Nettihuijaukset uhrit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huijattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huijattu

Vieras
Kaipaisin kokemuksia muilta huijauksen kohteeksi joutuneita. Huutonetistä kaupan ohi (hintavaraus ei ylittynyt) sähköpostilla tein tarjouksen 300e+30e posteja mutta maksun jälkeen tyyppi katosi tuhkatuuleen. Ei vastaa sähköpostiin. Lupasi viime torstaina laittaa postiin. Tein rikosilmotuksen...alkavatko tutkimaan asiaa? Kauanko kestää että ottavat yhteyttä? Saanko rahoja koskaan takas?! Oli muutakin kalliimpaa elektroniikkaa myynnissä ja ilmeisesti muitakin huijannut, yksi negatiivinen palaute jossa ei myöskään ole saanut vastauksia viesteihin. Käyttäjä tunnistautunut.

Tää on pelottavaa, näköjään se että on tunnistautunut käyttäjä ei tarkoitakaan ettei voisi olla huijari. Eilen huomasin huutonetissä olleen myynnissä ilmiselvästi feikin Louis Vuitton laukun, joka huudettiin yli 600€ hintaan, eipä huutaja osannut epäillä että laukku voisi olla feikki kun käyttäjä tunnistautunut. Voiko olla mahdollista että identiteettejä voidaan varastaa?

Hei pliis pyysin kommentteja KOKEMUKSISTA! En siitä arvosteluja kuinka itse olen toiminut. Matkahuollon kautta paketti olisi kuulunut olla perillä perjantaina tai viimeistään maanantaina. Ei ole laittanut mitään seurantakoodeja vaikka lupasi. Siihen asti kunnes rahat näkyivät tilillä vastasi kaikkiin viesteihin samantien. Asiaa olen tietysti selvittänyt ja saanut tietoon tämän olevan huijaus. En ihan mistätahansa menisi ilmoitusta tekemään…… En ole tyhmä.

Kyllä mulle ainakin poliisi soitti jonkin ajan kuluttua, ja kyseessä oli pienempi summa. Poliisi kysyi mitä tehdään, kelpaako mulle kirjallinen menettely. Sen jälkeen ei asiasta ole kuulunut, ja rikosilmoituksen olen tehnyt marraskuussa -12. Eli rahoja en takaisin ole saanut. Mutta kyllä ne siis sitä tutkii.

Yhteistyössä