Neuvoja..ebay.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sysimetsän asukas harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sysimetsän asukas harmaana

Vieras
Viitsisikö joku ummikolle selittää raakamallin miten tuo ebay toimii? Pitkään jo olen kuolannut kaikkea ihanaa mitä siellä on,mutta en ole uskaltanut ostaa mitään,kun en osaa sitä käyttää..HJELP

Teet sinne ensin itsellesi tunnukset. Sitten avaat siellä PayPalissa tilin. LÖytyy ihan suorat linkit sieltä MyEbaysta sitten kun olet tunnukset tehnyt.

Ja kun teet huutoja, niin katso ensin, että toimittavat Suomeen ja sitten myös se, että myyjä käyttää PayPalia.

Mä olen kanssa siellä pariin otteeseen käynyt tsekkaamassa miten se toimis, sain jo ohjeita mutta en ole uskaltanut mennä vielä huutaa.
Sä osaat jo hakea kohteet jotka toimitetaan suomeen?

Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20 harmaana:
Mä olen kanssa siellä pariin otteeseen käynyt tsekkaamassa miten se toimis, sain jo ohjeita mutta en ole uskaltanut mennä vielä huutaa.

Harvalla ne suoraan lukee. Kannattaa ennemmin laittaa myyjälle viesti ja kysyä että postittaako ja millä hinnalla. 90 % myyjistä, joilla lukee esim. pelkästään että UK, toimittaa pyydettäessä Suomeenkin.

Noi Suomeen toimittettavat löytää helpoiten siten, että kun on kirjautunut sisään ja hakee jotain tavaroita, niin siihen listaukseen tulee kohta "Postage to" ja alla lukee Fin. Sitten kun valitsee siitä yllä olevasta "Sort by" valikosta kohdan "Price + P&P lowest first" niin se listaa kaikki, joissa on määritelty postitus Suomeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Harvalla ne suoraan lukee. Kannattaa ennemmin laittaa myyjälle viesti ja kysyä että postittaako ja millä hinnalla. 90 % myyjistä, joilla lukee esim. pelkästään että UK, toimittaa pyydettäessä Suomeenkin.

Näin kannattaa tosiaan tehdä, jos on joku tuote, jonka haluaisi. Kaikki eivät tosin siltikään toimita Suomeen.

Alkuperäinen kirjoittaja sysimetsän asukas harmaana:
Eikös ainakin nuo jotka toimitus kohdassa lukee worldwide,niin tulee silloin suomeenkin?

Useimmiten joo, mutta kannattaa ole tarkkana ja katsoa onko se postikulu määritelty myös Suomeen. Osalla on osalla ei.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:

Näin kannattaa tosiaan tehdä, jos on joku tuote, jonka haluaisi. Kaikki eivät tosin siltikään toimita Suomeen.

Ei toimita, siksi kirjoitinkin että 90 % toimittaa...
Olen tehnyt sielä kauppaa vuodesta 2006 ja takana on noin tuhat kauppaa, joten kokemusta on aika paljon tästä asiasta.

Yleensä, jos katsoo vain kohteita, joissa on suoraan postikulut Suomeen, niin ei tee niitä edullisimpia kauppoja.

Mä kyllä menen (aikaisempien neuvojen mukaan) eka advanced search, etusivulla. Sitten valitsen kohdan show results ruksi paypal accepted, kohdassa location shipi to ja finland, ja sort by kohdassa lowest first.
Tulee shipping costs mukaan.

Yhteistyössä