NELJÄTTÄ kuumeilevat syksy 2012

Alannalle suuren suuri:hug:

Tervetuloa mukaan Jeremias äiti:wave:

Täällä ollaan ihan kunnolla flunssassa,kurkku tosi kipeä ja pää outo:headwall:Edelleen tulee,kun äkkiä vaihtaa asentoa,outoja kramppeja munasarjojen kohdalle/nippasuja.Rinnat ehkä vähän arat,ja eilen ällötti jokin haju,tosin voi olla oire menkkojen lähestymisestä: /Viime yönä näin unta tyttövauvasta,varmaan tuli uniin,kun sukuun syntyi tyttö:heart:
Eilen iski taas kauhee vauvan kaipuu,aivan pakahduttava tunne:|

kääkkis
Tervetuloa Jeremias äiti

Petronella09 Mulle tuli aika vahva tunne, että taidat olla raskaana :D

Tänään taas toi meidän nuorimmainen laittoi haisemaan siihenmalliin, että mietin miten ihmeessä jaksaisin neljän kanssa...Toisaalta kyllähän se tuosta kasvaa ja olisi silloin jo isompi :)

kääkkis: voi kumpa olisinkin=)Testiä ajattelin tehdä vasta,jos päästään kp28 yli ,ettei vuotoa näy,tiedän kyllä,että mies koettaa saada mua oottamaan pitempään,mutta miten sitä malttaa;)ekaa oottaessa tein raskaustestin varmaan,kun kuukautiset oli yli viikon myöhässä,toisesta hätäilin ja sain roskishaamun,ennen oikeaa plussaa ja kolmannen kanssa odotin varmaan sen päivän yli ja sain vahvan plussan testiin:heart:Minkälaisia testejä ootte suosineet?Itse oon käyttänyt joka kerralla apteekin omaa tai sitä toista apteekista saatavaa puikkotestiä,en oikein luota niihin liuskoihin,kakkosen kohdalla kokeilin sellasta ja se oli viallinen.

Kiitos, mä oon ihan sekaisin, voi tätä riemun määrää! Pyörin koko viimeyön sängyssä, no ok, pyörimistä aiheutti se et tuo mun tämänhetken pienin 1v8kk on vähän räkäinen ja mönki mun kainaloon. Aamuyöstä aloin vaan miettiä et uskaltaisinkohan testata vai en ja et ei siinä kuitenkaan mitään näy ja viiteen asti sinnittelin ennen kuin pinkaisin vessaan :D Tulkaa kaikki muut pian perässä!

Nuppunappi oikein paljon onnea plussasta, ihanaa kun saadaan lisää vauvoja maailmaan....ja taitaa tuo petronellakin ansaita onnittelut, vaikuttaa kaikki oireet kyllä raskaana olemiselta.

Sitten omaa napaa, tänään klo 8.20 on härveli poistettu alakerrasta ja TJOTtailu voi oikeasti alkaa. Vähän kyllä jänskätti mennä ja ajattelin pakkia heittää päälle, mutta ihme imu veti kohti tutkimuspöytää :)

Ai niin, ja itse olen aina luottanut apteekin omaan testiin...

kääkkis
ONNEA NUPPUNAPPI :flower:

Mulla ei ole mitään " vakkari" testiä, olen käyttänyt varmaan kaikkia markkinoilla olevia viimeksi, kun 3 kuukautta meni putkeen ilman kuukautisia ( yhdet kuukautiset puolessa vuodessa ja sitten olinkin raskaana kp 74 ). Plussan tein Davidilla, kun tilaisin lopulta netistä, sai sieltä halvemmalla :)

tänään kp23,illalla mahaa jomotteli,niin kuin kuukautisten alkaessa,mahaa turvottaa(housut kiristää),mitään tuhrua ei vielä ainakaan näy,jotenkin on van olo,että kuukautiset alkaa: /Tekis mieli ostaa testi jo kaappiin odottamaan varmuuden vuoksi...

Heipat!

Ilmottautuisin mukaan kuumeilemaan neljättä =)

Tavallaan kuumeilen jo viidettä, mutta neljättä eläväistä tässä kuumeilen. Muutama kuukausi ehkäisynä ollut keskeytetty, mutta tiukan keskustelun jälkeen mies lähti mukaan hommaan tosissaan. Laskettii, että jos vaan kolmessa-neljässä kuukaudessa raskautuisin, niin LA olisi ennen kolmosen 3-vuotissynttäreitä. Silloin saisin kelasta samat äippärahat kuin ekastakin ja ne on hyvät!

Mulla siis ikää 33, miehellä pari vuotta enemmän ja tämänhetkinen suora näyttää tältä:

mamitsu79, ikä 33, kp14/28-32, yk5, P-06, P-07, P-10, (P-12 gen.rk rvk20)

Tervetuloa kaikki uudet:wave:

Ja heti omaan napaan, nyt siis elellään kolmatta kierukanpoiston jälkeistä päivää ja eilen alkoi jonkinsortin tyhjennys:( en vain ymmärrä, kun kuitenkin kierukan aikaan minulla oli säännöllisesti kuukautiset. No tietysti minun tuurillani tämä "tyhjennys" kestää puoli vuotta:headwall:

Mieskin odottelee jo kovasti puuhailuja ilman kierukkaa: ) näin se mieli muuttuu ja oikeesti se hölmö aikoi kertoa suunnitelmista äidilleen:mad: , leikillään tietysti sen sanoi. Kuinkas petronellan oireilu??? Vahvistuuko tuntemukset?

