Neuvoja kaipaisin teiltä joiden lapsella/lapsilla on allergiaa(iho-oireita) KUVA!

:hug: Huh olipa hurjan näköinen.
Ei kyllä tule nyt mitään helpottavaa mieleen.
Joskus on ollu sitä "sinistä" vettä jossa kylvetty, tosin oli sellainen sairaalassa tehtävä kylpy, mutta helptti kummasti. (en muista sen aineen oikeeta nimeä mikä värjäs sen veden siniseks.)
 
metsänpeitto
Meillä menee aika lailla tuollaiseksi silloin, kun saa tiheään nokkosrokkoa. Niistä tulee tuollaisia punaisia länttejä. Meillä on annettu antihistamiineja, kerran pistetty adrenaliinia.

Viimeksi esimerkiksi meni tuollaiseksi, vielä laajemmin vain, kun sai pienen murun pähkinää.
 
Tuo on jo todella paha utrikaria!!!! Eli aika raju allerginen reaktio....Varmasti tosi kamalan tuntuinen. Kannattaa hautoa kylmillä kääreillä ja antaa antihistamiinia. Jos pahenee eli ihottuma alkaa levitä ja hengitystä ahdistaa, niin menkää päivystykseen. Jos hengitys on vaikeaa ja koko kroppa on tuollaisella näpyllä, kyse on minusta jo anafaksian riskistä, joka vaatii välitöntä hoitoa. Ei siis välttämättä astmasta, vaan siitä että allergisen reaktion seurauksena hengitystiet alkavat turvota umpeen. Toivottavasti tilanne on nyt rauhoittunut.
 
Meillä ollut juuri tuon näköinen amoxin ja amorion kuurin jälkeen/yhteydessä. Nyt pojalla noihin kuureihin kielto päällä. Laitan kohta kuvaa.
Siis onko tämä koko ajan, vai jonkun lääkekuurin aikana? Käyttääkö astma lääkettä koko ajan!?


Tässä nyt kuvaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala Amalia:
Eipä oikein ole muuta antaa kuin lämmin jaksamisrutistus. :hug: Todella hurjan ja kurjan näköinen iho. :( Jospa se uusilla lääkkeillä parin päivän sisään.

Kiitos rutistuksia tarvitaan. Astma jos todetaan niin on monenlaista muutosta edessä...kissät lähtee ensin ja toinen niistä on pojan oma kissa(syntynyt samana päivänä kun poika itse)tietenkään eläimet ei mene lapsen terveyden edelle, mutta tiedän että on pojalle kova paikka :'(
Lisäksi ulkoilu/liikunta rajoittuu tai se on jo rahoittunut kun asutaan maalla niin poika ei pysty olemaan ulkona kun menee henki niin ahtaalle ja nyt lisänä tämä iho ongelmat :'(
 
Vastaavan varalle, olisi ensiarvoisen tärkeää selvittää, mikä reaktion on aiheuttanut ja saada kotiin lääkitystä vastaavan varalle. Siskolla on esim. epipen. Mulle riittää reiluannos antihistamiinia. Meillä lapsi reagoi suolella, joten välitöntä vaaraa ei hänellä onneksi ole.

Niin nokkosrokko on sama kuin utrikaria.
 
vieras
Vaikea sanoa mitään tosta ihottumasta, ku hieman epäselvä kuva. Meilä oli viimetalvena erikoinen ihottuma pojassa, lähti kasvoista liikkelle laikkuina ja turvotti koko kehoa, ihottuma lähti lääkekuurilla(epäiltiin että lapsellamme olisi reuma, mutta se pois suljettiin verikokeitten ja tutkimusten jälkeen).. ihottuma oli flunssan jälkioire(harvinaista).:( Laittasin kuvia tähän, mut en löydä niitä koneelta.:(
 
vieras
Näyttää nokkosrokolta (urtikaria). Allerginen reaktio jollekkin? Mitä lääkkeitä saitte? Pistettiinkö kortisonia tai adrenaliinia? Olisi nimittäin kannattanut, kun iho on tuon näköinen. Kävittekö allergialääkärillä?
Meillä pojalla tuli vastaavan näköinen ihoreaktio, kun sai allergisoivaa ainetta vahingossa. Tosin ihoreaktion lisäksi oli huonovointinen. Siis tuli anafylaksia ja ambulanssilla terveyskeskukseen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara-77:
Meillä ollut juuri tuon näköinen amoxin ja amorion kuurin jälkeen/yhteydessä. Nyt pojalla noihin kuureihin kielto päällä. Laitan kohta kuvaa.
Siis onko tämä koko ajan, vai jonkun lääkekuurin aikana? Käyttääkö astma lääkettä koko ajan!?

