Neuvoja kaipaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uupunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uupunut

Vieras
Hei! Meillä lapsi vuoden ja kaksi kuukautta. Hän oli helppo vauva, söi muutaman kerran yössä pienempänä kiltisti ja nukkui levollisesti.
Mutta se hampaiden teko! Yöt ovat yhtä hullun myllyä, nukkuu levottomasti, parahtelee, itkeskelee, öisin nostaa kuumetta ja syö kaksi kertaa. Ollaan annettu panadolia.
Tätä on nyt ollut puolisen vuotta aina kun hampaita puhkeaa. Ja nyt niitä puhkeaa monta kerralla, joten helppoja, hyvin nukuttuja jaksoja on n. kerran kuukaudessa muutaman yön verran.
Minä unelmoin milloin sitä saisi nukkua kokonaisen yön. Aina kun unen päästä saa kiinni niin lapsi herättää vaikka itse olisikin unessa.

Mitään tehtävissä?

En halua masentaa, mutta eipä tuohon okein kepulikonsteja ole. Kestää aikansa ja sen jälkeen taas (toivottavasti ) saatte nauttia kokonaisista öistä. Kunnes taas tulee joku "vaihe", joka valvottaa...

Alkuperäinen kirjoittaja uupunut:
Kyllähän tämän kestäisi helpostikin jos saisi kotona olla, mutta kun aamuisin pitää töihin jaksaa. :/

Kyllä mä ymmärrän ja tunnen myötätuntoakin, mutta elämä on. Oikeasti, kun lapsi valvoo selkeän syyn vuoksi ja kaikki voitava on tehty olon helpottamiseksi, niin ei oikein voi muuta kuin kestää.

Olen tälle aamulle juonut jo kolme mukillista teetä ja puoli mukillista kahvia, enkä silti herää. Keskimmäinen 5,5-v on herännyt viikon ajan JOKA YÖ samaan kellon aikaan kun pelottaa. Aamulla on herännyt normaalisti ennen seitsemää. Väsyttää, väsyttää ja väsyttää, mutta minkäs teet, ei lapsi kiusallaan herää yöllä. Mullakin odottaa töihin lähtö muutaman viikon päästä ja sitten mennään vaan nakit silmillä töihin, jos lapset kukkuu yöllä....

Meillä oli yövalvomiset pahimmillaan molempien kohdalla tuohon aikaan, ja muistan kyllä, miten sumussa töissä kävin. Sitten alkaa sairastelut, mutta kun lapsi (lapset) täyttää kolme (paitsi, että sit on vähän aikaa yöllisten kauhukohtausten aika), alat jo nukkua täysiäkin öitä. Tänä kesänä, kun nuorempi on kolme ja puoli, olen ekaa kertaa nukkunut hyvin.

jos lapsia enemmän, jokaisella omat syynsä herätä, kaikkea työtä moninkertaisesti.
ja isommilla lapsilla isommat huolet, on helppoa herätä joidenkin hampaiden vuoksi, kun vaihtoehtona olla hereillä kun isommat lapset ehkä ryyppäämässä tai muuten ongelmaisia... pienet lapset pienet murhee, isot lapset isot murheet.

ja kyllä minä töissä olen kitannut kahvia yht paljon kuin kotona... pakko sitä kotonakn on saada sapuskaa pöytään ja pysyä hereillä.

Alkuperäinen kirjoittaja mietipäs:
jos lapsia enemmän, jokaisella omat syynsä herätä, kaikkea työtä moninkertaisesti.
ja isommilla lapsilla isommat huolet, on helppoa herätä joidenkin hampaiden vuoksi, kun vaihtoehtona olla hereillä kun isommat lapset ehkä ryyppäämässä tai muuten ongelmaisia... pienet lapset pienet murhee, isot lapset isot murheet.

ja kyllä minä töissä olen kitannut kahvia yht paljon kuin kotona... pakko sitä kotonakn on saada sapuskaa pöytään ja pysyä hereillä.

en muita neuvoja osaa antaa, kuin että mies valvoo joka toinen yö.

Minä heräilin yli 10 vuotta, joka yö lasten takia. Nyt jo saan nukkua toisinaan jopa kerran viikossa koko yön.

