nenä menosuuntaan

• Viestiketjun aloittaja isukki
  • Ensimmäinen viesti
Champion harmaana
Kannattaispa kirjoittaa kunnon nikillä niin olis helpompi ymmärtää teitä! Olen kanssa luullut että yksi ja sama henkilö kirjottaa koko ajan (luulen niin edelleenkin) helppo huijata nikittä... omani nyt harmaana kun en päässyt jostain syystä kirjautumaan. Joka tapauksessa sille joka kauhisteli 10-kuisen lapseni kääntämistä nenä meno suuntaan - en ole ainut joka niin tehnyt ja lapsi pysynyt hengissä ja nyt jo yli 1,5v joten eipä tarvitse yöuniasi menettää...

Olen kyllä täysin samaa mieltä toisten "vieraiden" kommenteista...mutta ihan voitte luulla mitä haluatte, asiaa on kukin meistä puhunut..sä champion olet varmaan nyt tosi ylpee, kun sun lapsi on säilynyt hengissä vaikka olikin nenämenosuuntaan..Voi hyvä Jumala, miten tällaisia ihmisiä tähän maailmaan syntyy!!! Mutta voithan kehua lastesi pelastumisesta täällä...ja olla mahdollisimman vastuuntunnoton ja tehdä lapsesi todella turvattomaksi...tuu sitten kertoo, et miten olet uudet ennätykset tehnyt, joohan????

pymppy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2005 klo 21:59 Champion harmaana kirjoitti:
Kannattaispa kirjoittaa kunnon nikillä niin olis helpompi ymmärtää teitä! Olen kanssa luullut että yksi ja sama henkilö kirjottaa koko ajan (luulen niin edelleenkin) helppo huijata nikittä... omani nyt harmaana kun en päässyt jostain syystä kirjautumaan. Joka tapauksessa sille joka kauhisteli 10-kuisen lapseni kääntämistä nenä meno suuntaan - en ole ainut joka niin tehnyt ja lapsi pysynyt hengissä ja nyt jo yli 1,5v joten eipä tarvitse yöuniasi menettää...
Hei!
Meilläkin on tytöt siirretty kaukalosta nenämenosuuntaan olevaan istuimeen, toinen 8kk ja nyt 2,5vuotta ja toinen 10kk just siirrettiin istuimeen. Eikö se oo pääasia että ne lapset on niissä istuimissa eikä hillu irrallaan pitkin autoa. Mä en periaatteesta halunnu selkämenosuuntaan istuinta. Sillon kun esikoiselle istuin haettiin me haluttiin mahdollisimman helppo kiinnitteinen ja helposti siirreltävä kun tyttö on usein isovanhempien kyydissä. Mä en jaksa ymmärtää niitä jotka "haukkuu" vanhemmat joiden lapset on asian mukaisesti kiinni autossa, enkä niitä jotka laittaa kaukalon/istuimen etupenkille oli auto mikä hyvänsä. Ja kaikkein törkeimmät viritykset oon nähny just näillä selkämenosuuntaan istuimilla kun kuskilla ei oo minkäänlaista näkyvyyttä oikealle istuimen sijoituksen takia. ennemmin lapsi taakse ja nenämenosuuntaan, kun eteen kuskin näkyvyyttä häiritsemään.

