Meidän puolivuotiaalla on ranteiden, nilkkojen, kyynär- ja polvitaipeiden poimut punaiset, kuivat ja kutisevat... onko tämäkin sitä ns. normaalia atooppista ihottumaa? Voiko tuollaista olla (kesällä?) ilman allergiaakin, vai onko todennäköisempää, että meillä on vieläkin jotain allergisoivaa ruokavaliossa?
Ja onko vinkkejä, mikä auttaisi? Olen kokeillut Aqualania, Lipolania, Ceralania, Bepanthenia ja hydrokortisonia (1%); mikään niistä
ei auta. Olen kokeillut myös jättää rasvaamatta, mutta se johtaa siihen, että poimut aukeavat ja alkavat erittää kudosnestettä! Olen puhunut tästä neuvolassa, mutta eivät osaa sanoa, mitä tuo ihottuma on tai mitä sille voisi tehdä, kehottavat vain jatkamaan rasvausta :headwall:
Joten epätoivoisesti kaipaan neuvoja, onko kukaan muu törmännyt tällaiseen?
Ja onko vinkkejä, mikä auttaisi? Olen kokeillut Aqualania, Lipolania, Ceralania, Bepanthenia ja hydrokortisonia (1%); mikään niistä
ei auta. Olen kokeillut myös jättää rasvaamatta, mutta se johtaa siihen, että poimut aukeavat ja alkavat erittää kudosnestettä! Olen puhunut tästä neuvolassa, mutta eivät osaa sanoa, mitä tuo ihottuma on tai mitä sille voisi tehdä, kehottavat vain jatkamaan rasvausta :headwall:
Joten epätoivoisesti kaipaan neuvoja, onko kukaan muu törmännyt tällaiseen?