolassa ja kenties sitä kautta saada lisää apua...edelliseen raskauteen taisi liittyä niin paljon ikäviä tunteita että ne tunteet nousee nyt pintaan.

ymmärrän kyl jos sua pelottaa ajatus uudesta lapsesta kun olette tuosi tuore pari se kai tässä sulla kai oli myös pointtina vai ymmärsinkö väärin?suhdetta on kyl vaikea perustaa raskaanaollessa ja ymmärrän jos hirvittää teidän ehkä pitäisi jutella miehesi kanssa mitä mieltä hän on ja tehä sit yhdessä päätös. muista et jos sun eka synnytys oli vaikea ei se tarkoita sitä et tuleva olisi jokainen synnytys on yksilöllinen ja neuvolas voit jutella kaikista jutuista ja sairaalassakin kätilöiden kans jo etukäteen. ja aina sulla on mahd.leikkaukseen et älä pelkää synnytystä miettikää mitä lapsi suhteeseenne tois ja mitä kenties mahd.abortti....vaikea tilanne älä mieti asioita yksin vaan juttele kihlattusi kanssa!ehkä tällä lapsella (ja ainakin tilanteella)voisi olla yhdistävä vaikutus se sellainen uusioperheen puuttuva lenkki:)meillä ainakin yhteinen lapsi on tuonut hirveesti suhteeseen syvyyttä ja iloa:)voimia sulle :hug: muista et asiat kyl ratkeaa parhaimpaan päin mikä se sit onkaan:)

käytettiin siis kondomia mutta mulle tuli semmonen olo et se tais jotenki rikkoutua joten sit varmuuden vuoksi hain jälkiehkäisypillerin:)
.. kiitos teille.. ollaan kihlattuni kanssa jo viikko keskusteltu asiasta ja vielä ei olla mitään päätetty. hän haluaisi lapsen mutta minä en.. tai ainakin luulen etten halua.. koska en ole yhtään onnellinen tästä "vahingosta".. mutta aika näyttää mitä teen/tehdään.. jotenki olen sillä kannalla että jos itsestä ei yhtään tunnu siltä että olisin valmis kestämään raskauden. synnytyksen, imettämisen ja yövalvomiset niin on ehkä parempi unohtaa koko asia, eikä väkisellä yrittää ja sitten vihata lastaan. edellinen muksuni kun nukkui ensimmäisen kerran kunnolla vasta kaksi vuotiaana niin oikestaan vasta vuoden olen saanut toipua hänen "vauva-ajastaan". ja elää rauhallista elämää:)

Yhteistyössä