Eli yritä ottaa vaikka nokosia, aina kun vain voit. :D

Ilmeisesti oli virhe täältä neuvoa kysellä. Kaipasin siis konsteja millä lasta voisi auttaa. Uupunut olen, se ei varmaan ole väärin. En vain osannut odottaa että vastaanotto olisi tällainen. Minäpä jään nyt miettimään miten jotkut kärsii alkoholiongelmaisista nuoristaan ja kiitän onnea että meillä tehdään vaan hampaita.

Ilmeisesti oli virhe täältä neuvoa kysellä. Kaipasin siis konsteja millä lasta voisi auttaa. Uupunut olen, se ei varmaan ole väärin. En vain osannut odottaa että vastaanotto olisi tällainen. Minäpä jään nyt miettimään miten jotkut kärsii alkoholiongelmaisista nuoristaan ja kiitän onnea että meillä tehdään vaan hampaita.

Se, että itse lepäät voidessasi, on paras apu.

Meillä pieni asunto, joten vaikka mies tosiaan hoitaa yöllä myös, niin molemmat kyllä herätään ääniin ja koetetaan molemmat säästää toisiamme menemällä vuoronperään lapsen luokse. Nukutaan siis samassa huoneessa.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Siinäpä se on kun työpäivät ovat pitkiä, siihen ruuan laitot, siivoamiset, ulkoilut, iltatoimet ja yö sitä rallia niin eipä siinä paljon lepäillä.
Onneksi on ohi menevä tilanne, toivottavasti. Mies kyllä hoitaa siinä missä minäkin.

Anteeksi nyt vaan, että loukkaannuit, mutta ihan oikeasti unenpuute on yksi pahimmista pienten lasten vanhempien ongelmista, ja sen me kaikki tiedämme. Minä ainakin vain yritin raottaa vähän tulevaisuutta, jotta ymmärtäisit, että siihen on vaan pakko sopeutua niin kauna, kun lapset ovat pieniä. Ajan kanssa oppii myös tulemaan toimeen vähemmällä unella: mulla on nykyisin niin, että jaksan päivän ihan hyvin n. kuuden tunnin unilla kun ennen se oli kahdeksan. Tsemppiä ja voimia! Kaikki me olemme samassa veneessä!

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:

Siinäpä se on kun työpäivät ovat pitkiä, siihen ruuan laitot, siivoamiset, ulkoilut, iltatoimet ja yö sitä rallia niin eipä siinä paljon lepäillä.
Onneksi on ohi menevä tilanne, toivottavasti. Mies kyllä hoitaa siinä missä minäkin.

ei yhden lapsen perheessä paljon kotitöitä tule. kokemusta on.

jos väsyttää niin kyllä ne kerran voi jättää ulkoilut illalla väliin tai siivoamiset joka pvä.. ja tarvitseeko sitä iltatoimetkaan kestää paria tuntia?!? ennemmin jättää tuommoisia väliin ja LEPÄÄ vaan jos kerta niin uupunut jo on..
meillä ei ole kummallakaan hampaat valvottaneet yöllä, jos nyt ehkä pari kertaa.. voihan sitä kysyä neuvolasta/lääkäriltä jotain parempaa rohtoa kuin panadol..eikös jotain voi suoraan ikeniin hangata jotta puuduttaa??? kylmää juomaa lapselle ja vaikka rättiä suuhun tmv..

teitähän on kaksi hoitamassa yhtä lasta ja ne vähät kotityöt tekemässä. lapsi päivät hoidossa. yksi ateria ja kaksi ihmistä tekemässä kaikki.

siis oikeesti, höpönhöpön. jos kadehdit kotiäitejä, niin tee toinen lapsi, jos et yhden kanssa halua olla kotona?

Alkuperäinen kirjoittaja höpsistä:
teitähän on kaksi hoitamassa yhtä lasta ja ne vähät kotityöt tekemässä. lapsi päivät hoidossa. yksi ateria ja kaksi ihmistä tekemässä kaikki.

siis oikeesti, höpönhöpön. jos kadehdit kotiäitejä, niin tee toinen lapsi, jos et yhden kanssa halua olla kotona?

Mies on lapsen kanssa kotona koti-isänä, joten ei ole hoidossa. Jos tekee sisätyötä niin niitä päikkäreitä tärkeämpää on kyllä illalla edes vähän ulkoilla ja liikkua ettei ihan lössähdä. Mies tekee iltaisin rakennustöitä kahdessa kohteessa.

Yhteistyössä