NELJÄTTÄ kuumeilevat syksy 2012

tämä kierron ovulaatio oli ja meni juuri eilen tai toissapäivänä, sovitusti :)

Itseäni myöskin ihan hurjasti hivittää tämä mahdollinen neljäs raskaus... Kaikki raskaudet olen pahoinvoinut kovasti... ei mitään tiputushoitoa, mutta hurjaa pahoinvointia ja päivittäistä oksentelua joka tapauksessa. Tässä viimeisimmässä raskaudessa voin pahoin jopa öisin! Ja luulen, että sitä se mieskin nyt hirvittelee, että jos oon taas kolme kuukautta lähes toimintakyvytön, tosin viimeksi olin sitkeästi töissä koko ajan, nyt olen jäämässä kotiin... mutta harmittaa kyllä muitten lasten puolesta jo oon taas ihan romuna :s

Ei oo helppoo... ja sit vielä hirvittää jo se vauva-aikakin, kun meillä niin itkuisia olleet nuo vauvat... mutta niin kovasti polttelee saada vielä kerran se raskausmaha, ja se synnytys <3, ja tottakai ihana vauvantuoksu ja imetys ja, ja, ja <3 jossain kohtaa vaan pitää uskaltaa tehdä niin kuin sydän sanoo :) <3
 
kääkkis
Meillä on kyllä vauvat olleet tosi helppoja, keskimmäisellä oli pari kuukautta jonkinasteista koliikkia, mutta ei pahana :) Pari yötä taisi läpeensä valvottaa yhteensä.

Suuri haaveeni oli saada " normaali " synnytys, mutta se jää kyllä aika varmasti kokematta :/ Esikoinen hätäsektioitiin vähän ennen ponnistusvaihetta laskeneiden sydänäänien vuoksi ( napanuora aivan sotkussa ja kaulanympärillä), keskimmäinen oli imukuppi-synnytys, mutta muuten todella hyvä kokemus ( en saanut tällöinkään vauvaa syliin, koska sairastin syyhyä joka oli mm. ihotautilääkärin mukaan allergiaa, synnärillä vasta selvisi mitä oikeasti oli :( ), kuopus olikin sitten kiireellinen sektio avotarjonnan vuoksi...tässäkin oltiin jo loppumetreillä, kunnes synnytys pysähtyi, oli edennyt nopeasti ja ajattelin, että nyt saan sen vauvani heti syliin, mutta ei.
Kookkaita ovat olleet, kuopus 4850g ja 55,5 cm joten sanoivat suoraan, että jos tulee vielä synnytys niin suunniteltuun sektioon sitten. Olen yrittänyt ajatella postiivisesti, että tiedänpähän sitten ainakin "synnytyspäivän" :) Asiat on menneet niinkuin ovat ja onneksi kaikki lapset ovat terveitä, vaikka synnytykset eivät ole nappiinsa onnistuneet...lopputulokset siis kuitenkin mahtavat :heart:

Olisiko PLUSSA uutisia kenelläkään... :rolleyes: ?
 
Palaudumpa tänne takaisin tällä kertaa taustailemaan.
Ei oikein tiedä uskaltaako kolmatta kertaa kokeilla, koska ei toi sydän parka enää kestä yhtään menetystä. Tällä kertaa päästiin melkein puoleen väliin.

Uutta väkeä on ilmaantunut runsaasti.
Onnea jo plussanneille ja plussa tuulia kaikille kuumeesta kärvisteleville :D
 
Kokkeli, en löydä oikeita sanoa, voimia ja jaksamista :hug:

Minähän yhä olen kaivannut menkkoja synnytyksen jälkeen, josta on jo 16kk! No eilen lueskelin netistä vyöhyketerapia ohjeita ja piseitä joita panelemalla ja hieromalla voi saada kuukautiset tulemaan, aamulla ja illalla hieroin ja painelin noita pisteitä ja kas, aamulla oli menkat alkaneet, jesssss!!! En oo ikinä ollut näin onnellinen menkoista :D Sitten aloin miettimään, että kai nämä nyt lasketaan oikeiksi menkoiksi jos ne tli noiden pisteiden painelun ansiosta... Vai oli vaan sattumaa, että juuri sen jälkeen tulivat. Oli miten oli niin vauvakuume onnoussut pilviin, kun raskausuutisia satelee lähipiiristä niin se omakin kuume on noussut pintaan enemmän. Aiemmin sain sen pidettyä aisoissa vaanenää en :)

Plussatuulia!!
 
