nenäsumute raskaana oleville?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tset

Vieras
Ihan tukossa nenä ja pitäs saada se auki, vinkkejä?
Olen ollut "riippuvainen" nenäsuihkeisiin ja huomasin olevani raskaana joten niitähän ei saa käyttää. Mutta nyt ei sitten henki kulje nenän kautta ollenkaan =/

Mulla oli esikoisesta aivan sama ongelma, nenä tukossa varsinkin öisin. Mulle kyllä neuvolassa sanottiin, että nenäsumutteita voi käyttää, koska supistavat verisuonia niin paikallisesti. ite käytin....melkein koko raskausajan. Ja ihan terve muksu syntyi sumuttelusta huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja J.T harmaana:
Mulla oli esikoisesta aivan sama ongelma, nenä tukossa varsinkin öisin. Mulle kyllä neuvolassa sanottiin, että nenäsumutteita voi käyttää, koska supistavat verisuonia niin paikallisesti. ite käytin....melkein koko raskausajan. Ja ihan terve muksu syntyi sumuttelusta huolimatta.

Pitääpä kysyä lääkäriltä heti maanantaina, kiitos vinkistä

Minä käytin raskaana ollessani nasolinia ja ei mitään käynyt, lääkärin luvalla kylläkin. Siinä on ainesosia, jotka supistaa limakalvoja ja kaikkein herkimmille voi aiheuttaa suppareita raskaana ollessa, että jos supistusherkkä kohtu niin en käyttäisi.

Jep. Olin ihan paniikissa, kun raskausaikana iski flunssa. Vihaan sitä tunnetta, jos ei nukkumaan mennessä voi hengittää nenän kautta. Astelin apteekkiin ja pyysin sellaista sumutetta, jota voi käyttää raskauden aikana. Suolatippoja. Jep. Ja ohjeen höyrytellä, mielellään suihkutiloissa, nostaa sängyn päätyä ja sitä rataa. Eli ne ohjeet, mitkä tiesinkin jo. Höyryttelin, laitoin suolatippoja, käytin nenäkannua ja lisäksi pilkoin sipulin ja laitoin sen ohuen kankaan sisään ja pidin nenän alla. Yöksi laitoin sipulipussukkaisen nokan viereen. Ja ihan totta, kyllä se nenä pysyi auki! Olenkin ajatellut, että jospa limakalvoja säästääkseni viitsisin seuraavassaki flunssassa käyttää tuota taktiikkaa, nopean suihkeen sijaan!

Alkuperäinen kirjoittaja asdasd:
Täällä kanssa toinen hurja, joka käytti Nasolinia ja vastaavia raskaana. Laitoin vain yöksi, muuten pärjäsin ilman.

Mä kans pärjäsin ennen vaan ku laitoin kerran yöks, mutta nyt töissä olenjoutunut käyttään. Kai siellä on hometta =/////

Alkuperäinen kirjoittaja tset:
Olen ollut "riippuvainen" nenäsuihkeisiin ja huomasin olevani raskaana joten niitähän ei saa käyttää. Mutta nyt ei sitten henki kulje nenän kautta ollenkaan =/

Suihkeita kuten nasolin käytetään enintään 10 pvä/aikuinen ja 5 pvää/lapsi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tset:

Suihkeita kuten nasolin käytetään enintään 10 pvä/aikuinen ja 5 pvää/lapsi

No sanoiko ap että hän on käyttänyt aina Nasolinia???
Itse käytän myös nenäsuihketta 2xpäivässä.