Nemo-nimestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nautilus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nautilus

Vieras
Oon kuullut parinkin pikkupojan nimen olevan Nemo. Ok, se kuullostaa ihan kivalta, ja olihan se "Nemoa etsimässä" tosi sympaattinen leffa, mutta tietääköhän sen nimen antaneet, että se tarkoittaa "ei kukaan" (muistaakseni (muinais)kreikkaa.. tai sitten latinaa). Jos ovat lukeneet Vernen "Sukelluslaivalla maapallon ympäri", niin tietävät, mutta harvapa sen kirjan nykyään enää on lukenut, vaikka onkin huippuhyvä..

Nemo on minusta nimenä ihan mukava. Lyhyt ja ytimekäs. Tuskinpa kovin moni Lea/Leea tietää nimen tarkoittavan lehmää, nimi on silti kaunis.

Minä itse asiassa miehelle sanoin, että jos ei nimeä ala meidän kolmannelle löytymään, niin siitä tulee Nemo :D Silloin se olisi tosi osuva ainakin.

Olenn myös huomannut tän nimitrendin. Must se kuullostaa ihan korviin kivalta, mutta en silti antais just ton merkityksen takia.

Itse oo lukenut lapsena ton Vernen kirjan ja oli kyllä jännä. Aion parin vuoden kuluttua suositella sitä tytölleni.

Mun nimimerkki oli ennen Nemo juuri tuon merkityksen takia. Koin olevani ei kukaan. Mut sit tuli se Disneyn Nemoa etsimässä, niin alkoi ärsyttää kun kaikki ajatteli vaan heti sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, monelle erikoisen nimen antaneelle saattaa tulla yllätyksenä mitä se nimi sitte oikeesti tarkottaa, kuten esim. Fanny

Sehän on sama asia kuin vaikka Yrjö, eihän se pelkästään oksennusta tarkoita, joku vaan on keksinyt joskus sanoa oksennusta yrjöksi, ei se sinänsä sanan merkitystä muuta. ( vaikea selittää mitä tarkoitan =) )

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo, monelle erikoisen nimen antaneelle saattaa tulla yllätyksenä mitä se nimi sitte oikeesti tarkottaa, kuten esim. Fanny

Sehän on sama asia kuin vaikka Yrjö, eihän se pelkästään oksennusta tarkoita, joku vaan on keksinyt joskus sanoa oksennusta yrjöksi, ei se sinänsä sanan merkitystä muuta. ( vaikea selittää mitä tarkoitan =) )

Niin, tai Jorma, tai Urpo.

Yhteistyössä