Neulottu kypärämyssy..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisa"

Vieras
Settiin kuuluu: Kuviollinen DROPS jakku, housut, huppumyssy ja sukat

Onko joku tehny? mul ois tuolla väreiltään sopivaa 7-veljestä lankaa, tietty nalle tms. lanka ois parempaa.. mut kutiseeko tuo 7-veljestä lanka jos teen siitä? aattelin et laittaisin jokatapauksessa tuonne joko normi alusmyssyn alle tai sit teen tuohon vuoren.. tulee syys/talvikäyttöön 12/09 syntyneelle.
Jos saan toimimaan, ni aattelin tehä myös tulevalle vauvalle samantyylisen..

Mhh, no minulla Seiskaveikka kutiaa sen verran, että en pysty pitämään sitä kaulaa vasten, mutta nuo ovat aika yksilöllisiä juttuja. Minä näkisin enemmänkin ongelmana neuletiheuden, tuossa kun tiheys taisi olla 26 s puikoilla 2,5 ja Seiskaveikan suositustiheys on muistaakseni 18 s puikoilla 4. Puikkoja vaihtamalla tiheyttä saa tietysti jenkattua, mutta vaikea kuvitella että tulos olisi kovin hyvä, kun ero on noinkin suuri. Minä ainakin saan Seiskaveikasta sellaista itsestäänseisovaa peltiä jo puikoilla 3 :D Ja siltikin tiheys on liian harvaa tuohon ohjeeseen verrattuna. Tietenkin, jos sinua ei haittaa laskea silmukkamääriä uusiksi, niin... :) Itse varmaan tekisin Seiskaveikasta vaikka lapaset, ja hakisin tuohon myssyyn jotain ohuempaa ja pehmeämpää lankaa.

katoinki tuota neuletiheyttä, mut ohjetta pystyy toki pienentämään (ja ajattelin jättää nuo kuvioinnit pois). Tuo kutittavuus lähinnä mietityttää.. pitää ku täs jokupäivä pääsee isompaan kauppaan kattoa löytyskö esim. nallea lime-vihreänä + oranssina.

Ostin alunpitäin tuon seiskan siihen et teen neiteille neliön malliset lakit, ku sattu oikeat värit löytymään ja niihen soppelit lapaset.. mut sattu tuo sit silmään :D

Oon tehny sekä villalangasta (ei tosin 7 velj.) sekä tekokuitujutusta. Molemmilla pärjäsi syys-/talvikauden, kun alla on kuitenkin trikookypärä ja päässä meillä useimmiten lisäksi huppu. Käytin siis vaunu/-kauppahattuna, pihaleikeissä oli tuultapitävämpi malli. :)

kiitos kokemuksesta.. tuollaiseksi vaunu ja paremmaksi lakiksi tuota uumoilin, tietty jos alla on normi kypärälakki tuol tarkenee jos ei ole kova tuuli tai kovin kylmä.
Tuo on jotenki söpö :D

Onko teillä ylhäällä niitä lankakauppojen osoitteita mistä voi tilata lankoja? tääl paikallisissa on huonosti valintaa ja isompiin pääsee harvon :D

Minun suosikkeja:

Lankatalo Tapion kauppa - Tervetuloa
Tinttamarelli

Menitakin on avaamassa nettikaupan "syksyn aikana", mutta tuon firman nettitavat tuntien totesin että en pidätä hengitystä odotellessa... en oikein jaksa uskoa siihen että mitään tapahtuisi syksyn 2010 aikana :D

[QUOTE="Hihhuli";21896255]Tilaa sieltä Dropsilta? Ne on hyviä ja halpoja lankoja, eikä ainakaan tarvitse laskea silmukoiden määrää uusiksi :)[/QUOTE]

tietty sekin on yks hyvä vaihtoehto! Pitääpä selata onko siel sopivia värejä..

http://www.garnstudio.com/lang/fi/visgarn.php?garn=BabyMerino

harmi ku nuo langat on aika hailakan värisiä.. pitää selata nuita yllämainittuja sivuja et miten niissä sopii tuo neuletiheys yhteen, jos ei sovi ni sit ostaa tuolta, oisin halunu jotain oikein räikeän oranssia :D Tytöllä lime-vihreä syys haalari ni siihen kävis oranssi, ja taas isommalla vaalea violetti syys haalari ni siihen kävis lime-vihreä (se tuolta kyl löytyy)

Yhteistyössä