nettikauppa amauti

http://www.amauti.fi/cat/

Oletteko saaneet hyvää palvelua amautista?

Itse ihmettelen, kun jo pari viikkoa sitten lähettelin sähköpostitse kysymyksiä heidän tuotteistaan, erityisesti imetysliiveistä, eikä mitään vastausta ole kuulunut. :( Ei oikein huvita tilailla mitään, jos myyjä ei vaivaudu vastaamaankaan. Kuitenkin itse pyytää ottamaan yhteyttä s-postitse, jos on kysyttävää. Enkä löytänyt sivuilta mainintaa kesälomastakaan...

Kävin lukemassa kestovaippainfon sivuilta kokemuksia tästä liikkeestä. (Sivuilla on hyvä myyjätietokanta!) Muillakin oli kokemuksia, että sähköpostiviesteihin ja muihin tiedusteluihin ei vastata. Kannattaa käydä vilkaisemassa noita myyjätietokantoja, saa vähän vinkkiä, mistä kannattaa tilata.

Alkuperäinen kirjoittaja Miina2:
Kävin lukemassa kestovaippainfon sivuilta kokemuksia tästä liikkeestä. (Sivuilla on hyvä myyjätietokanta!) Muillakin oli kokemuksia, että sähköpostiviesteihin ja muihin tiedusteluihin ei vastata. Kannattaa käydä vilkaisemassa noita myyjätietokantoja, saa vähän vinkkiä, mistä kannattaa tilata.
Niinpä.

Alkuperäinen kirjoittaja Miina2:
Niinpä niin. Mutta kun luin muistakin, käy selväksi että tästä ja muistakin kaupoista on sekä hyviä että huonoja kokemuksia.

Piti siksi käydä lukaisemassa, kun itselläni on pelkästään hyviä kokemuksia tästä Amauti nettikaupasta. Viimeisin vaippatilaus tuli perille tilaamisesta seuraavana päivänä!!

Asun nettikauppa Amautin kanssa samassa kaupungissa ja osoitteen perusteella näyttäisi, että kyseessä on yksityishenkilön osoite, ei siis kauppa. Ts. ehkä yrittäjä on ollut lomalla heinäkuussa ja siksi jättänyt vastaamatta tiedusteluihin? Itselläni ei ole kokemusta tästä nettikaupasta.

Alkuperäinen kirjoittaja tivoli:
Asun nettikauppa Amautin kanssa samassa kaupungissa ja osoitteen perusteella näyttäisi, että kyseessä on yksityishenkilön osoite, ei siis kauppa. Ts. ehkä yrittäjä on ollut lomalla heinäkuussa ja siksi jättänyt vastaamatta tiedusteluihin? Itselläni ei ole kokemusta tästä nettikaupasta.
Niin minäkin ja siksipä olisinkin halunnut tilata paikallisesta liikkeestä. Mutta ohi meni tällä kertaa. Ymmärrän kyllä, että yrittäjäkin on lomansa ansainnut eikä vastaa tiedusteluihin samantien, mutta monissa muissa nettikaupoissa lomat ja muut toimitustauot oli hyvin selkeästi ilmoitettu. Mut eipä mitään, mä olen saanut ostokseni tehtyä muualta.

Tökkii, kun tuntuu, että useimmat ns. nettikaupat ovat juuri sellaisia olohuoneen nurkasta hoidettuja firmoja, joissa vasemmalla kädellä hoidetaan hommia, kun lapsenhoidolta ym. ruuanlaitolta ehditään ja viitsitään. Olen saanut aika monesta huonon kuvan, kun ei vastailla kysymyksiin, tavaraa ei satukaan olemaan, toimitukset kestävät ja palautuksista ei tule rahoja. En tosin mielelläni palautakaan ja ostan vain tuotteita, jotka tiedän ja olen nähnyt.

