Neuvoja kaipaan: mistä tietää onko mies "tosissaan"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neito pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neito pulassa

Vieras
On pakko jo myöntää, olen ihastunut erääseen itseäni vähän vanhempaan mieheen jota olen työn puitteissa tapailllut jo parisen vuotta. Jotenkin tämän miehen lähellä vaan on niin hyvä olla, meillä on paljon samanlaisia ajatuksia ja arvomaailmaltammekin olemme hyvin samanlaiset. Juttelemme niitä näitä maan ja taivaan väliltä, mitä työasioiden välissä vaan ehtii, ja tuntuu aina vaan enemmän että viihdyn miehen seurassa. Olo vaan on jotenkin rento ja leppoisa hänen kanssaan. Ja selvästikin hän näyttää viihtyvän minun seurassani. Aivan pikkuista flirtinpoikastakin olen hänen puoleltaan havainnut, itse harrastan aika varovaista, eräänlaista huumoriflirttiä.

Nyt vaan ihastuksen tunteet ovat saaneet yhä enemmän valtaa. Olen 5 vuotta sitten kokenut vaikean avioeron joten olen edelleen hirmu varovainen sitoutumisasioissa. Pelkään siis edelleen pettymyksiä ja hylkäämistä. Mutta tässä tuttavuudessa olisi nyt jotenkin päästävä eteenpäin, että saisi ainakin jotain tolkkua onko tässä suhteessa ainesta johonkin syvempäänkin. Tunteet nimittäin alkavat velloa aika tavalla. . . ja mietin tätä tyyppiä lähes lakkaamatta, päivin ja öin.

Mutta miten toimisin? Olen kaikesta ulkoisesta reippaudestani huolimatta aika ujo nainen joten en oikein osaa lähteä iskemään miestä. Ja ehkä olen vähän vanhanaikainenkin, ja odottelen että mies tekisi aloitteen.

Mistä tiedän onko hän kiinnostunut? Voinko tehdä aloitteen ja pyytää vaikkapa iltaa viettämään? Entäs jos hänellä onkin nainen ja hän kokee minut tunkeilevana jos ehdotan jotain?(on aikoinaan eronnut, muuta en tiedä hänen suhteistaan)

Neuvokaa avutonta räveltäjää, pliis!

Neuvokaa nyt viisaammat ja kokeneemmat miten tulisi toimia.

Kannattaako lähteä suhteeseen kun on traumaattinen, pelokas, epävarma ja hylkäämisen pelosta kärsivä. Ota mieheltä ihana ihastumisen tunne, joka vahvistaa itsetuntoasi mutta katsele silti muitakin miehiä vielä. Ei pidä laittaa yhden kortin varaan.
Kun on epävarmana, mahdollisimman hankala ihminen alkaa tuntua tutulta ja turvalliselta, ja saat omituisen parisuhteen.Ei ole kyllä herkkua olla sinkkukaan.
Sanoisin ettei kannata tehdä yhtään mitään. Varsinkaan jos mies on työkaverisi.
Ainakin muista ettet mene sänkyyn miehen kanssa ennen kuin olette seurustelleet noin puoli vuotta, vaikka hän tuntuisikin taivaanlahjalta sinulle.
En usko että kukaan mies on taivaan lahja naisille, vaan kaikki miehet ovat enemmän tai vähemmän onttoja joten kannattaa odottaa ja tutustua todella rauhassa. Jos hän on sulle se oikea niin se kyllä selkenee ajan mittaan.

Tottakai sinä voit tehdä aloitteen jos kerran mies on miellyttävä.
Katson kuitenkin että ko. mies ei ole sinusta kovinkaan kiinnostunut koska ei vielä ole eväänsä räväyttänyt suhteen kasvamisen eteen.
Tai sitten hän on toivottoman saamaton. Kyllä mies asiansa saa esille jos se on sen arvoista.

Onhan kuitenkin ihanaa olla ihastunut. En osaa neuvoa aloittajaa koska minun mielestäni parisuhde on paras silloin kun sitä ei ole viety seuraavalle asteelle ollenkaan, ja mieluiten se jätetään siihen. Minulle parisuhteista on ollut pelkkää harmia sen jälkeen kun siitä on ehtinyt vähän nauttimaan. Kokonaisvaltaisesti parisuhde ei tee hyvää älykkäille naisille.Heh.

Aloittaja mainitsee että mies on hiukan vanhempi. Eli koska ikäero on mainitsemisen arvoinen,niin kai se on noin 10-15 vuotta? Onko kyseessä pomo tai työkaveri? Missäs muualla yleensä tapaa vanhempia turvalliselta ja mukavalta tuntuvia miehiä.

Tarkistapa ennen kuin alat, että miksi mies on yksinäinen. Eikö hän halua lapsia, ehkä hän on miehiin päin. Ehkä hän on jopa ihmissuhdetaidoton. Miksi hän kiinnostuisi nuorista naisista, eikö oman ikäisistä löydy vertaista seuraa?
Tällaisethan eivät parinviikon seurustelulla vielä selviä, kun suut käyvät ja nyökkäillään vielä saman mielisinä.

