neuvoja kaipaan..

aurinko-tyttö

Uusi jäsen
17.01.2007
4
0
1
heippa vaan..kaipailisin hieman neuvoa.. :wave:
olen nyt ollut 7 vuotta käyttämättä mitään ehkäisyä eikä se vaan näytä "tärppäävän"..pelkään niin etten voi saada laisinkaan.. :'( olemme avomieheni kanssa yrittäneet kovasti, ja nyt kun viimeks kuukautiset alkoi oltiin niin rikki että lääkäriin tarvisi mennä.. :'( eli miten mun tarttee toimia??saako lähetteen ihan ööö lääkäriltä, mihin mennä??
:ashamed: ihan tiedoton ja niin maassa..
kiitos jo etukäteen.. :heart: :flower:

Soitat vaikka omalle lääkärillesi ja varaat ajan...siellä sitten kerrot tilanteen niin varmaan ensin ottavat siellä tarvittavat verikokeet jonka jälkeen tulee lähete sairaalaan tarkempiin tutkimuksiin. Lähetteen saapuminen julkiselta saattaa kestää se 2-3kk.

Tsemppiä!!! :wave:

:hug: kiitoksia hirmuisesti.. :heart:vaiks tää nyt olikin ihan perustietoo, minkä pitäs ihan itsekin tajuta.. :whistle: mutta kun on vaan niin jotenki hankalaa.. :/ mut eiköhän se tästä lähde sitten.. :heart: on vaan jotenkin vaikee lähteä etenemään kun pelkää et se on jotain vakavaa.. :(
mutta ei se siitä miettimisestä auta..onneksi on paljon tukijoita. :heart:

:flower: elikkä ihan oman paikkakunnan neuvolaan..?saakoan ihan terveyskeskuksesta myös vai olisikohan se helpompaa neuvolan kautta...?? =)
(olen ensimmäistä kertaa täällä ja on niin ihana kun saa monelta erillaisia neuvoja..lämmin kiitos kaikille ketkä vastaa.. :heart: =) )

Ihan terveyskeskukseen. Terveyskeskuslääkäri laittaa sut (ja samalla myös miehesi) lähetteellä eteenpäin. Terveyskeskuslääkärin käynnille voit kuitenkin mennä yksin. Jatkossa miehen olisi hyvä olla mukana.

Onnea matkaan!

Moikka! Rohkeasti vain ihan tk-lääkärin puheille. :) Minuakin jännitti hirveästi ottaa asia puheeksi terveyskeskuslääkärin kanssa mutta niin vain suuni avasin ja siitä se lähti. Meidän lääkäri ei ollut yleensä mikään kovin ihana ja mukavin lääkäri. Mutta kun asian otin puheeksi, niin hän muuttui ja alkoi kannustamaan hoitoihin menoa. Omalääkäri siis otatti verikokeet ja mies kävi sperma-analyysissä (ihan homman nopeuttamiseksi) yksityisellä ja sitten lääkäri antoi lähetteen. Sillä tiellä ollaan. Siksi neuvonkin että rohkeasti vain, kyllä se siitä iloksi muuttuu. :heart:

kiitos...kyllä sain lisä potkua :hug:
taidanpas heti jo huomenna uskaltautua ja soittaa sinne... :D olen kyllä kans niin huono avaamaan suuni..mutta kannustit aika hyvin liikkeelle... :heart: niinkuin muutkin.. :heart: ja toivottavasti se palkitaan... =)

Juu, ei muuta kuin puhelin käteen ja soittamaan. Siitä se sit lähtee pikuu hiljaa etenemään.
Ei kannata jäädä yksin miettimään asioita vaan rohkeasti kysyä ja jutella lääkärin kanssa.
:hug:

Yhteistyössä