NELJÄNNESTÄ kuumeilevia Vol. 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wandii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jepjep, se voi olla merkki raskaudesta. Se positiivinen ovistesti. Varovaista onnittelua... :)

Tämä omakohtaisella kokemuksella kaksi kertaa raskauden ovistestillä testanneelta (siis minulta). Ja ovistesti on näyttänyt raskauden jo ennen raskaustestiä!

Astral kokeile raskaustestillä jos ovistestiviivat ei parissa päivässä haalene ;) Mutta omakohtainen kokemus jo parista kierrosta, tikutin selkeät, tasavahvanpunaiset ovisplussat kp13, kuitenkin sain vasta kp23 ovisplussan joka ilmestyi heti kun pissi kiipesi tikkua ylös ja oli tosi tumma verrattuna kontrolliin. Ja nämä olleet myös alavatsaoireineen ovulaatioajankohtia, sitä en osaa sanoa mistä nuo kp13 kohonneet LH-arvot on johtuneet. Alkaiskohan kroppa silloin käynnistymään ovulaatiota kohden...

Mutta toivottavasti sinulla on toisin ja o-testi vihjaisi raskaudesta :heart:

Tänään oli ihan haaleanhaalea viiva ovistestissä, eli eipäs se ehkä raskautta ole. Aika kummallista sillon kp 17 ihan selvä plussa joka oli vaan haamun aavistus seuraavana päivänä ja nyt kp 25 tosi tumma viiva ja tänään paljon haaleampi. Nyt on kyllä tissit kipeät ja varsinkin nännit on kosketusarat, rintsikkakin painaa. Paljon vomakkaammat ovisoireet, on vaan jännä miten myöhään se olis... Tosin viimekiertokinhan venähti 40 päiväiseksi.

Pikkuinen12
Mulla ihan sama juttu ko sulla :)

Omaa napaa vaan

Astral, no ehkä se onkin raskautta! Voihan olla nuissa ovistesteissäkin on eroja vaikka samasta pakkauksesta onkin, jos kuitenkin viivaa näyttää.

Meillä vietettiin hellää hetkeä kp 15..saas nähdä tuottaako se mitään tulosta. Vaikka mies olikin vahvasti sitä mieltä että jouluukuuhun odotellaan niin siltikään ei mitään ehkäisyä käytetty. Nyt mies taas työmatkoilla joten se oli kerta ja siinä jos onnistuu tästä kierrosta. Nyt on eilisen ja tän aamun ollut omituisia alamaha nippailuja/menkkaoireita, mutta jos ne on ovis oireita, niin jopa myöhäiseksi menee, kun itse olen ajatellut oviksen olevan mulla kp12-15 aikoihihin ( nyt ois siis kp 18..). Mutta voinhan olla väärässä. Pitääköhän munkin sittenkin hommata ovitikkuja.

Viimeksi muokattu:
Ei toiminu enää toi linkki, tuonne peeonastickille... Mutta kyllä se voi raskautta tarkoittaa Astral, vaikka se haalistuisikin. Peukut pystyssä.
Mulla on liikaa vapaa-aikaa, tiedän, mutta tämmöisen värkkäsin. En oo tienny, että kuukautiskierrollekkin on oma tickerinsä. :D

Mua väsyttää ihan kamalasti.. Viime yönä tuli nukuttua aika vähän. Kohta pitäs kauppaan lähteä mutta kun ei jaksa eväänsä liikuttaa...

Niin se vaihtui sitten marraskuu. Kuukausi on äitiyslomaa jäljellä.

Mulla nippailut jatkuu, eilen ja sunnuntaina oli menkkajuilintoja. Ennen edellisiä menkkoja ei ollut mitään. Sillon ovis oli erittäin selkeä ja seuraavaksi oli sitten kivut 2 viikkoa myöhemmin kun menkat alko. Nyt on reilu viikon ollut jos jonkin moista nipistelyä, juilintaa, vihlontaa... Kummallista. No tänään tai huomenna olisi sitten kierron viimeinen päivä ovistuntemusten perusteella.

-S kp28

Tsemppiä jännityksiä kaikille tosi paikan edessä oleville! :)

Meillä taas "olosuhteet" muuttuu ja tilanne elää, ei tarvikkaan koko 2kk odotella vaan vikan pillerin otin eilen =) Mies ei joudukkaan lähtemään minnekkään ja jos joutuukin, niin vaan muutamaksi viikoksi :) Jee.

