neuvoja tarvisin terojen syöntiin..

hei!
Mulle määrättiin terot kp 15-24. Yritetään lasta. No mun pitääs huomenna aloittaa terojen syönti.. oon koko viikon yrittäny tikuttaa ovista, mutta tuloksetta. odotanko esim maanantaihin jos saisin sen oviksen tikutettua ja aloittaisin sitten vasta ne terot? Vai kuinka tässä nyt toimin???
 
En tiedä mistä syystä sait Terot, mutta itse söin niitä pitkien kiertojen vuoksi. Ymmärsin nii, että vauvahaaveisen kannattaa odottaa ovis, ennenkun alottaa Terot. Tosin jos bongaat oviksen, niin kyllä kuukautisetkin pitäis sit tulla normaalisti, ellet oo raskaana, koska oviksen jälkeen elimistö itse hoitaa keltarauhashormonitutannon. Mutta neuvoisin siis ehkä odottamaan maanantaihin ja sit voisit aloittaa Terot, ellei ovista oo kuulunut. Siten sun kierto ei veny kauheen pitkäksi ja pääset ainakin sit pian uuteen yrityskiertoon, ellei tärppiä oo tullu. Onnea oviksen bongailuun!
 
anu84: Jep, oikeassa olet, että Terolut estää ovulaation. Ideana siinä yleensä on se, että jos oma kierto on epäsäännöllinen tai liian pitkä, saadaan Terolutien avulla kierto säännölliseksi ja siten myös ovulaatiokin tapahtumaan oikeaan aikaan mikäli oma keho alkaa toimia "oikein". Eli jos nyt "uhraisit" tämän kierron ja söisit lääkärin ohjeiden mukaan, saattaa seuraava kiertosi olla säännöllisempi. Teroluthan ei varsinaisesti auta ovulointiin vaan sillä siis yritetään saada oma keho heräämään ja tuottamaan se kypsynyt munasolukin. Itselläni terolutit säännöllistivät kyllä kierron mutta ovulaatiota ei silti tapahtunut vaan vuoto tuli ns. tyhjennysvuotona terojen ansiosta. Itselleni oikea hoito olikin sitten clomifen eikä Terolut...
 
Siis lisäyksenä edelliseen, et oviksen jälkeen kuukautisten pitäis tulla normaalisti ilman Terojakin. Mutta Terojen avulla varmistat, että ne tulee, vaikka ovista ei olis tapahtunut. Ihan normaalia on, ettei välttämättä joka kierrossa ovulaatiota aina tapahdu.
 
Joo pitkien kiertojen takia mulle nuo terot määrättiin! Jos mä maanantaihin odotan ja sit syön sen normaalisti ne niinkuin kuuluukin! :)
jos ei raskautta ole kuulunut vuodenloppuun mennessä niin sitten pitää varata taas gynelle aika ja katsotaan tilannetta uusiksi!
 
Jos on terot määrätty pitkiin kiertoihin niin aloita vaan ne silloin kun käskettiinkin. Terolutit eivät estä ovista. Mutta ne saattavat vaikeuttaa siittiöiden matkaa.

Normaalistihan oviksen jälkeen kehittyy keltarauhen joka sitten joko ylläpitää raskautta tai saa vuodon alkamaan.

Sulla varmasti haetaan nyt sitä että vaikka aloitatkin tässä kierrossa terot liian aikaisin. Niin kierto, pari menee että sun oma ovis sitten aikaistuu. Ja näin ollen saatat pystyä jättämään terotkin pois. Ovis tulee aikaisemmin ja menkatkin tulevat sitten aikaisemmin.
Kierto säännöllistyy.

Mutta jos sä lykkäät nyt niiden syöntiä niin ei niistä sitten ole varsinaisesti apua kierron lyhentämiseen.
 
Onhan se kurjaa joutua odottelemaan ja kun vielä menee sitten kierto tavallaan hukkaan. Muttakun siitä saattaa sitten olla pisemmällä tähtäimellä isompi apu.


Tervetuloa tuonne apuja tarvitseviin vauvakuumeisiin juttelemaan. Sieltä löytyy meitä paljon samassa tilanteessa olevia.


t: Solina83 yk 15 apuna clomit+luget vika kierto näin, sit alkaa pistoshoidot
 
Alkuperäinen kirjoittaja anu84:
Mutta mites kun olen lukenut että ne saattavat estää ovulaation, niin eihän niistä sitten ole mitään hyötyä vauvanyritykseen.

Näin mäkin luulin kun olin täältä niin lukenut, mutta lääkäri sanoi ettei tuo pidä paikkaansa. Mulle määrättiin terolutit menkkojen aikaansaamiseks, menkat alkoi ja tulin heti raskaaksi. Eivät estäneet ovulaatiota.
 
Riippuu, miten niitä syö.. esim. endon hoidossa niitä käytetään (pisempi aika yhteen menoon, 20pv?) juuri siten että ovulaatio ym. toiminta estyy ja endopesäkkeet kuihtuu pois, vähän samaan tapaan kuin e-pillereitäkin syödessä. Hoidon aikana ei voi tulla raskaaksi.
 
Mulle ei muuten gyne suostunut antamaan clomeja, tai en niitä kyllä pyytänytkään vaan alkoi ite sanoa että hän ei niitä sulle kirjoita että on sitte n jonkun erikoislääkärin tehtävä ne kirjoittaa. Kuulemma monikkoraskaudet niin yleisiä kun niitä popsii, jos ei tiedä täsmälleen tarkkaa annostusta. Mä naureskelin että kirjoita nyt vaan... Sekään haittaisi yhtään! =)
 
Onnittelut ovisplussasta :flower: se on aina yhtä ihana saada. Olitko jo aloittanut terot? Hyvä että sait sen plussan, onnea. ja ei muuta kuin ahkeroimaan nyt ;)

Me ollaankin sit ihan samassa, mie sain ovisplussan eilen. Luget aloitan varmaan huomisaamuna.... katsoo nyt vähän.
 
Ei oikeestaan muuta varsinaista sivuvaikutusta kun hetkittäisiä etomisia, mutta kyllä esim. tässä kierrossa tissit alkoi aristuun jo kp16 (yleensä vasta 5pvää ennen menkkoja) ja viime kierto venyi 29ään kun pitkän aikaa muuten ollu tasan 27. Sitä edeltävänä päivänä tuli rusehtavaa tiputtelua, kun yleensä menkkoja edeltävä on sellasta vaaleenpunertavaa.
 
No mä mä oon vasta kaks kiertoa syöny teroja ja neljä olis vielä jäljellä, sitten kanssa mulla otetaan järeemmät keinot käyttöön jos ei ole siihen mennessä tärpänny!! Mutta mitään en niin paljoa toivois kun sen et tärppäis!!
 

Yhteistyössä