neljättä odottavat

pia
Minkäslaisella ikäerolla teillä on lapset? Meillä tytöt syntynyt 02/02 08/03 ja 09/06 ja nyt laskettu aika on 01/08 elikkäs näille kahelle viimeselle tulee ikäeroksi 1v4kk, pikkusen jännittää miten sujuu..oli ns. ylläri...
Auto just ostettiiin uusi ja nyt täytyy miettiä auton vaihtoa, kun ei mahduta enää tammikuussa autoon..
Kertokaapa kokemuksia kuinka arki on sujunut neljän pienen kanssa?

Meillä kans vasta nelosta ootellaan :wave:

Pojat on syntyny 2/98, 4/00 ja 4/03 ja nyt la on 1/08 eli tulee pikkasen enemmän ikäeroa =)
Käytännön kokemuksia en siis osaa kertoa vielä. Me myös vuosi sitten vaihdettiin autoa ja nyt se ois sitten taas edessä, sikäli harmi, että oon nykysestä tykänny tositosi paljon. Tiedä vaikka päädyttäski siihen, et ei vaihdeta edes, vaikka 5h auto onkin vaan.

kokemuksia voidaan kertoilla sit tammi/helmikuun jälkeen =) :wave:

Jahvetti 12+4

Meillä siis neljäs tulossa, laskettuaika on 30.8.07.
Kolme ensimmäistä ovat 04/02, 05/04 ja 11/05. Viellä ei ole meilläkään osata käytännön kokemuksia kertoa, vaikka kakkosen ja kolmosen välillä pieni ikäero niin sujui hyvin, ilman mitään pahempia ongelmia.

pia
meillä sujui myös noidenekan kahden kanssa hyvin..saa nähä kuinka nyt käy kun pakkaa sekottaa kolme koiraakin :D
mä mietin et josko tohon meiän autoon sais luvan rakentaa taakse lisäpenkin..mut sit ei kyl enää koirat mahtus..no onneksi asioilla on tapana järjestyä =)
alkushokin jälkeen nyt innolla tulevaa pienokaista odotetaan. Taas tuli kyyneleet kun ultrassa kävin raskauden keston tarkastamassa, siellä näky ihanat pienet kädet ja jalat viuhtomassa =)
Saa sukulaiset kyllä varmaan slaakin kun kerrotaan :kieh:
saako udella että minkä ikäsiä ite ootte? mä täytän tänä vuonna 25v ja mies on 25v.

pia, mikä auto teillä on? Mulla meinaa kävi tuon lisäpenkin mahdollisuus mielessä, muttei meidän autoon saa :ashamed:
Minä täytin vastikään 28v ja mies täyttää ens viikolla 32v =)
Noiden kolmen edellisen syntyessä oon ollu 18v, 20v ja 23v...nyt ollaan sit jo "hiukka vanhempia"...siinä oikeessa lapsentekoiässä vasta tän nelosen kanssa :LOL:
Esikoisen ja kuopuksen välille tulee aika tasan 10 vuotta =)

Jahvetti 12+4

Meilläkin pikkunelosta odotellaan syntyväksi, elokuussa.
Isommat sisarukset ovat vuosimallia -99, -02 ja -04.

Me päädyimme pysymään tuossa vanhassa autossa (5 henk farmari), kun tosi harvoin ollaan koko porukalla mihinkään autoilemassa.

Minulla ikää 27, miehellä 26. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Violet:
Me päädyimme pysymään tuossa vanhassa autossa (5 henk farmari), kun tosi harvoin ollaan koko porukalla mihinkään autoilemassa.

Meillä on 5 hengen tila-auto ja 90% varmuudella tullaan pysymään siinä =)
Meillä ainakin nuo 2 vanhinta on sen verran isoja, et harvemmin edes mihinkään mukaan lähtee.

pia
Meillä -02 vuoden opel astra, just ostettiin n.2kk sit, ei ollu vielä tietoa tulokkaasta..Ja siinä lisäpenkis olis se ongelma et ei silti päästäs pidemmille reissuille liikkumaan ku koirat ei mahtus autoon ( Tanskandoggi, kultanennoutaja ja sekarotunen) Kyllähän kauppa yms. reissut onnistus..ja kun meillä on vanhinkin tyttö vasta viisi, täyttää pian vauvan syntymän jälkeen 6, niin nekin on aina mukana..

Meillä kanssa nelosta odotellaan,loppumetrit alkaa olla käsillä.Laskettu aika 23.8, eli sama päivä jollon nykynen kuopus 5v sitten syntyi.Saapa nähdä miten käy,synnytys käynnistetään tuona päivänä ellei sitä ennen lähde tule itestään. Meillä lapset syntyneet 01/98,09/01 ja 08/02. Eli kakkosella ja kolmosella tuli aikoinaan ikäeroa vain 11kk. Olihan se vähän rankkaa,tuntuu ettei kauheasti muista noista ajoista,mutta siihen vaikuttaa varmaan se suurimmaksi osaksi että meijän kakkonen oli todella huono nukkuja ja kun kolme vuotta nukut pari tuntia yössä,tuntuu että päässä vähän heittää :wave: .Toivotaan tästä nelosesta hyväunista :saint: . Me vaihdettiin tuossa pari viikkoa sit auto just tila-autoon joka 7 hengelle,tavaratiloja ei kyl kauheesti jää kun 6 penkkiä käytössä,mutta vaunut siihen koloon sentään pitäisi saada tungettua.Ja onpahan nyt se yksi penkki vielä lisää,jos vielä viidennen innostuu tekeen :LOL: en tosin usko,luulen että meidän lapsiluku alkaa olla täynnä,mutta vannomatta tietenkin paras. Arjesta täytyy kirjoitella sitten enemmän kun päästään siihen käsiksi.Hyvää odotusaikaa kaikille

meillä kans 4 tulossa ja eipä sitä 4:n tuloa osaa senkummemmin pelätä, toivotaan et elämä ois samanlaista lastenhoitoa kui on tähänkin mennessä, eli ihan hyvin on pärjätty.Meillä lapset syntyny 00,-02,-05 ja nyt la 10/07. autoa mies on katellu kaippa se on vaihto edessä, tila-autoa johon mahtuis 7henk. riittäis taas vähäksiaikaa.. :LOL:

