Ala ainakaan tuttipulloja osta liian montaa etukateen. Meidan neiti ei koskaan suostunut/oppinut juomaan niista, eli mulla on monta erimerkkista (kun yritettiin opettaa...) kayttamatonta kaapissa polyttymassa...
Asuin esikoisen aikana Kiinassa, joten hankinnat piti sitten tehda muiden valityksella Suomesta/muualta Aasiasta tai sitten "tyytya paikalliseen tarjontaan" (mika oli kamalaa tai kummallista). Eli, meille ei kertynyt mielestani kylla turhaa tavaraa. Tassa omia aatoksia
- mieti vaunut/rattaat tosi tarkasti, jos mahdollista ala pihtaile kustannuksessa. Naita kaytat joka paiva monta kertaa ja pitkan aikaa. Itse vahan "pihtailin" ja vikahankinta tuli. Kakkoselle on tulossa paljon jarkevampi vaihtoehto.
- ammeessa tuki vauvaa kylvettaessa oli tosi hyva juttu, niita on monenlaisia, antaa varmuutta ensikertalaiselle. Vauva aistii epavarmat otteet ja pahimmassa tapauksessa saattaa alkaa pelata kylpya. Mun mielesta irrallinen tuki on paras,koska meilla kylvetaan siina ammeessa vielakin (1v 8kk), eli muotoiltu amme ei enaa toimisi.
- me kaytettiin kertakayttovaippoja. Paikalliset Pamersit oli surkeita, erilaisia kuin Suomessa, mutta, hyvin parjattiin.
- hoitotaso on kylla hyva olla olemassa, vaippaa vaihdetaan monta kertaa, ja jos aina joutuu olemaan kumarassa oman sangyn paalle, alkaa (tai voi alkaa) se ottamaan selkaan. Selka on muutenkin rasituksella raskauden jalkeen. Meilla oli ihan IKEAsta hankittu hoitopoyta, se oli yllattavan korkealla, eli sai hoitaa hommat selka suorana
- sitteri oli meilla paljon kaytossa, lattiat meilla kylmia, joten olin iloinen, etta sen hankin. Siina oli myos helppo aloittaa kiinteiden syottaminen, syottotuoli kun oli viela vahan liian hankala.
- jos aiot imettaa pitkaan, niin hanki hyvat imetysliivit ja jos raaskit, niin muutama imetyspaita. Helpottaa elamaa kummasti.
- aitiyspakkauksen vauvanvaatteita en osaa kommentoida, koska sitten kun meidan minineiti oli niiden vaatteiden kokoinen, oli meilla jo niin kuuma, etta ne jai kayttamatta. Se makuupussi on tosi hyva, mutta esim. haalari jai kayttamatta kokonaan
- haksahdin ostamaan sen BUMBO tuolin vauvalle, aivan tarpeeton ainakin meilla
- vaatteita ostaessasi katso tosi tarkaan, miten pukisit sen vauvalle paalle. On aivan hullua, mita kaiken maailman epakaytannollisia juttuja vauvoille myydaankin.
- vauvan yopuvusta: edesta aukeava, mielummin viela toiseen jalkateraan asti. Itselta jai kayttamatta ne, jotka aukeavat pepun puolelta (luukkupoksy), mun mielesta se oli jarjettoman hankala laittaa paalle.