ÄIPPIS -84
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 09:20 pymppy kirjoitti:
\
Hei!
Meilläkin on tytöt siirretty kaukalosta nenämenosuuntaan olevaan istuimeen, toinen 8kk ja nyt 2,5vuotta ja toinen 10kk just siirrettiin istuimeen. Eikö se oo pääasia että ne lapset on niissä istuimissa eikä hillu irrallaan pitkin autoa. Mä en periaatteesta halunnu selkämenosuuntaan istuinta. Sillon kun esikoiselle istuin haettiin me haluttiin mahdollisimman helppo kiinnitteinen ja helposti siirreltävä kun tyttö on usein isovanhempien kyydissä. Mä en jaksa ymmärtää niitä jotka "haukkuu" vanhemmat joiden lapset on asian mukaisesti kiinni autossa, enkä niitä jotka laittaa kaukalon/istuimen etupenkille oli auto mikä hyvänsä. Ja kaikkein törkeimmät viritykset oon nähny just näillä selkämenosuuntaan istuimilla kun kuskilla ei oo minkäänlaista näkyvyyttä oikealle istuimen sijoituksen takia. ennemmin lapsi taakse ja nenämenosuuntaan, kun eteen kuskin näkyvyyttä häiritsemään.
Katsoitteko ton videon??? Ja sinä joka siirsit lapsesi 10kk nenä menosuuntaan ja kerroit lapsesi olevan vielä hengissä, niin kuinkas monta kolaria olet ajanut kun lapsi on ollut mukana! En välttämättä usko, että 10kk selviää hengissä nokkakolarista jos on kasvot jo menosuuntaan! Taitaa mennä niskat poikki...

ÄLYTTÖMIÄ PERIAATTEITA! :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 10:14 ÄIPPIS -84 kirjoitti:
\
\
Hei!
Katsoitteko ton videon??? Ja sinä joka siirsit lapsesi 10kk nenä menosuuntaan ja kerroit lapsesi olevan vielä hengissä, niin kuinkas monta kolaria olet ajanut kun lapsi on ollut mukana! En välttämättä usko, että 10kk selviää hengissä nokkakolarista jos on kasvot jo menosuuntaan! Taitaa mennä niskat poikki...

Ja pointti oli? Ilmeisesti teille on sitten sattunu useempi kolari turvaistuinaikana? Nämä kommentit on just niitä mitä mä en henkilökohtasesti ymmärrä. Kyllä katsoin videon ja laitan edelleen tytöt nokkamenosuuntaan takapenkille turvallisesti penkkiin kiinni, enkä anna olla irrallaan autossa, tai laita siihen kuskin viereen viemään kuskin huomiota pois liikenteestä ja muuten häiritsemään näkyvyyttä.

pymppy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 10:30 iita kirjoitti:
\Katsoitteko ton videon??? Ja sinä joka siirsit lapsesi 10kk nenä menosuuntaan ja kerroit lapsesi olevan vielä hengissä, niin kuinkas monta kolaria olet ajanut kun lapsi on ollut mukana! En välttämättä usko, että 10kk selviää hengissä nokkakolarista jos on kasvot jo menosuuntaan! Taitaa mennä niskat poikki...

Ja pointti oli? Ilmeisesti teille on sitten sattunu useempi kolari turvaistuinaikana? Nämä kommentit on just niitä mitä mä en henkilökohtasesti ymmärrä. Kyllä katsoin videon ja laitan edelleen tytöt nokkamenosuuntaan takapenkille turvallisesti penkkiin kiinni, enkä anna olla irrallaan autossa, tai laita siihen kuskin viereen viemään kuskin huomiota pois liikenteestä ja muuten häiritsemään näkyvyyttä.

[/quote]

Tulipas vanhalla nimellä...

Champion harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 10:14 ÄIPPIS -84 kirjoitti:
\
\
Hei!

Itseasiassa yhden kolarin olen ajanut ja se oli juuri niin että meidän perään ajettiin! Niin että eipä olisi ollut apua toisin päin olevasta istuimesta! Onko nyt hyvä mieli! Tämä jääköön nyt viimeseks kommentiks täällä typerässä keskustelussa (joku haluaa selvästi vaan provosoida tätä juttua et ihmiset herpaantuis - niin tyypillistä täällä)... Haukkukaapas ne jotka on sallinut myydä istuimia joissa lapsi matkustaa laillisesti nenä menosuuntaan ja tulkaa arvostelemaan sitten vasta miten huonosti lapseni turvallisuudesta huolehdin! niin että kokemuksen kautta olen OIKEIN TYYTYVÄINEN ISTUINVALINTAAMME - ei ainakaan niskat menneet meidän tapauksessa! Kuten siis sanottu kolari voi edelleenkin tulla mistä suunnasta tahansa mutta jos olette niin huonoja autoilijoita että törmäilette nokka edellä niin ihan hyvä että olette hankkineet istuimen joka on selkä menosuuntaan, niin että enkeleitä lapsillenne jotka olette huolissanne meidän poitsun turvallisuudesta :heart: :headwall: :LOL:

