Nettiriippuvuus ahdistaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nainen 25v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nainen 25v

Vieras
Mitä tehdä nettiriippuvuuden kanssa? Olen huomannut, että minulla on selkeästi taipumusta pakonomaiseen netissä surffailuun. Työpäivän jälkeen olen yleensä tosi väsynyt ja istahdan mielellään heti ensimäisenä sohvalle ja otan koneen syliin. Lapsille teen tietenkin ruokaa, mutta heti kun on sopiva hetki, istahdan koneelle ja olen siinä iltaan asti välillä laittaen lapset nukkumaan yms.
Ns tavallisen arjen ohjelma on unohtunut kokonaan. Ahistaa! mitä te ihmiset teette kun ette istu koneella! Haluan todella tästä tavasta eroon.
Ennen pidin blogia ja lopetin sen koska sen pitämiseen meni niin paljon aikaa ja luulin että saisin sen ajan jotenkin muuten käyttöön. No huonompaan suuntaan meni, koska se sama aika menee koneella, mutta ihan turhilla sivuilla selailuun.
Vaikka väsyttäisikin, pakosta vaan istun tässä ja katson vaikka jotain ohjelmia. minulla olisi paljon muutakin tekemistä, mutta en muka jostain syystä saa aikaseksi tehdä niitä ja laiskottaa ja väsyttää. Onko muita kohtalotovereita? :/ Miten tästä voisi selvitä?

Kone kiinni ja jos mahdollista (=muut ei välttämättä tarvii samaa konetta käyttää) niin laitat sen johonkin kaappiin tms pois näkyvistä. Kun kone ei ole sohvalla sua odottamassa et ehkä niin helposti istahda sen kanssa koko illaksi..

Minkä ikäisiä lapsia sulla on kun antavat sun istua koneella kaikki illat yms?

siis mulla on neljä ja kaksi vuotiaat. Kyllä en "antaa" mun olla koneella kun itse leikkivät ja yleensä ne leikkivätkin kun kotona ollaan kerran. Äh, ärsyttää tää tapa todella! Voin toki viedä koneen tietokonehuoneeseenkin, mutta en usko että se kamalasti rajoittaisi tätä. Ihan konkreettisia aivopesuneuvoja tahtoisin nyt.

Kertokaa mitä te teette ns vapaa-ajalla kotona? Multa on ihan unohtunut kaikki mitä kaikkea kotona voi tehdä lukuunottamatta siivousta ja pyykkäystä. Mitä puuhailette jos ette istu koneella?

ei päse unohtumaan, nimittäin jos lapsille ei anna aikaa, ei ole läsnä,leiki,lue, rakenna majaa yhdessä yms. niin sit ne tappelee koko ajan ja on pakko olla läsnä.

Jos kotitöitä ei lasketa niin enimmäkseen kai ihmiset lukevat, katsovat telkkaria ja tekevät käsitöitä tms. harrastusta mitä voi tehdä kotona. Itse luen, opiskelen, leivon ja katson telkkaria. En mitään sen ihmeempää. Sä voit tietysti leikkiä sun lasten kanssa.

[QUOTE="vieras";27910459]Kun et ole netissä voit siivota, tehdä ruokaa, lukea, mennä lenkille, kuunnella musiikkia, tehdä käsitöitä, katsoa telkkaria[/QUOTE]

Entäs jos ei ole mitään muuta millä kuunnella musiikkia kuin se tietokone? Pitää luopua musiikinkuuntelusta kokonaan vai?

Joo, myykää tietokoneenne ettette vaan ole siitä riippuvaisia. Ja myykää myös telkkarit, koska niistäkin voi olla riippuvainen. Istukaa pimeässä sohvalla, niin maailma pelastuu!

Yhteistyössä