nenä öisin tukossa

• Viestiketjun aloittaja Rebecka
  • Ensimmäinen viesti
Rebecka
Laitan tämän tännekin jos jollain olisi tietoa. Onko kenelläkään ollut vastaavaa kokemusta? Tyttö siis 3kk ja nenä öisin niin tukossa, ettei saa hengitetyksi. Suolatipoilla ja nenäpumpulla olen avannu nenää, mutta onko muuta neuvoa? Tytöllä ei ole flunssaa eikä nenän tukkoisuutta päivällä... Alkaa käydä mamman voimille, kun yösyöttöjen lisäksi pitää availla pienen nenua... Epäilisin siitepölyjä...

Rebecka

Onko puhtaat petivaatteet? Onko teillä eläimiä? Siitepölyallergia?
Onko huoneilma tarpeeksi viileä ja raikas, ilmanvaihto kunnossa?
Jos ei mene ohi, käytä lääkärissä tai kysäse neuvolasta apua.

Rebecka
Huomenna ollaan menossa lääkäriin kattoon korvat. Ei osannu neuvolan tätsykään oikeen sanoa mitään. Koira on, siitepölyt ei kuulemma pitäs oireilla ihan vauvoilla... Petivaatteet olen pitäny puhtaana, tyynyliinaa vaihtelen pään alle... Vähän aikaa sitte imuroin patjan. Tuuletan joka päivä... Mutta vauva puolella joku ehdotti kosteuttaa makkarin ilmaa joten koitan sitä.

Kiitos neuvoista! Toivon kyllä lisää vinkkejä tai kokemuksia, jos jollain on ollut samaa!

En itse asiassa olisi huolissani. Meidän nyt 2vuotiaalla oli tosi usein nenä tuskossa vauvana. Johtui pienistä rööreistä, jonne maidosta valui aina "klimppejä". Joka ilta laitoin nenätippoja. Ajan myötä helpotti. Kuiva ilma voi pahentaa kyllä.

sipulia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2006 klo 11:35 Rebecka kirjoitti:
Huomenna ollaan menossa lääkäriin kattoon korvat. Ei osannu neuvolan tätsykään oikeen sanoa mitään. Koira on, siitepölyt ei kuulemma pitäs oireilla ihan vauvoilla... Petivaatteet olen pitäny puhtaana, tyynyliinaa vaihtelen pään alle... Vähän aikaa sitte imuroin patjan. Tuuletan joka päivä... Mutta vauva puolella joku ehdotti kosteuttaa makkarin ilmaa joten koitan sitä.

Kiitos neuvoista! Toivon kyllä lisää vinkkejä tai kokemuksia, jos jollain on ollut samaa!
Meillä oli tytöllä vauvana sama ongelma,vaikka petivaatteet vaihdettiin usein,huone siivottiin ja tuuletus toimi.Koitin sitten vanhaa keinoa eli raakaa sipulia pilkoin pakasterasiaan (ei ihan pieneksi silpuksi) ja sitten yöksi viereen.Pysyi nenä auki ja niin teen itsellenikin jos esim.flunssa yllättää.Haju ei tietysti ole miellyttävä muta hyvin meillä tehonnut.

Meillä oli samanlaista ongelmaa ja käytin keittosuolaliuos tippoja aika usein. Kuulin silloin , et se vois johtua maidosta, olis jotain maitolimaa?? Helpotti ajan kanssa ja kun maito alkoi jäädä vähemmälle kiinteiden ruokien tullessa kuvioihin. Käytettiin öisin myös paljon ilmankostuttajaa, ufoxia.

mökö
Keittosuolaliuosta saa myös Nisita-merkkisenä sprayna.Meillä tyhjennetään ekana valuva nenä NenäFridalla ja sitten pannaan ruiskaus keittosuolaa.On tehokkaampaa ja pitkävaikutteisempaa kuin tipat.Sitten vielä korkeampi päänalus eli meillä aikuisten tyyny.Ja hyvin nukuttaa.

Yhteistyössä