Neuvoja rahahuoliin

  • Viestiketjun aloittaja En halua ongelmia
  • Ensimmäinen viesti
En halua ongelmia
Nyt ovat hyvät neuvot kalliit. Olen aina huolehtinut raha-asioistani moitteetta ja pienet tuloni ovat riittäneet nipin napin. Tällä hetkellä kuitenkin näyttää siltä, että lähiaikoina rahat eivät vain yksinkertaisesti riitä.

Olen täysin kokematon minkäänlaisten vippien tms. muiden kanssa. Onko olemassa edullista tapaa saada pieni luotto - siis kyse on satasesta tai parista?
 
"vieras"
Älä missään tapauksessa ota pikavippiä, ellet aivan 100% varmuudella tiedä voivasi maksaa takaisin. Ja kun nuo tarvitsemasi summat ovat pieniä, etkö millään saisi lainaa esim. sukulaisilta, tai voisitko myydä jotain omaisuutta? Oletko aivan varmasti karsinut kaikki turhat menot pois?
 
"vieras"
EI pikavippiä!

100-200e kehtaa lainata vanhemmilta tai läheiseltä ystävältä, jos on siis aivan varma että pystyy maksamaan takaisin silloin kun on sovittu.

Itse tuollaisen summan puutteessa mielummin myisin huutiksessa/kirppiksellä tavaraa (huutikseen voit naputella tavaraa heti, kirppistavaraa voit alkaa myös kasata nyt, varata pöydän sekä hinnoitella huomenna ja viedä tavarat perjantaina, rahat saisit jo ensi viikon torstaina) tai veisin jonkun arvoesineen panttilainaamoon.
 
"vieras"
Kuules. Arvaappa, miksi köyhät on velkakierteessä ja köyhtyvät entisestään? Nuo perkeleen pikavipit ja niiden helppo saatavuus. Niissä on hirveät korot, ne on kallista rahaa. Älä hyvä ihminen sorru semmoisiin. Karsi menoja. Osta vain, mitä on aivan pakko ostaa.
 
En halua ongelmia
[QUOTE="vieras";21992218]EI pikavippiä!

100-200e kehtaa lainata vanhemmilta tai läheiseltä ystävältä, jos on siis aivan varma että pystyy maksamaan takaisin silloin kun on sovittu.

Itse tuollaisen summan puutteessa mielummin myisin huutiksessa/kirppiksellä tavaraa (huutikseen voit naputella tavaraa heti, kirppistavaraa voit alkaa myös kasata nyt, varata pöydän sekä hinnoitella huomenna ja viedä tavarat perjantaina, rahat saisit jo ensi viikon torstaina) tai veisin jonkun arvoesineen panttilainaamoon.[/QUOTE]


Nyt valitettavasti myös vanhemmilla on sellainen tilanne, että sieltä suunnasta ei näytä olevan tuloja tulossa.

Myös monella kaverilla näyttäisi olevan melkoisia rahahuolia.
 
"vieras"
Jos kyse on noin pienestä summasta, pystyt kituuttamaan sen kanssa aivan varmasti. Puuroja, marjoja, keittoa... Älä ota mitään pikalainoja. Se on liian helppoa, liian kätevää, liian kallista. Tulee melko kallist paukku maksella se pois. Ja houkutus ottaa pikkusen lisää on suuri ja kynnys madaltuu...

Sinnittele.
 
hm
oletkos jo aiemmin lainaillut paljon sukulaisilta? jos näin on, niin pitäisikö käydä velkaneuvojalla, ennen kuin tilanne paha

tai kysellä fiksuilta palstalaisilta, miten eletään säästäväisesti.
kauden kotimaiset kasvikset, paljon työtä, itse teet ruoan niin lapset pysyvät terveinä.
 
s pankista
tuo edullinen pikavippi. com ei tainnut vielä olla käytössä, heh, vähän vaikea lainata siis sieltä.

en ole ap, mutta kiinnostaisi, että jos hakee s pankista kertaluottoa, niin pitääkö siirtää palkka tulemaan sinne. Ja onko tiukkaa vuositulorajaa heillä, mitä täytyy tienata.
Jos joku tietäis, tulkaa kertomaan.
Itse olen suossa nyt jatkuvien palkanalennusten takia. Näin fiksu palstalainen minä olen sitten. Oma vikahan se, toki, kaikkihan haluaisivat, että heidän palkkaansa laskettaiseen säännöllisin väliajoin.
 
s pankista
katselinkin tuolta s- pankin sivuilta, ei ole pakko kai olla tiliä siellä - minulla kyllä on, kun täytyy sitä poonusta keratä kuitenkin, vaikkei ostosummat päätä huimaa :)
ahneen himot ne on hiirelläkin
 
Edullinen pikavippi

Yhteistyössä