Hei vaan kaikille!
Kokkelille :hug:
Eo oo paljon joutanu täällä oleilemaan. Kp 27 vaihtu perjantaina kp 1 eli ei tullu tuloksia tuossa kierrossa. Yritettiin kyllä tuota kolmattakin n. puoli vuotta, että ei tässä paniikissa vielä olla. Vaihtelee tuo kierron pituus muutamilla päivillä, mutta aina kun menee yli niin ehtii jo ajatella, että jos....
Meillä kyllä on ollu nuo raskaudet ja vauva-ajat helppoja, että kynnys uuteen vauvaan on erittäin matalalla. Öitä ei oo tarvinnu muuten valvoa kun sairaana ollessa. Ja ilmeisesti työttömyys kolkuttaa ovella vuodenvaihteessa joten ei tarvi työnantajaakaan "ajatella". Ja äippärahat tulis kyllä noiden työtulojen mukaan ja ois pikkusen isommat ku ennen.
En tiiä, että mikä siinä sitten on: muksut on kolmestaan niin nahistelevat tämän tästä, mutta kun joku on esim. mummolassa niin kahdella ei ole mitään kahinoita... Miehen kans on molemmat huomattu sama asia, en tiiä onko muilla sitten samaa tilannetta...

ninetsu kp3/24-26, yk 3
 
kääkkis
Kokkeli :hug: :(

Rixutin: Kyllä ne ovat oikeat menkat :) Luonnonmenetelmillä ei voi elimistöä "pakottaa" mihinkään toimintoon, ne vain auttavat sitä toimimaan oikein :)

Ninetsu: Kuulostaa todella tutulta tuo lasten nahistelu, meillä on aivan samanlaista. 2 nuorempaa ovat lähestyneet paljon, kun esikoinen on eskarissa :) Ihanan rauhallisia aamuja on jos jompikumpi tytöistä on yökylässä, kukaan ei kilju ja kaikki istuvat nätisti ruokapöydässä...outoa. Varsinkin nuo tytöt vinguttavat toisiaan vähänväliä.

Täällä on nyt 30-vuotisjuhlat juhlittu ja minipillerit jäivät pois tänään :) Alunperinhän piti syödä liuska loppuun, mutta mietittiin, että onko se nyt niin tarkkaa sitten loppupeleissä :D Tähän saattaa hyvinkin mennä taas se puolikin vuotta tai mistä sitä tietää kuinka kauan...Ei nyt kuitenkaan mitään stressiä oteta ( joo, hyvä se on sanoa... ;) )

kääkkis ja yk 0 :heart:
 
Kääkkis, hyvä tietää tuo että nää on oikeet menkat :D Mä itse mietin tän niin, että mulla oli elimistö jotenkin jumissa siltä osin, pitkään oli alamaha arka ja outo ja yhdesti kovia menkkakipuja, kuin menkat olisi koittaneet alkaa, mutta jokin esti sen. Tuo harjoittamani "vyöhyketerapia" sitten "aukaisi lukot" ja vuoto pääsi tulemaan. Voi että sitä voi ihminen olla onnellinen menkoistaan :D Pääsee kunnolla yrittämään, mieskin selvästi innoissaan, laski heti milloin olisi laskettuaika jos heti tärppää :heart:

Tuo lasten nahistelu on tuttua, meilläkin kaksi isompaa nahistelee ja tappelee lähes jatkuvasti, aina saa olla ohjaamassa niitä johonkin tekemiseen, mikä sujuisi yhdessä. Silti ne ei voi pysyä erossa toisistaan vaikka aina menee tappeluksi. Nyt, kun esikoinen on eskarissa, kaksi pienempää leikkii tuolla sulassa sovussa, eli ihan sama juttu kuin kääkkiksellä.

Rixutin, yk1 ja kp 2/?? :heart:
 
Hei!

Minä sitten palaan tänne teidän kanssa haaveilemaan uudelleen neljännestä lapsesta...

