Neuvoisko joku mitä nää mitat tarkoittaa?? Siis kyseessä sisäovi!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis minkä mitan kanssa menen kauppaan? entisen oven vai karmin sisämittojen?

Menet sinne entisen karmin ulkomitan kanssa.

Pöh, helpompaa on mitata vanhan oven leveys ja korkeus. Tarkista vielä onko vanha ovi huullettu vai huultamaton. Uudet ovet tuppaavat olemaan järjestään huullettuja, ja jos vanha on huultamaton, niin karmit menevät silloin vaihtoon myös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
siis mainoksessa oven mitoiksi kerrotaan 7-9x21. tarkoittaa siis mitä? mistä tiedän käykö tämä meille?

Kyseessä on ns. moduulimitoitus. Nuo on oven mitoistusmitat. Eli tuo 7-9 tarkoittaa oven karmien laskennallista mittaa, eli 70-90cm eli kyseessä on kolmen erilevyisen oven mitoitusmitat 70, 80 ja 90cm. Tuo 21 tarkoittaa oven mitoituksellista korkeusmittaa.

Esim ovi jonka moduulimitat on esim. 9x21 niin sen karmien ulkomitat on 89cm*209cm ja esim sille varataan jo rakennusvaiheessa 91*211 cm:n aukko, johon ovi asennetaan.
 

Yhteistyössä