neuvoja kaipaan käräjille

• Viestiketjun aloittaja harmailen
  • Ensimmäinen viesti
harmailen
Eli meillä meni exän kans elatusmaksu juttu siihen pisteeseen et ei suostu maksamaan sitä mitä lastenvalvoja laski. Isä joutuis maksaa puolet lisää mitä nyt maksaa mut ei suostu ja nyt sit pitää viedä asia käräjille.
Kannattaisko yrittää saada takautuvasti viime vuodelta kanssa maksut vaiko vaan tältä vuodelta ja mitä olisi hyvä ottaa huomioon asiassa?
Olen menossa maanantaina asianajajan luokse mut pyytäisin teitä neuvoja jos olette olleet samassa tilanteessa.

Kiinnostaa minuakin, meinaan sama tilanne edessä. Aion ehdottaa että maksaa suosiolla tai sitten voidaan mennä käräjille ja siellä sitten voidaan katsoa paljonko sitä maksettavaa tulee. Ja jos siihen mennään niin tottakai katsotaan takautuvasti.

Juu,me oltiin käräjillä myös noista elatuksista. Lasten isä ei siis suostunut maksamaan lastenvalvojan laskemia elatuksia (300?/lapsi). Miksi mä olisin suostunut puoleen siitä,mitä olisi mahdollisuus saada? Hulluna kai se ex-mies piti.

No,asia meni sitten käräjille (tuomiona oli 260?/lapsi) ja sain takautuvasti siitä päivästä lähtien elatukset,kun asia oli vireille otettu käräjillä. En siis siitä asti,kun mies oli lähtenyt ja elatusvelvollinen. Hän oli maksanut pientä summaa kuitenkin joka kuukausi ja ne vähennettiin loppusummasta.

Ex-mies ei tajunnut sitä,et lastenvalvojalla summa olisi pienentynyt huomattavasti,kun olisin aloittanut työt. Olin silloin äitiyspäivärahalla kotona kahden lapsen kanssa. :LOL:

No, mä olen sangen tyytyväinen,kun ex maksaa melkein omakotitalon hinnan mulle elämänsä aikana :whistle:
Ja olishan tuo ollut jo takaisinkin tulossa... Vaan miksi,jotta ei tarvitsisi maksaa...

harmailen
Kiitoksia vastainneille =) Ex halusi lopulta sopia asian lastenvalvojan kautta ja sut hyvään sopimukseen päästiin ja nyt tiedän minkä takia...exälle tulee kolmas lapsi kolmannen naisen kanssa \|O ja tiedän miten siinä tulee käymään eli nämä kaksi aiempaa lasta eivät tule enään näkemään isäänsä :/ ois pistänyt ex piuhat solmuun ennenkuin rupee lisää tenavia väsäämään kun ei näistä kahdestakaan osaa huolehtia niin tuskin myöskään tulevasta lapsesta. Anteeksi purkaus mut raivostuttaa oman lapsen puolesta.

ohhoh
300 e / lapsi / kk on mielettömän paljon ! Miehillänne täytyy olla todella hyvät tulot, tai sitten yritätte vetää ahtaalle exänne.

Ja tuo on jotenkin tyypillistä: mies ei maksakaan mistään lapsen elatuksesta, vaan ylläpitää ja kustantaa ex-muijansa elintasoa ja elämää omakotitaloineen kaikkineen. Eihän se ole se tarkoitus minun käsittääkseni.

huih
nimenomaan 300e/ lapsi..
tuota kun ei edes saan kotihoidontuella äiti joka hoitaa lapsensa kotona!!! :eek: ja siis lapsi sitten lähin päässä surutta kuluttaa saman summan..huih..
eli mun toisinsanoen kustannettava oma osuus itsestäni ja lapsesta pienemmällä summalla, mutta joku saa elareina saman..vaikka olisi kotona lapsen kanssa, niin saa puolet enempi..no joo, ja tämähän ei varmaan ees riitä, kun se lapsi kuluttaa niin kamalat määrät..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 12:53 pomppis77 kirjoitti:
Juu,me oltiin käräjillä myös noista elatuksista. Lasten isä ei siis suostunut maksamaan lastenvalvojan laskemia elatuksia (300?/lapsi). Miksi mä olisin suostunut puoleen siitä,mitä olisi mahdollisuus saada? Hulluna kai se ex-mies piti.

No,asia meni sitten käräjille (tuomiona oli 260?/lapsi) ja sain takautuvasti siitä päivästä lähtien elatukset,kun asia oli vireille otettu käräjillä. En siis siitä asti,kun mies oli lähtenyt ja elatusvelvollinen. Hän oli maksanut pientä summaa kuitenkin joka kuukausi ja ne vähennettiin loppusummasta.

Ex-mies ei tajunnut sitä,et lastenvalvojalla summa olisi pienentynyt huomattavasti,kun olisin aloittanut työt. Olin silloin äitiyspäivärahalla kotona kahden lapsen kanssa. :LOL:

No, mä olen sangen tyytyväinen,kun ex maksaa melkein omakotitalon hinnan mulle elämänsä aikana :whistle:
Ja olishan tuo ollut jo takaisinkin tulossa... Vaan miksi,jotta ei tarvitsisi maksaa...

ja sä et sit ottanu sitä takas et saisit rahaa....... säälittävää......:(

Yhteistyössä