Raskaus joka sai alkunsa todettiin kohdun ulkopuoliseksi raskaudeksi... :'(
Tilanne sinäänsä sujui hyvin, jos tästä asiasta jotain hyvää hakee, ettei kohdun ulkopuolisen raskauden hoidoksi tarvittu leikkausta tai niitä solumyrkkyjä vaan tilanne meni ohi pelkällä seurannalla...
Kolme päivää makasin sairaalassa kipujen takia ja siellä ollessa alkoi vuodot ja raskaushormooni lähti hyvin laskuun... Uusinta ultrassa viikko osastolla olon jälkeen lääkäri totesi "raskauden" sijaitsevan oikealla puolella munanjohtimessa, siellä näkyi "pallura" jonka läpimitta oli 17mm, ei verenkierron merkkejä ja rajautui hyvin, eli oli tulossa itsekseen pois, silloin vielä raskaushormooni hieman koholla. Viime torstaina kävin sitten uudelleen verikokeissa ja lääkäri soitti tuloksista perjantaina, negaa näytti, oli enää 4,4 ja negaksi katsotaan jos on 0-5,3.
Kysyin lääkäriltä sitten mites uuden raskauden yrityksen kanssa? Sanoi ettei mitään taukoja tarvitse pitää vaan heti yritystä vaan kun siltä tuntuu, kun tämä tilanne meni näin seurannalla ohi. Sen sanoi että kun uudelleen raskaudun niin heti yhteys neuvolaan tai heihin, että uutta raskautta seurataan tarkemmin heti alusta alkaen ja ensimmäinen ultra tehdään jo viikoilla 6-7.

No sitten lauantaina alkoi alavatsa kivut ja eilen ne olivat jo kovat... Ajattelin että jes, kohtutulehdus, sehän tästä vielä puuttuisi... Kuitenkin kävin ostaa ovulaatiotestejä kun meinasin että jos se näyttää negaa niin soitan sairaalaan... Ovulaatiotesti näytti kuitenkin aivan selvää plussaa, testiviiva oli paljon tummempi kuin kontrolliviiva...eli uskon nyt että kivut johtui tulevasta ovulaatiosta...

No tuli sitten heiluteltua peittoja miehen kanssa, että saas nyt sitten taas nähdä...
Eli: Kohdun ulkopuolisen raskauden jälkeen yk1 kp 18/? ja onko se nyt dpo0?
 
Nelikko82, pahoitteluni :( :hug: toivottavasti tärppää pian uudestaan ja kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Mulla vissiin ne menkat jo otti ja loppui, normaalia niukemmat ja kipuja ei pahemmin ollut. Viimeksi, kun imetyksen jälkeen alkoi menkat, tuli eka yhden päivän niukkaa vuotoa ja viikon päästä uusiksi. Toivottavasti tää nyt oli tässä ja oikee kierto käynnistyy ja mieluusti saisi heti tärpätäkin :D tilasin ovistestejäkin eilen ettei menis ohi, mikäli ovuloin heti. Ja meidän piti kaikessa rauhassa tjottailla, joopa joo, se sovittiin vuosi sitten :)
 
kääkkis
No niin Rixutin :LOL: Katsotaan meneenkö meidänkin tjottailut ovistesteihin... ;) On tämä kyllä aika jännää aikaa, huomasin eilen etteivät rinnat ole enää arat ( minipillerit tekivät ), varmaan hormonit alkavat poistua elimistöstä :)
 
Hei vaan pitkästä aikaa, olen kyllä lueskellut ahkerasti, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella.

Nelikko82 pahoittelut, ja lohtuhalit teille :hug:

kokkeli:hug: jaksamista teillekin!

rixutin nyt alkoi kiinnostaa toi vyöhyketerapia, nimittäin itsekin täällä menkkoja odottelen, kuopus on jo kuitenkin yli 13kk..... eipä mulla kyllä ole ollu menkkoja vuosiin, vuosiin muutenkun lääkkeillä... ainut luomuovis tyyliin koskaan onkin sitten toi kuopus!

kääkkis jee, päästään siun puolesta jännäilee!

