Neuvoja! Lapsen kanssa lentokoneeseen..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkustaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkustaja

Vieras
Neuvoisiko joku lapsen kanssa lentänyt, miten olisi hyvä toimia? Lapsi on 1v ja lennämme Euroopassa. Mites olette ruokahommat hoitaneet koneessa/kentällä? Mitä sinne saa ottaa mukaan uusien sääntöjen mukaan (juomaa, ruokaa ym)? Myydäänkö Helsinki-Vantaalla pilttejä tms. jossakin? Muitakin vinkkejä otetaan vastaan.

KIITOS! =)
 
Piltteja saa ottaa koneeseen vanhaan malliin. ja maitopakkauksia. ja siis esimerkiksi kuten yksi turvatarkastaja lentokentalta sanoikin etta voileipa pahkina levitteella on ok mutta leipa ja purkki pahkina levitetta ei...

kannattaa katsoa jos sinkki salvaa on etta ei ole isompia pakkauksia oliko se nyt 100/150 ml?.. muuten joutuu antamaan pois. Kaikki rasvat ja tuommoset pakattava litran mini grip pussiin.. toki saa olla isompikin minigrip mutta sisalto ei saa ylittaa litraa, ja maitopakkauksia ja piltteja ei mun mielesta tarvi niihin tunkea mutta itse olen ottanut toisen minigrip bussin purkkiruualle jos sattuu etta laukku kolahtaa ja purkki hajoaa niin ei sitten kaikki ole siina monjassa...
 
Jos lapsesi juo vielä pullosta, kannattaa nousun ja laskun aikana antaa hänen imeä pullosta,niin ei mene korvat lukkoon. Nousun ja laskun ajan hän on tietysti vanhemman sylissä,lentoemäntä tuo kyllä sellaisen jatkokappaleen turvavyöhön.
Ja etukäteen kannattaa varata lentokoneeseen sellainen vauvankoppa, jossa hän voi vedellä unia. On todella kätevä ja vaikka lapsi ei nukkuisikaan, hän voi olla siinä esim sen aikaa kun itse ruokailette, ja mutustella vaikka sämpylää tms.
Jotain mieluisia leluja mukaan, ja jos tykkää katsella kuviakirjoista, niin kirjoja matkaan myös.
 

Similar threads

Yhteistyössä