Nyt saatiin ne asma lääkkeet eli ei ole käytetty aijemmin.
Lääkekuureja esim.antibiootteja ei ole.
Käytin juuri nyt illalla lääkärissä(oli tosi ihana ja osaava lääkäri,nuori eikä varmaankaan vielä valmis lääkäri mutta osasi hommansa)
Oli käynyt papereita enenn meidän menoa läpi ja osasi heti sanoa diagnoosin. Maanantaina soitan ajan tarkempiin tutkimuksiin.
Pesuaine on samaa jota olen käyttänyt monta vuotta ja ruokavalio ei ole muuttunut joten ne suljettiin pois ainakin tällä erää.
Hengitys vinkui.
On jo kauan ollut hengen ahdistusta eli on ollut niin ahtaalla että haukkonut henkeä ja oksentanut. Kaikkemme on tehty, mutta onneks nyt päästiin lääkäriin ja asia eteenpäin :'(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ixus:
Kävittekö ihan ihotautilääkärillä? Mitä rasvaa määräsi? Onko allergiatestit tehty myös homeelle? Miten kauan sinun pojalla on ollut tuota?
Eilen alko nää iho-oireet. Hengen ahdistusta ja tukkosuutta ollut monta vuotta.Tehtiin noin vuosi sitten allergia kokeet ja vaikea allergia: pujo, siitepölyt, ym...vastaavat.
Maalla asutaan joten altistuu enemmän kaikille.
Lisäys eli käytiin päivystyksessä kun eilen jo heti soitin kun tuli tuo ihottuma niin päivystykseen niin hoitaja sanoin että kotikónstein vain hoitaa tuota.
Tänään soitin uudelleen niin se lääkäri sattu tulemaan just siihen missä se hoitaja puhu mun kanssa puhelimessa niin hoitaja kysyi lääkäriltä niin se sanoi että pikasesti pitää tulla ja oltiin 20minuutin päästä siellä.


 
Mä en usko, että kyse olisi peruaineesta, vaan jostain mitä on syönyt. Minun siskoni sai ensimmäisen anaflaktisen sokin 15-vuotiaana ja lähes kuoli siihen. Oli aiemmin saanut lievempiä oireita ja sitten kuppi meni nurin ja sai kunnon reaktion. Ei siis ole ollenkaan poissuljettua, että aiemmin "oireetta" menneet ei olisi tuota voineet aiheuttaa.

Minusta tuo olisi vaatinut kans kortisonia tai ehkä jopa sitä adrenaliinia, kun hengitys oli jo ahtaalla. Tuo muuten on utrikariaa, joka siis liittyy usein allergiseen reaktioon.

Minulle tulee utrikariaa myös eläinpölystä.
 
vieras
Siis mitä??? Eikö lääkäri määrännyt pistettäväksi kortisonia siellä terveyskeskuksessa (tai jopa adrenaliinia)? Ei voi olla totta. Kai te nyt sentään tablettina saitte lapselle kortisonia ja antihistamiinia????? On nimitttäin niin rajun näköinen reaktio ja jos lisäksi hengitys on ahtaalla, niin en voi käsittää että ette parempaa lääkitystä saaneet!
 
Mie tapasin perjantaina tk:ssa naisen, jolla 5v tyttö mukana. Olivat ostaneet sotkasta pari uutta hyllyä ja aivan saman näköisen ihottuman oli tyttö saanut. Ikinä ei millekään ole kuulema ollut allerginen sitä ennen.. Ja tän tytön äiti esitteli mulle ihottumaa koska olen sairaanhoitaja ja hän sattui sen sitten saamaan siinä jutellessa tietoonsa... En kyllä osaa auttaa, muuta kun että lääkäriin!
 

Yhteistyössä