omaa kirjottelinkin tonne suurperhekuumeilijoihin jo asiasta, mutta samaa tänne. Eli kävin viime viikolla hormonikokeissa kun niitä menkkoja ei kuulu ja taustalla siis aikamoiset häiriöt hormonitoiminnassa ja lapsettomuushoidot. No, niitä tuloksia vielä vaan ootellaan, että eipä tässä oikeen oo mitään fiiiliksiä. Peittoja on kyllä ahkerasti heiluteltu ja toivotaan, että kävis toinenkin luomuihme vielä meille. Vaikka nyt oon kyllä ollu senverran väsyny, että tuntuu ihan JÄRJETTÖMÄLTÄ haluta taas vauva... mut eipä tässä ookkaan järjenäänellä paljon valtaa. ja kun on toi tausta tollanen, ei uskalla lykätä yrittämistä yhtään.

noista hankalista raskauksista oli puhetta, niin mulla ollu kivutonta ja vaivatonta olo, että ei sen puoleen mitään. Mutta kaksoset syntyi jo rv 32 varottamatta (vuodelevosta huolimatta) ja kolmonenkin pehmitti paikkoja ennen aikojaan, ja jouduin 10vkoa makaamaan... sitten pääsin liikkeelle rv 36 ja aivan hyvin päästiin rv 39 asti... mutta eipä sitä kukaan tiedä olisko hänkin syntynyt keskosena jos en olisi maannut. mutta tuo keskosuuden pelko (ja se miten sit arki hoidetaan jos taas joudun makaamaan) painaa aina välillä mieltä.

no, nyt lähen iltapalalle ja unille, ihanaa kun kaikki nukkuu ja on hetki omaa aikaa, kun mieskin on omilla harrastuksillaan.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille!
 
Soja, mä tosiaan hieroin jaloissa niitä kohia, jota vaikuttaa tuolle hedelmällisyysalueelle tms. Näppylä elämää: Vyöhyketerapia Tuolla sivulla on hyvät kartat, missä sijaitsee nuo pisteet eli mä hieroin sitä kuukautispistettä tuossa pohkeen alla ja kantapäiden sivuilla olevia pisteitä ja myös jalkapohjassa olevaa munasarja pistettä. ihan painelin niitä sillain, että löysin sen pisteen, hieroin rasvan kanssa ja painelin aika kovasti. En ole asiantuntija todellakaan tässä, enkä toedä miten oikeasti vyöhyketerapiaa tehdään :D Yritin tätä samaa kyllä synnytyksen käynnistämiseenkin ja siihen se ei auttanut, että mene ja tiedä oliko tuosta apua vai oliko puhdas sattuma, että menkat alkoi juuri seuraavana päivänä.

Tulipa eilen ostettua greippimehuakin, kun imettäessähän no limakalvot tuppaa olemaan kuivemmat vaikka ei nyt oo ees ollut niin siltipä osti, kun jopa tykkään siitä mehusta ja c-vitamiini voisi piristääkin mieltä :)
 
nelikko ja kokkeli :hug: :'(

Meilläkin lapset nahistelee ja kähyää ihan päivittäin, lähinnä just noi isoimmat keskenään. Pikkusisko ei niin usein osallistu taistoihin, onneksi. "Kiva" kuulla, että muillakin on semmoista..

Omaan napaan ei mitään uutta.
 
Heippa vaan :) Mun oli pakko lisätä nimimerkkiin vuosiluku, koska en päässyt kirjautumaan sivulle, vaikka pyysin peräti 5 uutta salasanaa. Jatkuvasti muka väärä :(

Täällä alkoi tänään YK 1 :) Yllättävän nopeasti, mutta erittäin hyvä näin :)

Mulla myöskin käynnisteltiin keskimmäisen synnytystä vyöhyketerapialla. Ammattilainen teki muutamaan kertaan ja sitten minä ja mies paineltiin jalkapohjia ja korvia joka ilta. Keskimmäinen syntyikin sitten 40+2 ja oli hyvä synnytys :) Yritettiin samaa kuopuksen kohdalla, mutta aika huonosti kroppa vastasi: poikahan oli tarjontavirheessä ( avotarjonta) ja tosi kookas, niin luulen näiden asioiden vaikuttaneen, ettei synnytys tahtonut käynnistyä.

Soja: Ei varmasti ollut helppoa vaan maata ja pelätä vauvojen puolesta :( Onneksi kuitenkin teillä meni kaikki hyvin :heart: Toivon sydämestäni teille sitä toistakin luomuihmettä :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa!