Nuori nainen joka alkaa vanhan miehen kanssa on yleensä henkevä ja viisas, kaipaa kovasti elämäänsä järkevää ja rauhallista seuraa. On ehkä hivenen kyllästynyt koheltaviin pikkupoikiin, joista ei saa mitään selkoa.

Vanha mies joka alkaa nuoren naisen kanssa sitävastoin haluaa paeta vaatimusta olla kypsä ja aikuinen. Hän kokee ikäistensä naisten standardit ihmissuhteille liian hankalina.

Koska nuori nainen ei ole vielä nähnyt kaikkea, hän ei osaa vaatia parisuhteelta sitä kaikkea mitä hän myöhemmin tulee siltä kaipaamaan. Hän luulee saaneensa kypsän miehen.

No, menee parivuotta, ja nainen sanoo ystävilleen että "uskokaa tai älkää, vaikka hän on jo 45-vuotias, hän on silti yllättävän pikkupoikamainen"

Menee parivuotta lisää, niin nainen sanoo ystävilleen "jätin sen vanhan papan, hän ei ole tähän ikään mennessä kasvanut aikuiseksi ja tässä pitäisi oikeasti suunnitella kuitenkin tulevaisuutta."

"Tarkistapa ennen kuin alat, että miksi mies on yksinäinen. Eikö hän halua lapsia, ehkä hän on miehiin päin. Ehkä hän on jopa ihmissuhdetaidoton. Miksi hän kiinnostuisi nuorista naisista, eikö oman ikäisistä löydy vertaista seuraa? "

Vastaus:

"En osaa neuvoa aloittajaa koska minun mielestäni parisuhde on paras silloin kun sitä ei ole viety seuraavalle asteelle ollenkaan, ja mieluiten se jätetään siihen. Minulle parisuhteista on ollut pelkkää harmia sen jälkeen kun siitä on ehtinyt vähän nauttimaan."

Minulla oli tässä hauska kopioi ja liimaa harjoitus juuri ennen viimeistä postituspäivää. kas, kun huomasin, että edellisestä kirjoituksesta löytyi myös vastaus siinä esitettyyn kysymykseen. Ei kaikkien tarvitse olla homoja, jotka ilman naista elää...:)))

Niin, lähinnä en osaa neuvoa aloittajaa siinä kuinka tehdä aloite.

Osaan toki neuvoa siinä kuinka se jätetään tekemättä.
Yrittäkää ymmärtää, olen hiukkan kyyninen "vanhahko akka". Mitä lie minulle tapahtunut elämässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Näitä on nähty:
Niin, lähinnä en osaa neuvoa aloittajaa siinä kuinka tehdä aloite.

Osaan toki neuvoa siinä kuinka se jätetään tekemättä.
Yrittäkää ymmärtää, olen hiukkan kyyninen "vanhahko akka". Mitä lie minulle tapahtunut elämässä.

Höpsistä, sinä osaat nauttia elämästä!

Aloittaja voisi olla hieman aktiivinen, jos tulee pakkia, niin tietää ainakin katsoa, että ei peruuta kenenkään päälle. Oikeastaan hyvä asenne on sellainen, että lumi tuvassa lisää hetken valoa, mutta kyllä se sulaa. Eli sääliin EI saa jäädä rypemään, vaan eteenpäin kuin mummo lumessa..

Miksi niin moni itsevarma uranainen on epävarma aloitteen tekemisen suhteen?
Siksi koska aika suuri pieni ääni sisällä sanoo miestä katsoessa että "ÄLÄ TEE SITÄ. ÄLÄ TEE SITÄ. SE ON VIRHE" , kun alat muotoilla lausetta kutsuaksesi miehen yhteisiin rientoihin. Ei se lumi tuvassa ole mitään kivaa, ja aina sydänsurut lähinnä lykkäävät omaa elämää tuonnemmaksi.
Tulella leikkimistä on jättää se ääni kuuntelematta, ja tehdä aloite jos tuntuu ettei ilkeäisi. vaisto on aina oikeassa.

Aika rohkeapa olet, jos heti ensimmäinen askel olisi pyytää hänet kotiin iltaa viettämään. Eikö helpompaa olisi vaikkapa kysyä mieheltä, että haluaisiko hän joskus työpäivän jälkeen käydä vaikka oluella työmatkan varrella? Sillä tavalla voisitte rauhassa jutella ja jos juttu luistaa, niin siitä voi sitten jatkaa suhdetta kaikessa rauhassa eteenpäin. Jos kerran vuosia sitten päättynyt suhteesi on kivulias, niin älä nyt ihmeessä pyydä miestä heti kotiisi panemaan! Tapailkaa rauhassa ja vaikka deittailkaa ettei käy niin, että olet jo viikko ekasta panosta muuttamassa tavaroitasi miehen luokse rakkauden nälkäisenä ja sitten ihmettelet, miksi juttu päättyi.