Mutta antaahan noiden nenämenosuuntaan menijöiden mennä! Itsehän ne siinä menettää, jos kolari maantiellä tulee. Ja järettömän typerä syy on laittaa lapsi siksi nenämeno suuntaa, että voi helposti siirrellä istuinta autosta toiseen :eek: Mutta turvallista matkaa!!!!

Hay-D harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2005 klo 20:39 vieras kirjoitti:
niin ja pakko vielä sanoa, että kun olen kirjoittanut vieraana niin täällä on vieraana kommentoinut muitakin, en siis ole yksin noita kaikkia kirjoittanut...
anteeksi kun sekoitin kaikki vieraat yhdeksi henkilöksi.Jos haluatte pitää kommenttinne ominanne niin kirjautukaa sisään. :attn:

Kuokkavieras
\
Ja kaikkein törkeimmät viritykset oon nähny just näillä selkämenosuuntaan istuimilla kun kuskilla ei oo minkäänlaista näkyvyyttä oikealle istuimen sijoituksen takia. ennemmin lapsi taakse ja nenämenosuuntaan, kun eteen kuskin näkyvyyttä häiritsemään.
Fiksusti sanottu =) Kokonaisuus ratkaisee.

On turvallisempaa pistää lapsi vaikka nassu menosuuntaan taakse kuin etupenkille selkä menosuuntaan. Nykyistuimet tulevat helposti näkyvyyden tielle ja etupenkillä kuljettaminen on turvattomampaa. Jos auto on vielä vanha ja pieni niin heikosti käy nokkakolarissa.

Juu, hurjia selkä menosuuntaan-virityksiä näkyy joka päivä, niitten kiinnitys on monimutkaisempi. Päin honkia asennetusta istuimesta ei ole hyötyä vaikka olisi testivoittaja x3. Mielummin vaikka nassu menosuuntaan kunhan penkki on oikein kiinni.

mammuska harmaana
Me kun ostimme neidille istuimen niin sieltä lastentarvikeliikkeestä nainen tuli ja opasti laittamaan istuimen oikein autoon. Ja se malli mikä meillä on kuuluu laittaa nenä menosuuntaan. Nainen sanoi ettei sitä saa missään tapauksessa laittaa toistepäin eikä eteen.
Mutta siinä on sellanen kiinnitys että selkä menosuuntaan sitä ei saa edes laitettua.. Mutta eiköhän kaikki osta omanlaisia istuimia.. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 12:47 Champion harmaana kirjoitti:
Itseasiassa yhden kolarin olen ajanut ja se oli juuri niin että meidän perään ajettiin! Niin että eipä olisi ollut apua toisin päin olevasta istuimesta! Onko nyt hyvä mieli! Tämä jääköön nyt viimeseks kommentiks täällä typerässä keskustelussa (joku haluaa selvästi vaan provosoida tätä juttua et ihmiset herpaantuis - niin tyypillistä täällä)... Haukkukaapas ne jotka on sallinut myydä istuimia joissa lapsi matkustaa laillisesti nenä menosuuntaan ja tulkaa arvostelemaan sitten vasta miten huonosti lapseni turvallisuudesta huolehdin! niin että kokemuksen kautta olen OIKEIN TYYTYVÄINEN ISTUINVALINTAAMME - ei ainakaan niskat menneet meidän tapauksessa! Kuten siis sanottu kolari voi edelleenkin tulla mistä suunnasta tahansa mutta jos olette niin huonoja autoilijoita että törmäilette nokka edellä niin ihan hyvä että olette hankkineet istuimen joka on selkä menosuuntaan, niin että enkeleitä lapsillenne jotka olette huolissanne meidän poitsun turvallisuudesta :heart: :headwall: :LOL:
Tämä ei muuten pidä paikkaansa. Törmäys tulee vastaavanlailla kuitenkin. Auto liikahtaa eteenpäin ja lapsen niska eteenpäin. Jos istuin olisi selkä menosuuntaan niin tuoli tukisi päätä. Että opettelehan ensin fysiikan lait! ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 22:29 mammuska harmaana kirjoitti:
Me kun ostimme neidille istuimen niin sieltä lastentarvikeliikkeestä nainen tuli ja opasti laittamaan istuimen oikein autoon. Ja se malli mikä meillä on kuuluu laittaa nenä menosuuntaan. Nainen sanoi ettei sitä saa missään tapauksessa laittaa toistepäin eikä eteen.
Mutta siinä on sellanen kiinnitys että selkä menosuuntaan sitä ei saa edes laitettua..
Ihan tosi...

