Nettikirppari-kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Usein puhutaan siitä kun ostajat ovat vaikeita, tinkaavat, eivät vastaa tai vaativat postitusta tyyliin suksipaketille vaikka lukee nouto. Tuntuu että netissä käytöstavat katoavat myös myyntipalstoilla, ei vain keskustelupalstoilla.
Itsellä tuli juuri vastaan yli-innokas myyjä. Kysyin eräästä tuotteesta ja sen mahdollisesta noudosta, johon myyjä vastasi että nouto sopii heti ja tässä osoite. En ollut niin nopeaan noutoon varautunut ja ajattelin että vastaan hänelle hetken kuluttua kotoa ja ehdotan toista aikaa. Unohdin totaalisesti koko asian, muistin katsoa sähköpostia vasta parin päivän päästä, ja sinne oli tullut siinä ajassa kolme viestiä tyyliin "No oletko tulossa? On muitakin kiinnostuneita?" "Tuletko hakemaan vai et?" "Ei nämä viestit näköjään tule perille joten laitan vielä uuden haetko vai et!!!"

Mikä ihmisiä vaivaa? Kivittäkää vain mut, karsea ostaja olin ilmeisesti kun jätin asian roikkumaan pariksi päiväksi. Mua ainakin alkoi ahdistaa tuollainen sähköpostissa ja tuli olo ettei huvita vastata enää ollenkaan.

Itse myyjänä en voi ymmärtää näitä "av yv onko vielä saatavilla"- tyyppejä. Olen sitä mieltä että älä kysy äläkä varaa, jos et ole valmis ostamaan. Kysy vasta sitten kun oikeesti olet ostamassa etkä unohtamassa. Kaikille kivempaa niin. Oikeesti voi olla muitakin jonossa, jotka sitten odottelevat tän yhden kyselijän heräämistä.

Jos olet oikeasti ostamassa niin et "unohda" asiaa pariksi päiväksi. Jos olet ostamassa niin hoida asia loppuun asti. Jos ei kiinnosta niin älä edes ota yhteyttä myyjään.

Yhteistyössä