Juu, marraskuu se sieltä sitten taas saapui. Toisaalta ihanaa, et on pimeää, toisaalta ei yhtään. Nyt saa ainakin hyvällä omalla tunnolla ostaa glögiä :D ja voin myöntää, meillä on pihavalotkin jo laitettu.. Kunhan saisin ees kuun loppuun venytettyä jouluverhojen laittamisen..:ashamed::xmas:

• Tykkää
Reactions: Santtu81
Astral Ei kannata menettää toivoaan vaikkei se ovistesti näyttäiskään plussaa tossa kohtia...Mulla tuli ed raskaudessa hyvin haaleita viivoja vain ovistestiin, kun siis koitin niillä testailla ensin vähäsen, kun odottelin r-testejä tulevaksi, ja tein huvikseenkin vielä myöhemminkin niitä pari, kun olin lukenut täältä palstalta, että näyttävät myöskin raskauden:whistle:..En saanut sitä viivaa ikinä tummumaan, joskisn raskaustestit näyttivät kyllä plussaa, ja sen mun plussa makoilee nyt tossa vieressä;).

Omia kuulumiasia kp28...ei mitään tuntemuksia menkoista, yleensä kyllä on. Tämä väsy on ihan raastavaa...Enkä saa mitään aikaiseksi. Varmaan pe testailen jos ei tätiä kuulu..Tosin meillä pienimmäinen on alkanut nyt ekaa kertaa heräilemään yöllä ja vaatimaan rintaa, joten sekin saattaa olla vain sekoittanut mun kiertoa tms.

Plussatuulia kaikille ++++++++

JA

Santulle kovasti peukkuja, että plussa nyt pärähtäis! =)

Äiti maalle onnea yrityksiin! :)

Täälläkin alkaa kohta olla jännäilypäivät käsillä. Ei ole vielä mitään fiiliksiä suuntaan tai toiseen. Rauhassa katsellaan ja odotellaan.

Plussatuulia kaikille!++++++

• Tykkää
Reactions: Äiti maa
En käsitä, miten te pystytte chillaamaan ja ihan rauhassa olemaan testaamatta. Ei tule onnistumaan multa, mutta onneksi mulla on monta testiä oottamassa...

Tänään pärähti plussa ovistestiin, joten luvassa piparia miehelle, toivottavasti ei tuu mitään väsyttäviä ylimääräisiä juttuja. :p
Ja todella aion testata ennen isänpäivää, vaikkei mitään näkyiskään. :D

Santulle peukkuja..
Tunteet menee niin vuoristorataa..Eilen ukolle soitin, että lyödäänkö jarrua..ei kerenny puhua mutta sitten viestittelikin tyynnyttäen takasin..Mutta kellepäs muulle sitä purkaisi kun puolen tunnin välein jännittää, pelottaa ja sitten on taas ihan intona..Ja oikeasti olen viimeisen puoli vuotta miestä asiaan pehmitelly.. No kaappaspahan illalla peiton alle ja sinne ne pahimmat pelot jäikin.. Ihme menkat oli, kesti ehkä kolme päivää ja varmaan yksi side olisi riittänyt koko ajalle. Nyt nippailee alamahaa koko ajan..Saapa nähdä miten tuo kierto menee. Mutta onpahan se jo ensi kiertoon palautunut, jos vanhoihin kaavoihin on luottaminen.

Ou nou Santtu. :hug:
Mutta älä vielä luovuta, ei ole ehdoton nega, jos ei tätiä näy. Joillain näkyy tosi myöhään testissä ts. myöhäinen kiinnittyminen tai jotain...

Tänään tuli vasta se erittäin hyvä plussa ovistestiin, joten pitää nyt kattoon, jos jaksais innostuu vielä tänään varmistelemaan eilistä talletusta. Saa ny nähä miten ilta menee.
Villi homma, mutta eilen kun mies tuli töistä se oli mun kimpussa koko illan, ilman mitään minun puolelta tulleita lämmittelyjä. :heart: En oo puhunu sille mitään kiertopäivistä tai tärpeistä, joten vissiin se luonto toimii tai siis "uros" pystyy haistamaan "narttunsa" parhaat päivät ja toimimaan sen mukaan... :laugh:

Ja nyt pitäis sitten pystyä unohtamaan muutamaksi päiväksi koko raskautuminen, ettei panikois liikaa. Joku reissu olis kiva tai joku projekti, mutta matti kukkarossa, äh. : /

Piti tehä uus, kun ovulaatio oliki 2 pvä myöhemmin, mitä ajattelin. :)
Ja tuohon korvapuustin kysymykseen: Toimittaja (sanomalehti)

Viimeksi muokattu:
Tuli mieleen laittaa galluppia eli mitä teette työksenne? Itse oon sairaanhoitaja, virka löytyy sisätautiosastolla mutta oon enemmän ollut äitiyslomalla / hoitovapaalla kun siellä ;) Keikkaa tein paljon kesällä ja vähän nyt syksylläkin ja kesäksi sitten takaisin töihin, mies hoitaa lapsia kesän ja syksystä sitten päiväkotiin. JOLLEI nyt sitten saataisi vauva <3

Eilen peittojen alla kumin kanssa, eli tällä kertaa näin. Miehen toivosta siis. Joten raskautumishaaveeni siirtyy nyt vähän eteenpäin mutten oikeastaan stressaa. TJOT <3

Korvapuusti

Santtu :hug:

Wandii peitot vaan helumaan! ;)

Pakko sanoa että olis jo kiva jos vois testata mutta ei kannata vielä. Ja toisekseen kun ei tunnu mitään erityisiä oireitakaan. Ei tässä auta ku odottaa vaan...

