Nettituki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kätilöopiskelijat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kätilöopiskelijat

Vieras
Hei! :wave:

Olemme aloittelemassa opinnäytetyötä aiheesta nettituki. Toivoisimme saavamme teiltä hiukan apua, eli keräämme alustavaa tietoa nettituen tarpeesta ja laadusta, jotta voisimme tehdä virallisen kyselyn mahdollisimman tarkoituksenmukaiseksi. Keskitymme perheaiheisiin foorumeihin. Toteutamme kyselyn ensi vuoden puolella.

Nyt olisi kuitenkin kiva saada tietää minkälaista tukea olette netistä saaneet ja mitkä ovat olleet ne aiheet, joihin olette apua hakeneet. Koetteko, että netti on hyvä tuen lähde? Oletteko saaneet netin kautta ystäviä? Mitä olette jääneet kaipaamaan? Mitä muita ajatuksia aiheemme teissä herättää?

Kiitos vastauksista jo etukäteen. Voit kirjoittaa täysin huoletta, sillä emme käytä kirjoituksianne työhömme. Tämä on ainoastaan pohjana omille ajatuksillemme.

Carina ja Sari

:hug:

Hei
Minä ainakin lähdin nettiin katselemaan samassa elämän tilanteessa olevia äitejä..... Tutut kaukana ja arki aika lasten ehdoilla menevää...
Joten jos en täältä ystäviä lähde etsimään, niin netti tuttavuuksia.
Muutaman äidin kanssa vaihdoimme sähköposti osotteita ja muutama samanlainen ihminen kuin minä, on jäänyt...
Koska aika pian hoksaa, että "ton kans" mulla ei oo mitää yhteistä, vaikka elämän tilanne kuin sama.........

Itse ainakin pidän netti tuttavuuksia "yksinäisten äitien valtakuntana.." :D

Esikoista odottaessani seitsemän vuotta sitten surffasin tosi kovasti Vauva-lehden netissä. Kaksplussalla ei silloin tainnut vielä olla nettikeskusteluja?

Mä en koskaan hakenut netistä ystäviä vaan ratkaisuja kulloisiinkiin ongelmiin. Koska odotus oli ensimmäinen, se myös pyöri kovasti mielessä, ja oli mukavaa saada jakaa ajatuksia ja tuntemuksia muiden samassa tilanteessa olleiden kanssa.

Nettineuvoissa on aina toki se vaara, etteivät annetut ohjeet ja vinkit pidä paikkaansa. Siis jos tarvitsee oikeasti jotakin lääketieteellistä apua, niin sitten kannattaa soittaa neuvolaan!

Itse kyselin ainakin raskausaikana käytettävistä tukivöistä ja mistähän muusta. Aika pian rupesin vastailemaan muidenkin kysymyksiin. Tykkään neuvoa ihmisiä ja ottaa asioista selvää! Tällaisilla nettikeskustelupalstoilla vallitseekin tyyli, että myös jo saman kokeneet neuvovat perässä tulijoita - kuin tutorit ikään. (Olin varmaan aika huono työntekijä raskausaikana, kun työajalla surffasin. Mutta ei silloin esikoista odottaessa mikään muu asia kiinnostanut! RAskaus pyöri koko ajan päässä!)

Kun lapsi syntyi, lopetin surffailun. Ei ollut enää niin aikaa eikä kotona silloin vielä nettiyhteyttä. Meillä oli myös erittäin erittäin hyvä neuvolan terveydenhoitaja, jolta sain todella paljon tukea. Pystyin täysin luottamaan hänen asiantuntemukseensa ja empatiaakin herui! Koskaan ei vastaanotolla tullut olo, että olis äkkiä pitänyt häipyä ja tehdä seuraavalle asiakkaalle tilaa.

Tokaa lasta odottaessa ei enää raskautta tarvinnut niin kovasti miettiä.

Tänne keskustelupalstoille palasin vasta tänä syksynä taas. Nyt käyn lähinnä tuolla seksipalstalla ja kirpparilla.

Toivottavasti tästä oli teille jotakin apua!

Se vielä lisäyksenä, että mun ei ole senkään vuoksi tarvinnut hakea täältä palstoilta ystäviä, koska täällä missä asun, on todella paljon lapsiperheille kaikenlaisia kerhoja. Äitituttavat ovat helposti löytyneet tästä läheltä!

Varmasti esim. haja-asutusalueilla asuville ystävien etsiminen täältä nettipalstoilta on paljon tärkeämpää!

Yhteistyössä