Nenäsumute raskaana olevalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukkoinen nenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tukkoinen nenä

Vieras
Muistaako joku, mitä avaavaa nenäsumutetta saa käyttää raskauden aikana? Sellainenhan on olemassa, on vaan muistaakseni reseptillä hankittava ja olen lähdössä neuvolaan ja voisin pyytää reseptin.

Kiitos jos joku tietää!

Lääkäri määräsi mulle juuri lasten vahvuudella olevaa Nasolinia. sanoi, että paketissa lukee että ei raskauden aikana mutta tilapäisesti voi käyttää. Vahvistin asian vielä apteekissa.

Nasolin on ainoa mikä on auttanut nyt flunssan aikana, olen siis pahemmin tukossa kuin IKINÄ. :(

En muista minäkään tuota, esikoisen aikaan mullakin oli joku reseptillä saatu... Mutta nyttemmin vannon kyllä keittosuolasuihkeiden nimeen! Nyt juuri flunssa päällä ja keittosuolasuihkeen kanssa olen pärjännyt tosi hyvin. Ei mitään käyttörajoituksia, ja auttaa oikeasti! :) Esim Otrimer on ollut tosi hyvä, Renässans-merkiltä löytyi myös menthol-lisällä, mutta sitä ei ole ollut apteekeissa pariin kuukauteen, jotain toimitusvaikeuksia kuulemma. Se oli ihan huippujen huippu kyllä!

Ei auta keittosuolat ei...Olen nyt parina iltana käyttänyt Nasoa, mutta ajattelin kysyä vielä, että saisko sen reseptin. En vaan muista sitä nimeä. KNK-lääkäri sanoi syksyllä sen nimen, mutta eihän sitä tyhjäpää enää muista =(

Ratiofarmin nenäsuihketta saa käyttää raskaana ja imettäessä. On ainut jonka ohjeiden mukaan saa käyttää, mutta tuoteseloste on tismalleen sama kuin otrvinin. Mulle sanoi lääkäri raskaanaollessani, että mitä tahansa flunssaan tarkoitettua nenäsuihketta saa käyttää, kun ne ovat kuitenkin niin paikallisia valmisteita ja erittäin vähän koko tuotetta edes imeytyy kehoon, vaan suurin osa tulee niistettäessä ulos. Ja kun se pitkittyneen nuhan aiheuttama poskiontelotulehdus ja siihen määrätyt antibiootit on kuitenkin huomattavasti pahempi sikiölle kuin nenäsuihkeet.

Poliklinikka.fi:

Mikä on turvallisin nuhalääke raskaana olevalle?

Nasolin on turvallisin vaihtoehto, kunhan ei ylitä annosteluohjeita. Yleensä raskaana on parasta välttää kaikkea lääkehoitoa jos siitä saatava hyöty ei ylitä siitä sikiölle aiheuttavaa vaaraa.

Yhteistyössä