Nettitilaus maksettu Visalla, rahojen palauttamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turha ostos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turha ostos

Vieras
Jos on ostanut Visalla, siis luoton puolelta nettikaupasta niin miten se rahojen palautus toimii? Siis jos luottolaskua ei ole tullut vielä niin maksaako ne sen summan luottokunnalle niin että se vähentyy mun laskusta, vai maksetaanko se mun tilille ja maksan luottolaskun? Jos ne maksaa sen luottokunnalle, niin entä jos se luottolasku ehditään lähettää ennenkuin palautusrahat tulee niin voiko sen vain jättää maksamatta? Kun en ooo ostanut mitään muuta luotolla enkä ihan heti varmaan ostakaan. Entä onko Heppo-nimiseen kauppaan helppo ylipäätänsä palauttaa tuotteita?

Tiedän jo että joudun palauttamaan yhdet kengät, vaikka ne ei oo edes vielä tulleet. Tilasin nimittäin alesta, ja sattumalta törmäsin tänään kaupungilla samoihin kenkiin ja oli pakko koittaa, ja harmikseni totesin että se koko jonka tilasin onkin liian pieni. Tilaus oli näköjään jo lähetetty joten sitä ei voi enää perua, kenkiä ei voi vaihtaakaan kun se mulle sopiva koko on loppu. Tunnen itseni tyhmäksi kun menin tilaamaan koko kengät, ois vaan olleet ihan älyttömän hyvässä tarjouksessa.

Yleensä se menee niin, että ne palauttaa suoraan luotolle takaisin ostoksen summan, kun palautus on kirjautunut myyjän järjestelmään ja kulunut joku tietty käsittelyaika. Kannattaa lukea sieltä nettikaupan ehdoista, että mitä ne sanoo palautuksesta. En muista mikä kauppa se oli, mutta meni melkein kuukausi, kun rahat näkyi palautuksena luottokortilla, mutta se oli etukäteen tiedossa, joten osasin varautua siihen, että kestää.

Jos sulla ei eräänny luottokorttilasku kokonaan ennen palautuksen näkymistä, maksa vaikka se minimisumma. Koska jos maksat sen kokonaan ja palautus kirjautuu sun luotolle, se kyllä näkyy siellä "plus-saldona" eli tavallaan on käytettävissä siellä ilman, että pitäisi tulla laskua. Eli mitä pienemmän summan maksat ennen kuin palautus kirjautuu sun luottokortille, sen pienempi plus-saldo siellä näkyy ylimääräisenä käyttövarana. Onpas vaikeasti selostettu, sori.

Mutta siis mun mielestä sun pitää kuitenkin luottokorttilasku maksaa, koska ei kortin myöntäjä tiedä siellä olevan tulossa palautusta ja jos jätät maksamatta, sulle tulee joka tapauksessa viivästyskorkoa. Tietysti voit soittaa sinne luottokorttiyhtiöön, kun lasku tulee, että mitä tehdään. Tai soitat laskun eräpäivänä sinne yhtiöön ja tarkistat (jos et näe asiaa verkkopankista), että näkyykö nyt se palautus siellä luotolla vai ei. Jos se näkyy niin maksat vain sen verran eräpäivänä, mikä siellä todellista luottosaldoa on. Eli käytännössä et maksa mitään, jos siellä ei muuta saldoa ole kertynyt.

Heppo ei ole minulle tuttu, joten en osaa sanoa siitä mitään.

Kerran mulle on maksettu suoraan tilille, mutta normaali on se että hyvitetään luottokorttia.

Mä tekisin niin että maksaisin sen summan mistä on vähennetty tuo palautus (esim jos ostit 250e ja palautus on 100e niin maksaisin laskusta 150e ja loppu kuittaantuu sitten sillä hyvityksellä)

Yhteistyössä