Kokkeli ja Nelikko teille suuri halaus ja voimia! Kovasti nyt ollut huonoja uutisia! : /

Tuntuu vähän myös pahalta nyt kertoa, että itse plussasin pari päivää sitten ensimmäisestä yrityskierrosta ja kovin on epäuskoinen olo. Mutta josko se edes antaa toivoa teille vähäsen. Eikä tässä vielä tiedä, miten käy ja jotuuko maitojunalla takaisin.

Ollut tässä vähän matalat fiilikset yhdestä asiasta, niin jäi kirjoittelu tuossa piinapäivinäkin, vaikka mukava olisi ollutkin jakaa tuntemuksia ja pähkäillä. Mutta ehkä tässä pystyy alkaan vähitellen nauttiin raskaudesta, kuhan kaikki sujuu hyvin nyt.

Oikein kovasti onnea raskautumiseen teille kaikille ja paljon plussatuulia!! :heart:

omppunen
 
Onnea Omppunen!

Itse en ole jaksanut kirjoitella, mutta olen kyllä päivittäin käynyt lukemassa muiden kuulumisia. Voimia niille jotka tänne joutuvat palaamaan.

Ovulaatio oli noin viikko sitten. En saanut varmaksi bongattua, mutta siihen sen pitäisi ajoittua. Että nyt alkaa sitten taas jännät ajat. Toivekkaana eteenpäin.
 
Tervetuloa joukkoon, jos kuumeilet neljättä lasta!!

Esittelethän itsesi meille muille, kun liityt seuraamme!

Plussatuulia kaikille mukana oleville!!

Sunnuntai 4.11.2012:


nimim. (ikä).............kp......... ...........yk………. lapset

soja (32) .................??/??.............................-11, -11 ja -12.
äx3 (27)...................32/26-28.........17...........T-05, T-08 ja T-10.
Solene.......................21/29..........................
ninetsu(29)................10/24.............3.............P03,T05 ja T08
Orchid x2...................3/28-32..........1............-06,E-07,-09 ja -P10
Kerttu2013................??/25..............2............
mamitsu79(33).........??/28-32...........6.............P06,P07,P10 ja EP12
Rixutin.....................8/??...............................
kääkkis…………………..3/??...................1.............
Delila(29)..................??/??.............................P05,P07 ja P09
Salla07.....................??/??.............................
MimSe(31)................??/??.............................T02,T04 ja T11
alanna......................23/??............................T03,T05 ja P08
Jeremias äiti(30)........??/??...............1.............P06,P09 ja T11

PLUSSANNEET::heart::heart:

Marraskuu 2012:
omppunen …………………………………………........07,09 ja 11

Lokakuu 2012:
evamaria82...........................................08,11,ja 12

Syyskuu 2012:
Nuppunappi(25)......................................P07,P09 ja P10
petronella09(30).....................................T04,T07 ja P10
nelikko82(30).........................................P04,P06 ja T12
kuumeileva äippäx3.................................P03,T05 ja T08

Elokuu 2012:
alanna(30).................................1..........T-03, T-05 ja P-08 Km rv8:hug:
piippi81(30)................................1..........P04, T07 ja T07
Tiivi-Taavi(25)............................7..........P04,T06 ja T09

Heinäkuu 2012:
natusani (32)..............................8 .........T-02 P-07 T-11
Katjuliisa(32)...............................1.........-05,-06,-11
Kokkeli (32)............................... .11........P-01,P-03,P-06 Km :hug:
Leo81(30)....................................1........ P-06, P-07 ja P-1
Nimendi (24)................................ 6.........-08 -09 ja -11
Ananaskookos (27)........................4..........T-04, T-05 ja T-09.
Katsu74 (37)............................... 1...........P-04, enkelipoika-09, P-10
Natte(30)............................... ................ P06, T08, T11.

Kesäkuu 2012:
Emo4x? (27).............................. ...2...........-05, -07, -10

Toukokuu 2012:
Santtu81
Äiti Maa (30)...................................9..........P-06 T-07 T-09
äitä79 (32).................................................P-02, P-04 ja P-07

Huhtikuu 2012:
Wandii (32).....................................2..........
Pikkumami85
Ikuinen Kuumeilija (22)......................1....... ...T-07 P-10 T-11

Maaliskuu 2012:
Korvapuusti (28) .............................4 ..........T-06 T-08 P-10
Fourth Gift (35).......................... ................ -00 -01 -11

Helmikuu 2012:
Milleriina (34)..................................1............-05 -08 -10

Tammikuu 2012:
Viinika


TAUSTALLA:

ainomaija
Bulla
eloveena

HUHUU!

