Neulojat! Apuja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Neuloin elämäni toiset villasukat, no ei ole kauniit mutta onpahan sukat.

Kärkikavennus oli heikko kohta, joten kertokaa, kuinka teette sen? Itse kavensin joka puikolla kaksi viimeistä silmukkaa yhteen, kärjestä tuli hieman oudon näköinen... Vyötteen ohjeella kun yritin, tuli vielä kummallisemman näköinen versio. Siinä kavennettiin yhteen ja tehtiin ylivetokavennus, mutta ainakin minulla sukkaan jäi omituisia reikäkohtia.

Kertokaa millaisia tapoja teillä on? Aloitan kohta uudet sukat, toivottavasti tulee nätimmät.

Mä kavennan kaks yhteen joko puikon alussa tai lopussa

Tai sama kuin edellä, mutta aina yks välikrs 'suoraa' ennen seuraavaa kavennusta.

TAi teen nauhakavennuksen, eli puikon alussa 1 s oikein, kaks takakautta oikein yhteen, seuraavalla puikolla kavennus lopussa, eli 2s oikein yhteen ja viimeinen silmukka oikein, taas puikon alussa, sitten lopussa.

'Reikä' johtuu käsialasta, teet liian löysän. Harjoitus auttaa :)

no mä teen nykyään tollain ku kerroit tehnees, eli joka kerroksella joka puikon kaks vikaa yhteen. ylivetokavennus tollain on mun mielestä vaan nätti, etenki vauvan töppösissä.. :)

googleta kavennuksia, saat paremmin selvää kun ainakaan mun selvityksistä..

ja kyllä se käsiala sullaki paranee ja tasottuu eikä niitä reikiäkään jää! kato myös onko sulla liian isot puikot lankaan/käsialaas :)

mä teen sädekavennukset yleensä.keskellä ja lopussa kavennetaan,siis puikon.saman verran välikerroksia,kuin jää puikolla kavennusten väliin silmukoita,sit taas kavennukset ja välikerrokset.
esim.10 silm puikolla,3neulotaan,kavennus,3 neulotaan,kavennus.joka puikolla sama ja sit kolme välikerrosta.mun mielestä tästä tulee nätit kärjet =)

Ok, kiitos paljon vastanneille! Eli harjoitusta vaan.. Koitan seuraavaksi tehdä tytölle sukat, pitäisköhän vaihtaa puikot pienempiin ettei tule liian löysää? 3 1/2 on puikkojen koko, onko hyvä?

Alkuperäinen kirjoittaja miikuli:
mä teen sädekavennukset yleensä.keskellä ja lopussa kavennetaan,siis puikon.saman verran välikerroksia,kuin jää puikolla kavennusten väliin silmukoita,sit taas kavennukset ja välikerrokset.
esim.10 silm puikolla,3neulotaan,kavennus,3 neulotaan,kavennus.joka puikolla sama ja sit kolme välikerrosta.mun mielestä tästä tulee nätit kärjet =)

Olen juuri tekemässä sukkia ja tätä tapaa en olekaan koittanut eli taidan tehdä näin tällä kertaa. Kiitos!

Yhteistyössä