nesteistä?

olisko hyviä vinkkejä miten sais noi ylimääräset nesteet nopeesti lähtemään? olen siis aloittamassa laihdutusta mutta haluisin ensin nesteet lähtemään. eli miten se nopeiten tapahtuis? ja lähteekö siinä ihan senttejä? ja sit vielä tosta vähän hiilihydraattisesta ruokavaliosta, ni mitä te niinku syötte? ku tuntuu et mitään ei vois syödä. eikä aina viittis tehdä muulle perheelle eri ruokaa... =)
 
Mulla ainakin joka laihdutus kerralla nesteet on lähteny rytinällä, niiden jälkeen se työ vasta alkaakin. Nyt olen laihduttanu reilun vuoden ja viime vuonna helmikuussa olin jo 6kg kevyempi. Edellisilläkin kerroilla(aina raskauksien jälkeen) alku on lähtenyt nopeasti. Alku rysäyksen jälkeen vauhti hiljenee (ellei ole ihan kitu kuurilla) nykysten mennään 100grammaa kerrallaan. Taistellaan siis todellakin joka millistä.

Ruokavalion muutos ja liikunta auttavat suunnattomasti. Mää sallin itselleni herkkupäivän ja saatanpa sauna olusenkin ottaa(mikä muutes turvottaa ja kerää nesteitä ihan sikana) mutta mun mielestä mitään nautintoja ei pidä ihan täysin kieltää. liikkuu sit vaikka senkin edestä jos vaan mahdollista.

Mullakin tässä taas uusi alotus päällä. Viime kesänä käsi leikattiin ja olin lähes toiminta kyvytön ekat 6vko.a ja loppuaika saikusta meni kanssa aika varovaisesti joten minäkin olen taas tän liikunnan suhteen alkuruudussa. JA paras tapa alottaa päivittäinen liikunta on kävely lenkit. Aluksi ne voi olla lyhkäsiä ja ajan myötä niitä voi sit pidentää ja rankentaa esim. halutessaan mäkistä maastoa jne. Ja sitten kun tuntuu ettei sekään riitä mää olen hakeutunu tuonne järjestettyihin liikunta hommiin. Elikkäs aerobickia tai mikä nyt kenestäkin tuntuu parhaimmalta.

Sit tuosta ruasta. Kohtuulliset annokset, syö vaan nälän pois ei siis äntä sitä kahta lautasellista vaikka kuin ois lempi ruokaa. Vehnäleivät pois. Puurot on hyvästä. Rasvaton maito. Hedelmiä, vihanneksia. Salli itsellesi se herkku vaikka kerran viikossa ja syö se rauhassa nautiskellen. Nii ja juo paljon. Vettä, tuoremehuja. Makean nälkään on hyvä jelppi ollu mulle ananas tuoremehusta. On ihan sika makeeta ja oonki sit yleensä sekottanu appelsiinimehuun. Hyvää!

Tälleen mie meen ja jo siis se -16kg takana.

Mistään kitu kuureista mie en sitten tiiäkkään mittään. :D
 

Yhteistyössä