Nenäleikkaus?

• Viestiketjun aloittaja naanu
  • Ensimmäinen viesti
naanu
Onkohan kukaan käynyt? Nyt on siis kyse siitä että nenäni on kertaalleen murtunut ja väliseinä on kiero jolloin ilmastointi ei toimi (on siis tukossa jatkuvasti) Toisekseen en myöskään hirveästi pidä nenästäni joten sitä rutisevaa rustoa voisi myös napsaista pois. Mitään tietoa hinnasta ja operaatiosta muutoin? Sen tiedän että jos nenä pelkästään oikaistaan niin se murretaan ja suoristetaan paikallispuudutuksessa joten ei kiitos....

Broidi kävi tuon tukkoisuuden takia, varmaan jotenkin kiero nenä silläkin. Maksoi 80 e. Tuo oli paikallispuudutuksessa, laittoivat viikoksi jotkut levyt tukemaan sinne...en kauheesti osaa kyllä kertoa siitä, kun en ole itse hänen kanssaan jutellut...
Mutta mie en nyt ymmärtänyt, että mitä halusitkaan tehdä sille klyyvarilles? Et vissiin just tota?

naanu
siis sitäkin, mutta en todellakaan paikallispuudutuksessa. Että jos nukuttavat niin samahan se on tuota rutisevaa rustoakin poistaa....murrettiinko nenäluu veljeltäsi? Se on se inha mitä en halua välttämättä kokea puudutuksessa vaikka kaikki muu menisikin....jaks,,

Mun nenä on leikattu ja mulla on vain huonoja kokemuksia.

Nenäni murtui (törmättiin koiran kanssa ja mun nenä oli sen nenää heikompaa tekoa) ja se jouduttiin leikkaamaan koska väliseinä ikäänkuin putosi ja meni senverran säpäleeksi ettei sitä saatu ns. nostettu paikoilleen.

Mut leikattiin julkisella puolella joten hintaa kertyi about 30?.

Leikkaus tehtiin humautuksessa ja puudutuksissa (kokaiinijohdannaispuudutetupot tungettiin sieraimiin ja piikkipuudutteet laitettiin sierainten alle) ja se leikkaus sattui silti aivan saakelisti. Eli kivunlievityksen osalta leikkaus epäonnistui.

Leikkaus taisi kestää 45 min ja toipuminen siitä oli tuskaa. Nenä jäi lopulta hieman vinoon ja siinä on joku kyhmy ja joku notkahduskin (en mä niitä itse niinkään huomaa mutta lekuri sanoi) jolloin mulle tarjottiin vielä uutta, tällä kertaa kosmeettista leikkausta jolla nuo viat korjattaisiin. Leikkauksen saisin tällä kertaa nukutuksessa koska ensimmäinen operaatio meni niin pieleen sen kivunhoidon suhteen.

Kiitos, mutta ei ikinä, kiitos!

Oli se niin helvetin tuskaa. Nenä oli arka liki 3 vuotta leikkauksen jälkeen ja edelleenkin, jos siihen joku sohasee (lapsi tjtn.) hiemankin kovempaa niin se sattuu normaalia enemmän.

mm
mun siskolta leikattiin vino väliseinä nenän tukkoisuuden vuoksi. Leikkaus tehtiin julkisella puolella päiväkirurgisena noin vuosi sitten. Sinne laitettiin jotku tukilevyt jotka poistettiin muutaman viikon päästä. Tilanne tänään on ihan sama kuin lähtötilanteessa eli seinä on painunut taas vinoon ja nenä tukossa eli ei mitään hyötyä. Aika tuskainen oli kyllä leikkauksen jälkeen, lisäksi joutui olemaan tamppoonit nenässä pari viikkoa ja senkin jälkeen huuhtelemaan pitkään niitä verihyytymiä nenästä pois, yäk!

JJ
Olin just eilen nenän"oikaisussa", toimenpide jossa nenän kieroon mennyt väliseinä operoidaan suoraksi. Minulla se tehtiin juuri jatkuvan tukkoisuuden takia. Operaatio tehtiin mulle nukutuksessa, vaihtoehtona oli kylläkin myös paikallispuudutus. Valmistumisineen ja heräilyineen joutu sairaalassa oleen n 7h. Nenä on tukossa nyt ihan tukossa noitten tamppoonien takia, mutta nekin poistetaan tänään. Mitään kipuja ei ole juurikaan ollut, vähän tuppaa vaan nekku vuotaan verta jos rupee paljon liikkumaan. Katotaan miten tää etenee, saikkuu tuli pari viikkoa. Ei näin ensi tuntumalla ollut mikään paha jutksa.

Jofa89
Hei

Itse kävin kyseisessä leikkauksessa viime viikolla. Leikkaus meni hyvin, nenä on tosin tukkoinen, mutta sekin oli tiedossa. Mulle toimenpide tehtiin nukutuksessa, mitään ongelmia ei ollut. Leikkaus maksoi n. 90€ ja olen tyytyväinen että sain käytyä. Pääkivut jäi sille reissulle.

Yhteistyössä