Neuvoja kaipaava

  • Viestiketjun aloittaja Sari
  • Ensimmäinen viesti
Sari
Olen 2 v. pojan äiti. Toista yritetty reilut puoli vuotta eikä ole tärpännyt. Esikoinen sai alkunsa ekasta kierrosta, tiedän kyllä ettei se tarkota sitä, että toinen raskaus alkaisi yhtä nopeasti, mutta huolena onkin että miten saisin selville ovuloinko ?

En ole huomannut kirkasta venyvää limaa raskauden jälkeen, kun muistan et aikaisemmin tuli aina puolessa välissä kiertoa, ja silloin oli myös kovat menkkakivut eli ihan selkeesti merkkejä ovulaatiosta.

Kiitos jo etukäteen ja hyvää odotusaikaa kaikille !
 
miu
Juu, googlettamalla löytyy myös nettikaupat joista saa ovulaatiotestejä, ja paljon halvemmalla kuin apteekista.

Ovulaatiotestin plussakaan ei kyllä vielä takaa ovulaatiota, mutta aika varma se on jo jos oikeanlainen hormonipiikki löytyy.
 
rv 35
Minulla oli kesällä keskenmeno ja sen jälkeen menkat oli ihan sekaisin. Vuotoa saattoi tulla yhden päivän, sen jälkeen oli pari päivää taukoa ja sitten vuotoa taas. Yritimme kovasti uudestaan, mutta koska ei tärpännyt, aloin epäillä ovuloinko ollenkaan.

Ostin Clearblue-ovulaatiotestin. Olin kyllä aika järkyttynyt hinnasta (n.30 euroa, pakkauksessa muistaakseni viisi testipuikkoa). Mutta sijoitus kannatti, bongasin ovulaation ja tulin raskaaksi heti ensimmäisen bongatun ovulaation jälkeen. Nyt tässä sitten odotellaan vauvaa saapuvaksi elokuussa.
 
Raisa
Mä kokeilin aconin ovulaatiotestiä tokassa yrityskierrossa (muistaakseni kymmenisen euroa/5 testiä), kun ekassa ei tuntunut ovista olevankaan. No ei löytynyt tikuillakaan tokasta, mutta niin sitä vaan ollaan nyt raskaana viikolla 22:p

Pesun sivuilla on muuten ""kotikonsteja"" oviksen bongaamiseen. www.metku.net/~pesu. Mutta ehkä tuolla vauvahaaveet-puolella tiedettäisiin ovisasioista paremmin.

Onnea matkaan!
 
Sari
Kiitos teille ! Kertoisitteko vielä miten käytännössä toimii, testi tehään ilmeisesti kierron puolivälissä ja sit säyttää plussaa jos ovulaatio on parhaillaan ?

Sori, tyhmyyteni ;)
 
Raisa
Googleta ""ovulaatiotesti"" niin saat eri valmistajien ohjeita (eri testit toimivat vähän eri tavalla). Ja sitten tosiaan tuolla vauvahaaveiden puolella oli ainakin talvella paljon ketjuja asiasta.

Mutta yleisesti ottaen pissit tikkuun suunnilleen kierron puolivälissä joka päivä, siitä näkyy onko ovulaatio lähellä:)
 

Yhteistyössä