Edellisestä suhteestasi viisastuneena etene hitaasti ja opettele puhumaan tunteistasi. Varoituksen sana varmasti on paikallaan eli mieti myös sitä vaihtoehtoa, että jos suhteestanne ei tulekaan mitään tai vaikka tulisikin, mutta se kariutuisi, niin oletko silti valmis ottamaan sen riskin, että miehen vuoksi ehkä menetät työpaikkasi tai et pysty enää tekemään samassa työpaikassa töitä? Minulla nykyinen työpaikkani on oikea kultakaivos, että pysyttelen visusti erossa työpaikan miehistä, koska pidän työpaikkaani tärkeämpänä kuin mahdollista suhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Neito pulassa:
Mistä tiedän onko hän kiinnostunut? Voinko tehdä aloitteen ja pyytää vaikkapa iltaa viettämään? Entäs jos hänellä onkin nainen ja hän kokee minut tunkeilevana jos ehdotan jotain?(on aikoinaan eronnut, muuta en tiedä hänen suhteistaan)

Et voi tietää muuten, kuin kysymällä joko suoraan tai epäsuoraan. Vastauksen saatuasi et voi vieläkään olla varma kiinnostuksesta. Sinun täytyy kuunnella vaistojasi ja tutkia miehen kehonkieltä.

Ennen treffiehdotusta voit kysyä esim. joulunvietto suunnitelmista. Jos niistä ei saa selkoa, onko naisystävää kuvioissa, niin voit ihan hyvin suoraankin kysyä. Hyvin harva ihminen pitää treffikutsua tunkeilevana, luulisin, että asia on päinvastoin, eli huomio imartelee. Näin joulun alla on luontevaa kutsua mies vaikka glögille.

Alkuperäinen kirjoittaja asiallinen:
Tottakai sinä voit tehdä aloitteen jos kerran mies on miellyttävä.
Katson kuitenkin että ko. mies ei ole sinusta kovinkaan kiinnostunut koska ei vielä ole eväänsä räväyttänyt suhteen kasvamisen eteen.
Tai sitten hän on toivottoman saamaton. Kyllä mies asiansa saa esille jos se on sen arvoista.

Ehkä hän ei ole sitten kiinnostunut. Ehkä pitää antaa ajan vaan näyttää miten homma etenee jos se ikinä etenee.

Sain häneltä muuten joululahjan, vähän yllättäin. Ei mitään kovin henkilökohtaista, mutta lahja kumminkin. Itse en ehtinyt mitään antaa kun hän lähti lomille.

Olen vaan niin korviani myöten ihastuksissani häneen. . . apua!

Muuten ihanan asiallisia vastauksia teillä! Suurkiitos jokaiselle. Jatkanpa hieman vielä.

Meidän ikäero muuten on noin 10 vuotta. Ei varsinaisesti olla työtovereita mutta töiden merkeissä ollaan tekemisissä ja kahvitellaan aika ajoin kahdestaan. Mies ei ole pomoni.

Vuosi sitten kun joulu oli ohitse, kysyin miten hän jouluaan vietti, hän kertoi sanoi viettäneensä yksikseen sekä sukulaisten luona vieraillessa. Hänellä on yksi aikuinen lapsi. Ei lapsenlapsia.

ei sitä koskaan tiiä :) pitää vaan tunnustella omia tuntosarvia ja luottaa.. Jos puhutaan seurustelusta niin ilman luottamusta suhde ei tule kestämään. Pakko vaan luottaa ja olla haavoittuvassa asemassa !:)

No tottakai annat palaa jos kerta olette periaatteessa viettäneet aikaa ihan kahdestaankin jo, siis niissä kahvittelujen merkeissä.
Jos toisen lähellä on vaan hyvä olla ja kaikki tuntuu sujuvan, miksei voisi kokeilla.
Mies on hieman vanhempi, entä jos hän ei ole uskaltanut lähetsyä sinua ajatellen "miten tuollainen nuori kaunis neito voisi hänestä..." Oletkohan itse onnistunut antamaan itsestäsi vapaan ja hänestä kiinnostuneen kuvan?

Tsemppiä ja ehdomasti katsot loppuun asti miten tän miehen kans voi käydä! (Ja lupaat tulla kertomaan tännekin miten kävi! ;)

Että vinkkiä pittäämiehelle antaa. Mikäs ikäero se 10 vuotta on? Ihan sopiva. Jos kerran ajatuksen tasolla pelaa, todennäköisesti muutoinkin.

Lisääpäs katseeseesi hieman viivettä ja pilkettä, eiköhän se mies osaisi lukea sellaista kieltä. Taidatte kumpikin pelätä sitä, että saisitte pakit.

Kysyvä ei tieltä eksy.

Kiinnostava ja ajankohtainen aihe myös minulle. Siksi näin miehenä haluan ottaa aiheeseen kantaa. Niin tämä elämän kierto vain tuntuu kulkevan. Itseään 17 vuotta nuoremmasta naisesta löytyy se koko tähän astisen elämän ajan puuttunut todellinen, oikea ja tasapainoinen rakkaus. Nyt kun viimein reiluna nelikymppisenä on itsekin sitä valmis ja henkisesti kypsä antamaan.

Yhteistyössä