:LOL: :LOL: :LOL: Ei kai nyt tietenkään voi laittaa sellaista istuinta miten päin huvittaa. Huhhuijaa, monta muijaa! :LOL:

hmmm
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 22:53 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 12:47 Champion harmaana kirjoitti:
Tämä ei muuten pidä paikkaansa. Törmäys tulee vastaavanlailla kuitenkin. Auto liikahtaa eteenpäin ja lapsen niska eteenpäin. Jos istuin olisi selkä menosuuntaan niin tuoli tukisi päätä. Että opettelehan ensin fysiikan lait! ;)
öö, opettele itse?
jos joku ajaa auton perään... niin jos lapsi on selkä menosuuntaanistuimessa, ensimmäinen liike niskaan tulee juuri poispäin istuimesta...

ja jos kasvot on taas menosuuntaan peräänajossa pää nytkähtää ensin taaksepäin, eli kohti istuinta...

t.laajafyssa 10.... ;)

No meidän törmäyksessä liikahti niskakin eteenpäin. Selkä menosuuntaan auttoi tähän, mutta isommalla (kasvot menosuuntaan) tuli retkahdus, joka sattui niskaan. Samoin kävi itsellänikin. Oli varmaan jokin fysiikan lain poikkeus sitten.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2005 klo 22:29 mammuska harmaana kirjoitti:
Mutta siinä on sellanen kiinnitys että selkä menosuuntaan sitä ei saa edes laitettua.. Mutta eiköhän kaikki osta omanlaisia istuimia.. :)
Joo, onhan niitä istuimia, joita ei voi laittaa kuin nenämenosuuntaan, mutta ne onkin tarkoitettu kolmesta vuodesta alkaen...Meillä tosin tyttö laitettiin sellaiseen 2v 7kk...muuten istui sinne asti selkämenosuntaan ja hyvin mahtui, vaikka on pituudessakin keskivertoa pitempi ;)

pymppy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2005 klo 14:11 vieras kirjoitti:
Joo, onhan niitä istuimia, joita ei voi laittaa kuin nenämenosuuntaan, mutta ne onkin tarkoitettu kolmesta vuodesta alkaen...Meillä tosin tyttö laitettiin sellaiseen 2v 7kk...muuten istui sinne asti selkämenosuntaan ja hyvin mahtui, vaikka on pituudessakin keskivertoa pitempi ;)
Ei muuten pidä paikkaansa että nenämenosuuntaan olevat turvaistuimetistuimet olis tarkotettu kolmestavuodesta ylöspäin. Tutustukaa istuimiin ennenkun lauotte mitäsattuu... Turvavyöistuimet on asia erikseen ne on tarkoitettu yli 3 vuotiaille.

Meidän istuimet on Britax Renaissance 9-18kg ja Britax Trio 9-36kg.
Eli kumpikin istuin on tarkoitettu kaukaloa seuraavaksi istuimeksi.

pymppy
Ettet vaan itte oo ollu asialla...

Näissä asioissa kun ei sitä yhtä ja ainutta, ehdottomasti parasta istuinta kaikille ole, vaan kaikki valitsee oman halunsa ja tarpeensa mukaan.

Yhteistyössä