nenän verisuonten laapistus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja verinokka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

verinokka

Vieras
Mulla on nyt viime vuoden toukokuusta asti tullu toisesta sieraimesta noin kerran viikossa verta. Lääkärissä tutkittu ja syy on ilmeisesti (kun mitään muutakaan ei oo löytyny) ettei verisuoni jostain syystä parane, suoni pitäis siis polttaa, mutta tästä päästäänkin siihen ongelmaan. Verta tulee aina maks 2 min, siis tulee kyllä ihan kunnolla niin et valuu kunnolla, mut ei koskaan kestä kauaa, tätä nenän laapistusta ("polttamista") ei voida tehdä mulle kun pitäis mennä lääkäriin sillä hetkellä kun se veri tulee, enhän mä sinne ehdi ikinä ajoissa ku verta tulee niin hetken. Vaiva on silti tosi ärsyttävä kun tulee kuitenkin niin usein verta ja se siis alkaa tulemaan ihan yhtäkkiä vaikkei nenään edes koskis, julkisilla paikoilla aika nolookin. Nyt tänään taas lääkärissä kävin ja sanottiin, et kun verta alkaa tulla niin mun pitää lähtee päivystykseen vaikka se verentulo lakkaiskin josko se suoni mistä verta tulee niin näkyis silti. Onko siis mitään mahdollisuuksia et se suoni sieltä löytyy vaikkei sillä hetkellä verta tuliskaan? noin puolentunnin matka päivystykseen ja eihän ne mua sinne edes heti sisään ota kun ei tää mikään hengenhätä kuitenkaan oo. Onko kenelläkään ollu samaa vaivaa ja se olis hoidettu??vai voiko itellään parantua?? nii ja a-vitatipat on käytössä ollu jo pitkään.

Siis se vuotokohta näkyy kyllä monta päivää vuodon jälkeen kun siihen tulee hyytymä/rupi. Jos vuotokohta ei
Näy niin silloin se on todennäköisesti pidemmällä nenässä jolloin laapistus ei muutenkaan onnistu.

Oon siis käyny korvalääkärillä siis nenä-, korva- kurkku polilla, vai mikä se nyt onkaan ja siellä katottu viimeks tänään (eilen tuli verta) ja ei löytyny, ne myös sano siellä että aina ei löydy jos ei katota sillä hetkellä kun vuotaa. Ja ei tietenkään sillon laapisteta kun verta tulee, vaan sen vuotokohdan löytämisen takia sinne on mut käsketty heti vuodon alettua. Todennäkösesti ei tuu syvältä koska verta ei esim. nieluun mee ikinä. Itse asiassa se voi olla ihan mun oma vika ettei tänään näkyny vuotokohtaa kun eilen verta tuli niin ite kokeilin tops -puikolla et mistä kohtaa sitä verta tulee (nenän takana tops puikko pysy aina puhtaana ja edestä verinen) josko oon sit niin puhdistanu ja pyöritelly sitä tops-puikkoo ettei sinne oo jääny mitään hyytymää :( en kehdannu tätä edes sanoo ku ajattelin et ne nauraa mulle

Yhteistyössä