Voi ei Santtu :( :hug:

Täälä odotellaan menkkoja alkaviksi, ja eiköhän ne aamulla ala. Viulii taas sen verta mukavsti, että hohhei.. Tyhmänä taas, mut mitä toi tjot tarkoittaa?:ashamed:

Minä olen paljon palstalla parjattu pph. Miniryhmäni kanssa ja aika paljon nyt tasausvapailla, niinkun tänäänkin =)

Tsemppiä wandiille, peitot vaan heilumaan! :D

Mun ei pitäny enää noita ovistestejä ostaa.. Noo, syömpä sitten kuitenkin sanani. Kaapis vartoo taas läjä.. :laugh:

Äiti maa tjot tarkoittaa "tulee jos on tullakeen". Täällä palstalla kato oppii kaikkea tuollaista kivaa lyhennettä ;)

Ei ole vielä alkanut. Side housuissa ollut aamusta asti kun asioilla juossut... Äsken tuntui kuinka jotain valu, ja innoissani kipitin vessan niin kakan marjat!! Valkkaria kunnon jojo :stick: :headwall: Mahassa kuitenkin nipistellut aika "kivasti" aamusta asti ja tuntunut silleen että särkylääkkeen ottoakin jo harkitsin. Miksei ne voi jo alkaa!!! Kiero on kuitenkin jo 29pv ja tänään kp30. Tänään tai viimeistään huomenna kyllä saisi alkaa. Ei täsäs kauheesti kannata toiveista ylläpitää. Meillä tämä tjottailu ollut niin ahkeraa että kk sisään jopa kaksi kertaa peitto heilunut :laugh: Ja nekin oli perättäiset su ja ke. ELi edellisestä kerrasta on jo se pari viikkoa :whistle:

Yleensä mulla kierrot ollut 28-29 heti synnytyksen jälkeenkin ja kierukan jälkeen kaksi ekaa oli 29 ja seuraavat 27.

Harmi santtu : /

Täällä myös yksi sairaanhoitaja. Teen töitä leikkaussalissa.

Älytön väsymys. Olen sitä mieltä, että nuita kelloja ei tarvitsisi siirrellä |O. Pimeällä menet töihin ja pimeällä lähdet... ei yhtään kivaa. Vielä kun on ilta torkkuja ja aamu virkku niin en millään jaksaisi olla valveilla illalla. Tuntuu, että lapsetkin valvoo nyt ihan liian pitkään. TÄMÄ ÄITI EI JAKSA! no joo... ei niitä nyt ihan kuudelta viitsi nukkumaan laittaa :laugh:

Kyllä se tästä :headwall: Odottaa, että maa jäätyisi ja lumi tulisi maahan. Alkaisi päivätkin olla valoisampia.

Harmi santtu negasta, mutta toiveikkaana uuteen kiertoon!
JA82 jännää jännää! :) Olisikin eka plussa vissiin tähän ketjuun vai?

Täälläkin yksi sairaanhoitaja, ennen äitiyslomaa päivystysosastolla ja nyt vastasyntyneiden teholla.

Siis ihan jotain järkkyä ollut nämä mun alavatsakivut, aivan kuin menkkakivut.Tänään töissä piti melkein kiemurella ja työkaverikin jo ihmetteli että mikä on. Mä en ole kyllä varsinaisesti koskaan kärsinyt kovista menkkakivuista joten nämä oli kyllä omaa luokkaansa, vaikka siis menkat eipitäisi alkaa vielä moneen päivään. Tämä siis täysin uutta. Tai sitten vaan kuvittelen ja ylitulkitsen kaikkia mahdollisia oireita ja tuntemuksia.

Mä oon ihan samaa mieltä ton kellojen räpeltämisen kanssa, ei hyvä. Mä oon ollu koko päivän ihan silmät ristissä. Tiistaina menin vissiin 20.30 nukkuun..:O Mä voisin niin mielelläni painua kans johonkin talviuneen..

Hei mites muuten, ootteko koskaan testannut näitä raskautumisen kikkakolmosia? Greippimehut, foolihapot mitä niitä nyt sitten onkaan. Tota mehua olen miettinyt, mutta siis.. Tarviiko se puristaa suoraan hedelmästä (yöks) vai jotain purkkimehua.? :xmas: Taas ilmiannan tyhmyyteni:eek:

Uusimmat

Yhteistyössä