Ariell (32).................?/28.............................T, T, P
PIKKUVIIKINKI............?/?.................1...........
Hellun Martta (31).....??/38..............7..........T-00 T-06 P-11
Sanna77................................. ..................-96, -99 ja -01
mamikolmelle (38)......??/25.............1..............P-01, T-04, P-07
Tassutin(34)...............??/??..............1...........T04, P06 ja P09
Misu78(34)................43/23-26..................05,07 ja 10
 
Viimeksi muokattu:
No ni yritin päivittää tota listaa pikkasen... mutta se nyt sitten tuli tänne loppuun :confused:

Siirsin tuonne alle HUHUU! otsikon alle sellasia joista en huomannut yhtään viestiä syyskuun aikanakaan...

Virheitä varmasti on -> korjailkaa =) yritän jossain päivittää uudestaan. Jos nyt edes kerran viikkoon kerkeis. Vai pitäiskö alottaa uus pino niin sais ton listan ainakin alkuun...

Pahoittelut kokkelille :hug:

Onnittelut omppuli :heart: (laitoin sinut tuonne plussanneisiin)

ON.
Viime kierto meni sen lääkekuurin takia harakoille, joten edelleen yk1. Kierto palasi nyt kuitenkin tuohon 28 mistä olen iloinen :)
 
Heipat!! yk6 vaihtui siis yk7 ja sen myötä olin pari pv ihan maassa, mut kyl täältä taas uuteen nousuun tullaan!!

Nyt siis kp7/yk7. Ovistikkuja hankittu ja vaikka päätettiin miehen kanssa vetää tää kierto oikein urakalla läpi. Nyt jos ei koskaan meiningillä ainakin jokatoinen pv, ovulaatiosta huolimatta. Oletan et viime kierrossa ovis oli ehkä hiukan myöhemmin, ku oletin oireista, mut eleleehän ne siittiöt kyl päiviä tuolla sisuksissa.

Kokkelille ja Nelikolle pahoittelut! On mennyt Kokkeli ihan ohi sun tilantees, mut mulla kans helmikuulla puoleenväliin ehtinyt raskaus. Laitteleppa yv, jos haluut asiasta jutella.

Omppunen! =) Perästä tullaan, toivottavasti =)
 
Moikka. Olen käynyt lukemassa ahkerasti tekstejänne ja olen ollut ajatuksissa mukana, mutta olen niin laiska kirjoittaja ja siksi kirjoitusta ei ole tullut. Paljon jaksamisia ja haleja keskenmenon saaneille. Ja paljon onnitteluja plussanneille.

Hävettää, kun kateus iskee joka kerta kun plussauutisia tulee. On niin kova vauvakuume, ettei välillä jaksaisi ollenkaan näitä yritysjaksoja, vaan haluaisi olla raskaana. Meillä vielä kaiken lisäksi raskautuminen ei ole ollut helppoa ja siksi en jaksaisi odottaa, kun tiedän että siinä voi kestaa vuosikin.

ON: nyt on menossa kp 10/30 ja yk olisi jo 3. Huomaan että välillä tulee sellainen matalapaine jakso etten edes halua enää tulla raskaaksi. Kai se on jonkin sorttista pettymysmasista kun kuukautiset alkaa, mutta sitten taas iskee kauhea taistelutahto ja into yrittämiseen. Onneksi meillä mies on kroonisessa vauvakuumeessa ja pitää minutkin pikkkaisen tasaisempana emotionaalisesti.

Mutta hei siskot, pidetään lippu korkealla!!!!!
 
Kiitos Orchid x 2 päivityksestä :) Mulle vois laittaa lapsiin 8/06 ( T ), 5/08 ( T ), 2/11 ( P) :)

Täällä yhäkin vuodellaan, kohta päästään asiaan ;) Mies ( ihana) vielä varmisteli, että haluutaanko vielä se neljäskin aivan varmasti :heart: Samoilla linjoilla ollaan, että nyt tehdään ne mitä tehdään, eikä sitten 10 vuoden päästä :)
 

Yhteistyössä