Teille, jotka olette jo pidemmällä tai muuten jo suvulle kertonut asian :wave:
Niin miten uutinen uudesta tulokkaasta otettiin vastaan? Etenkin, JOS suvussa ei juurikaan ole ollut tapana lisääntyä 3 lasta enempää...pääsääntöisesti 2 :D :LOL:

Itseä hiukka hirvittää...menossa rv 12+4 enkä todellakaan voi pitää tätä kauaa enää salassa...tuskin mitään inhottavaa komenttia tulee, mutta varmasti ovat ällistyneitä ja ihan ihmeissään!! :kieh: :kieh:

Et millasta kommenttia ootte saanu? :wave: :wave: :D

Ikäväkseni ainakin minä olen joutunut ottamaan enemmän näitä "onko teillä kaikki ihan kotona" kommentteja vastaan kun nelkun tulosta olen kertonut.Isäni heitti varmaan typerimmän,eli tuumasi että tartteeko sun koko maailmaa täyttää.JOku tuumasi että voi kauheeta,suurin osa on näyttänyt vain vaivaantuneelta ja sanonut jotain tyyliin hulinasta jota riittää ja heti perään kertonut että heille ei ainakaan enää tule lisää jne.Muutama toki aidosti iloinenkin joukkoon mahtuu,mutta ne ovat ystäviäni jotka itse yllättäen odottavat sitä neljättä.

Meilä lapset 03/01, 04/02 ja 02/05 ja neljännen la on lokakuun 20.
Auto on tila auto 9 hengelle.Meidän vauva uutisista on sanottu ei vain teän tarvi maailmaa täyttää lapsilla.Ja mihin uskoon kuulutte.Ja nyt sitte anoppi ja appiukko sanoivat että pillit pussiin ja lapsen teko seis ko neljäs syntyy.
Vaikka se ei heile kuulu yhtään. :kieh:

pia
Mä mielenkiinnolla kyl odotan sukulaisten ja tuttavien kommentteja..oli jo kolmannesta aikamoiset |O ja se seläntakana puhuminen...
no
eipä asia muille kuulu ja eikö se oo pääasia et me ollaan onnellisia ja tyytyväisiä?

Täälä myös yksi nelosen odottaja. Tytöt 5/02 ja 2/04 sekä poika 12/05. Tulevan LA 12/07. Ja tuttujen kommentit olivat että täh???mihin lahkoon olette liittyneet?!Ja Mies sai kuulla olevansa spermalinko :LOL: No toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos....Eiköhän tuo oo jokaisen oma asia montako lasta haluaa. Me ollaan kumpikin haluttu useampi lapsi, tuskin tämäkään se viiminen vielä on, ehkä vielä yksi...Ja se et lapset tehty näinkin tiheään, on ihan tietoinen valinta. Onhan se raskasta nyt mutta kyllä se joskus helpottaa:)

Tila-auto(7hlön) hommattiin vähän ennen ku nelonen ilmoitti tulostaan eli hyvin mahdutaan matkustamaan.

Neljäs meillekin tulossa... :) Lapset -00, -02, ja -05 ja nyt LA 01/08.
Eli ekalla "parivaljakolla ikäeroa 1v ja 8kk ja siitä ajasta muistona toivoton väsymys ja ekoina kuukausina myös katkuva vaipanvaihtorumba :) Nyt tälle tokalle "parivaljakolle tulee ikäeroa n.2v. ja onneksi ollaan vaipoista pääsemässä eroon, ja voi olla että kun tulokas syntyy, ei yölläkään enää tarvi vaippoja.
Meillä liikutaan paljon perheenä ja auton vaihtokin onnistui sujuvasti sellaiseen 7-hengen tila-autoon ja sillä nyt pitäis sittten jonkin aikaa pärjätä. (ellei nyt oikein innostuta lisääntymään =) )

Meillä neljäs tulossa 09/07 ja muut ovat 11-, 5- ja 3-vuotiaita.

Tila-autosta puhuttu ja pikkasen katseltukin.Omakotitalossa asutaan ja tilaa kyllä riittää.Käytännön kokemuksia ei vielä hirveesti ole, mut itsekkin ollaan kumpainenkin(isukki ja mie) nelilapsisesta perheestä.
Appivanhemmat eivät sanoneet mitään negatiivista ja omat vanhemmat olivat onnessaan tulokkaasta.
Saas nähdä kuinka arki rupeaa rullaamaan ,kun neljäs on maailmassa.Hoitajia on omasta takaa ja nyt on ruvettu jo kyselee et koska vaavi tulee.
Auto on meille tarpeellinen, koska kaupat,neuvolat ja muut tarvittavat ovat kauempana...

Yhteistyössä