Nenäverenvuoto

Onko muilla tullut tällaista kurjaa vaivaa raskaana ollessa? Mulla ei ole varmaan koskaan ennen vuotanut verta nenästä ja nyt sitä tulee joka aamu - ja runsaasti!
Neuvolassa sanoivat vaan, että liittyy raskauteen ja on ihan normaalia. Hemoglobiinia vaan kuulema seuraillaan tarkemmin.
Eihän tää mitään vakaavaa ole, mutta ei kivaakaan. Aamusta 1/2h-1 1/2h menee nenää pidellessä...
Lähinnä sillä kyselen, et onko kenelläkään mitään tietoa, et voisiko asiaan mitenkään vaikuttaa? En tajunnut neuvolasta kysyä. Ilmeisesti limakalvot vaan kuivuu niin paljon.
Kiitos vinkeistä, jos sellaisia löytyy!
 
Itse kärsin myös ihan überkuivista nenän limakalvoista. Keskiraskauden aikaan verta tuli todella reippaasti, :x todella inhottava vaiva! Kuivuus vaivaa yhä, vaikka verenvuoto on jo vähäisempää.

A-vitatippoja saa (A-vitamiinista huolimatta, sitä ei elimistöön imeydy noista tipoista kuin mitätön määrä) raskausaikana käyttää. Lisäksi otrimeria (tai muuta suolaliuosvalmistetta) voi myös kokeilla. Itselleni todellista apua ei ollut kummastakaan. Täältä palstalta aiheesta luettuani ostin itselleni sellaisen nenähuuhtelukannun, ns. sarvikannun ja se on ollut ihan loistava apu kuiviin limakalvoihin. Kannattaa kokeilla! Maksaa n. 15 euroa, ja ihan apteekista löytyy.
 
Kiitos vinkeistä! Täytyy kokeilla tippoja/suihkeita ja nenäkannua. Olen kuullut nenäkannua kehuttavan muutenkin tosi paljon, mutta jotenkin ajatus siitä ei ole houkuttanut... Vaikka siihen kuulema äkkiä tottuu ja oppiikin.
Täytynee nyt vaan toivoa, ettei tämä vaiva kestä koko raskauden aikaa.
 
Myös täällä on sama vaiva! Mä ostin apteekista Nozoil-nimistä rohdosvalmistetta. On 100% seesaminöljyä ja ainakin mulla hyvä apu. Ennen nukkumaanmenoa laitan ja pystyn suht vähällä niistämisellä nukkumaan yöni.. Keskiraskaus oli pahin aika, nyt loppuraskauden alussa jo helpompaa.
Mä kyselin neuvolassa niistä A-vitamiinitipoista ja ihan suoraan täti kielsi ne just a-vitamiinin takia. Mä en sitä uskonut mutta sit mä löysinkin ton öljyn.

 
löysin tälläisen keskustelun ja ajattelin ottaa osaa jos vaikka tätä vielä lukisi. ja kommentoisisi tänne... Itse olen aivan alussa raskauteni suhteen vk7 menossa. viikko sitten alkoi kauhea nuha ja tukkoisuus, kurkku oli hiukan arka, muttei pajoa. Aina kun niistä munana tulee verta ja nyt pari kertaa on ihan vuotanutkin nenu reippaasti verta. Torstaina neuvola niin parempi iölmotella siellä asiasta tarkemmin...
 

Yhteistyössä