Jos tällainen olohuonepuoti ei kannatakaan tai ei viitsitä tehdä hommia niin palvelu loppuu ja mitään kuluttajansuojaa ei ole.
Siksi ostan vain sellaisista nettikaupoista, joilla on kanssa myymälä ja vähän isompaa toimintaa. Asiantuntemuksin on usein näillä pienillä vähän sitä sun tätä tai ei yhtään mitään.

Yhdeltä nettikauppiaalta kun kysyin näistä "myrkyistä" hänen itsetekemissään vaatteissa, hän ei ollut kuullutkaan, että niitä koskee oikein määräykset, mitä saavat sisältää tai että onko napeissa nikkeliä ym. En siis tunne Amautia lainkaan, vaan tämä oli yleistä jorinaa. :/

Ikävää, että Herttaa81 sulla on noin huonoja kokemuksia "pienistä" verkkokaupoista. :( Mä itse olen kotiäitiyrittäjä ja tunnen monia muita samanlaisia ja kyllä asiantuntemus on ainakin näillä tuntemillani ihan huippuluokkaa ja asiakaspaveluun todella panostetaan. Tosin mukaan mahtuu aina jos jonkunnäköistä yrittäjää ja "isonkin" näköinen firma voi olla huijari tai palvelultaan ala-arvoinen.

Mihin vertaat sitä asiantuntemusta. Onko koulutusta yleensä kaupalliseen toimintaan, lakientuntemukseen, erityistä tuote- ja materiaalituntemusta.
Kyllä oma käsityksenion, että useimmat kotiyrittäjät, kuten ilmaisit, toimivat enemmän harrastuspohjalta ja kiinnostuksesta toimintaan sillä hetkellä taio harrastuksen kautta. Ja kuten itsekin totesit, mukaan mahtuu jos jonkunnäköistä yrittäjää. Isommat firmat ovat panostaneet toimintaansa, tiloihinsa, henkilökuntaansa, koulutukseen ym. aivan erilaisia summia ja siksi ne harvemmin ovat huijareita ja niiden toiminta on pakosta suunniteltu pidemmällä tähtäimellä. Minäkin tunnen, tosin vain muutaman kotiyrittäjän, jotka lopettivat toiminnan muutaman kuukauden jälkeen, kun rahaa ei tullutkaan kaikaista ovista. Sitten jäi kaikki asiat hoitamatta, kun ei enää kiinnostanut ja neuvottiin vain ottamaan yhteyttäjonnekin, joka ehkä vastaa puhelimeen. Tutuilla oli kotikutsumyyntejä ja nettikauppoja. Kaikki olivat myös "alansa parhaita" asiantuntijoita, mutta edes kotimyyntiasiakirjoista tai kuluttajansuojasta eivät ymmärtäneet mitään ja sitten kun tuli ongelmia niin lopetettiin kiireesti. Kivaa oli hetken. Taitaa olla ajan henki. Toivottavasti eivät tunnista tästä.

Vastaan nyt vain omasta puolestani, mutta olen yhtä näyttötutkintoa vaille (tulossa lokakuussa) suorittanut Yrittäjän Ammattitutkinnon, kestovaipoista olen perehtynyt käyttöön ja materiaalituntemukseen. Tottakai kuluttajansuoja ja siihen liittyvät lait ovat tietenkin tuttuja. Näin suurella osalla tuntemistani nettikauppiaista. Itse olen toiminut nyt noin 2,5 vuotta ja totta on, että sitä rahaa ei tosiaan tule ovista ja ikkunoista, mutta pitkäjänteisellä työllä on tuloksensa. Ikävää on se, että tällekin alalle mahtuu harmaata taloutta, on niitä jotka eivät tiedä yrittämisestä tai asiakaspalvelusta yhtään sen enempää kuin myytävästä tuotteestakaan, mutta kyllä ainakin kestovaippapuolella se asiantuntemus nimenomaan pesii niissä pienissä yrittäjissä ja jostain Citymarketista tai paikallisesta lastentarvikeliikkeestä on ihan turha käydä kyselemässä mitään neuvoja tai apuja ongelmiinsa tai vinkkiä valintaan...

Ja mä en laske noita Tupperware-, Herbalife-, Amway- tai lastenvaate-edustajia yrittäjiksi.

En tunne ko. nettikauppaa, joten en siihen puutu millään tavoin. Uskon kuitenkin, että asialle löytyisi ihan järkevä selitys.
Mutta siihen en malta olla puuttumatta kun puhutaan yleensä pienistä yrittäjistä. Itse ainakin selailen tosi mielelläni toisten nettikauppojen tarjontaa; ja teen myös löytöjä. Toki nettikauppaan (isoon ja pieneen) kannattaan käyttää selvää harkintaa ja "haistella" luotettavuutta. Mutta olipa kyseessä kuinka pieni suomalainen yritys tahansa, niin kuluttajasuojalaki on aina kuluttajan turvana. Eli jos asiat eivät suju niin apu löytyy yhtä läheltä kuin lähin kuluttajasuojaneuvoja. Tätä turvaahan ei ole yksityisiltä ostettaessa esim. nettihuutokaupoissa.
Toivotan siis kaikille kolleegamyyjille oikein ihanaa syksyä. Ja kaikille nettikauppojen asiakkaille ihania katseluhetkiä netin ääressä ja ihastelutuokioita saapuneiden pakettien parissa.

Ihan ok palvelua sain kun tilasin ko. kaupasta lämpöpussin, toimitus hieman viivästyi (1½ viikkoa kesti), mutta tuotetta oli niukasti saatavilla muissakin nettiliikkeissä, joten osasin ennakoida ja nopeammin loppujen lopuksi tuli mitä odotin.

Tilasin Amauti verkkokaupasta 9 päivää sitten, veloitus on mennyt tililtä, mutta tuotteita ei kuulu. Eivät vastaa puhelimeen tai sähköpostiin. Saapa nähdä, tuleeko tuotteita lainkaan, täytynee mennä kolkuttelemaan ovella ja tsekkaamaan mikä pulju tämä oikein on. Harkitse tarkkaan Amautista tilaamista!

Moi!
Myös huonoja kokemuksia Amautista tältä keväältä valitettavasti.. Tilasin kahdet liivit. Tilaus maksettu ja vastaanotettu 21.5. (saatu vahvistus sähköpostiin) Nyt 7.6 tilanne: Lähetetty tekstitiviesti viikko sitten, lähetetty maili.. Sitä ennen ja sen jälkeen yrittänyt soittaa useana päivänä, useaan otteeseen.. Ei mitään vastausta. Ja yleensa aina maksan nettiostokset luottokortilla, paitsi tietenkin juuri tälläkertaa jostain typerästä syystä maksoin verkkopankilla, ja juuri tämän takia yleensä maksan silla luottokortilla.. Saitko Maria36 mitään vastausta? Kävitkö paikanpäällä?
Muita huonoja kokemuksia? Ristiretkeläisiä Kouvolaan? Yhteistä postia kuluttaja-asiamiehelle..?
Ihme meininkiä.. Jos asia ei ton paremmin selviä niin lupaan haukkua kyseistä puljua niin paljon kun vaan kerkeän..prkle.. Tavoitteena että jos on asiakkaat vähän vähissä, ja liiketoiminta takkuilee, niin kohta ei edes enää takkuile kun "mainostan" puljua niin että lähtee loputkin asiakkaat kävelemään..

Amauti on ihan hanikasta! Tilasin pari viikkoa sitten tuotteita... sähköpostiin, puheluihin eikä soittopyyntöihin vastata! Kuka voi olla näin välinpitämätön. Toivottavasti saisin tuotteet ilman soittelua kuluttaja-asiamiehelle ja poliisille... Voihan video, että ketuttaa! Pitikin mennä ostamaan verkkopankkimaksulla. Tsekkasin, että muuta vaihtoehtoahan amautilla ei maksun suhteen ole, paitsi käteinen jos hakee tuotteen.... Kiinnostaisi vaan tietää miten noissa aikaisemmissa tapauksissa on käynyt. Oletteko saaneet tuotteenne?

Yhteistyössä