Kerttu: minulla oli hormonikierukka ennen kolmosta ja kun kierukka poistettiin vuotoa tuli monena päivänä sen jälkeen,kierukka poistettiin kesäkuun alussa ja positiivisen testin tein syyskulla,kierukka ehti olla minulla sen pari vuotta.

Omaa napaa: flunssa sen kun jyllää,aivan veto pois ja kaksi nuorempaa tekee kaikkensa etten pysty lepäämään:(Rinnat kyllä aristaa edelleen,itku on herkässä,menkkajomotuksia ei ole nyt tuntunut,tänään kp24 ja viime kierto siis sen 28pvä,muuten ollut 25-27pvä ja arvasin ihan oikein,että mies koetti toppuutella,että odota sitä testin tekoa:whistle:Viimeksikin kyllä sain ihan selkeän plussan kp29,kun kierto oli sen max 28pvää.Välillä tuntuu,että jotain lorahtaa housuun,mutta mitään tuhruun/kk vuotoon viittavaa ei ole kyllä näkynyt.

Viimeksi muokattu:
Heippa :wave:

Huoh...täällä otettiin sitten miehen kanssa vähän "yhteen" lastenkasvatuksesta...meillä on ihan oikeesti vähän erilainen näkemys siitä... : / ja se sitten välillä (onneksi harvoin) aiheuttaa vähän yhteenottoa...joo tiedän ettei saisi mutta... ja en nyt väitä että jompi kumpi olisi oikeassa tai väärässä...ehkä meillä vain tyylit "kasvattaa" lapsia on erilaiset tai no jotain...

No kuitenkin minä pahoitin mieleni, meinaan nyt tuli muutama kommentti jossa "arvostelee" mua... ja kun yritän sanoa asiasta takas niin lähtee hieman "ylimielisesti" töihin...on siis iltavuorossa, että tämmöistä meille nyt sitten...

Kyllä tämä tästä taas ja voi päivittää minulle kp1...

Sori vain tämä oma napaisuuteni...

alanna :hug: Koitahan jaksella. Keskenmeno on jotain mitä ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekkään...

Nuppunappi Onnea plussasta :heart:

Kerttu2013 Mulla oli hormoni kierukka 3. ja tämän 4. välillä. Ekan plussan sain 7-8 kk päästä kierukan poistosta meni kesken 9+? viikoilla ja sitten n. 4kk päästä uusi plussa.

Uusille tervetuloa ja jokaiselle plussapuhureita :)

Tällä hetkellä piinaillaan niskaturvotuksen kanssa ja pähkäillään mennäkkö punktioon vai ei. 4vko aikaa päättää. Riskiluvuksi saatiin 1:8.
Liian vanha vai mikä mättää, ku raskautuminen ei oo enää nii helppoa ja sitte ku tärppää nii saa murehtia koko raskauden ajan onko terve lapsi vai ei...

kokkeli 12+5

Nelikko82: huomaan, että vaikuttanee mielialaasi myös tuo kp1. Tsemppiä uuteen kiertoon. KJa onhan se hyvä aina välillä tuuletella, onneksi ei osunut tärppipäiville!!

Petronella: täällä myös jonkinlaista flunssaa. Kurkku tosi kipeä ja olen ottanut vuoroin buranaa vuoroin panadolia. Panadol ei vaan tahdo tähän auttaa. Suositushan nyt olisi ettei sitä buranaa käyttäisi mahd raskautumista yrittävätkään, mutta pienoinen pakko tässä on, että jaksaa noi kolme muuta hoidella.

ON: mulla oli nyt tosi hassu tuo ovis. Ma testasin ihan plankon testi kp11, ke testasin jo selkeän viivan, mutta ei vielä yhtä vahvaa viiva kuin aik kierrosta merkannut ovista. Eilen olikin sitten taas pelkkä testiviiva. Olikohan siis ovista lainkaan...? Talletteluja on tehty joka toinen pv, su ti ja to. Saapi nyt sitten parin vkon päästä nähdä, mikä on lopputulos.

Ai niin ja pitäsiköhän mun rivini P12 muuttaa kans EP12, ni olis selvempi ehkä kaikille..

Kiitos kaikille osaan otoista. Oli se kauheaa kun se tapahtui, mutta nyt on enemmänkin sellainen olo etten olisi raskaana ollutkaan. Jotenkin luulen, että pitemmän aikaa oli ollut asiat huonosti, koska oireet rintojen kipeyttä lukuunottamatta loppuivat ennen kuin kunnolla edes alkoivat. Kaikkein pahinta oli varmaan se kun vuoto alkoi, se pelon tunne. Monet itkut itkin viime viikonloppuna. Minulla oli kuitenkin täällä ihania ystäviä tukena.
Anteeksi avautuminen, mutta tuntuu hyvältä pohtia tätä muutenkin kuin oman pään sisällä.

Mutta nyt odotellaan että vuoto loppuu ja päästään uuteen yritykseen. Varovaisen toiveikkaina.

Kiitoksia onnitteluista, tässä mietin että uskaltaiskohan sitä jo odottajien puolelle, tänään tein vielä uuden testin ja testiviiva piirty ennen ku kontrolliviiva ehti ees kostua, nyt viikkoja pitäis olla 3+5 :) Mut raskaustestin testiviiva on paksumpi kuin kontrolliviiva joten voipi olla pitemmällä tää tai sit vaan nousee nopsaan hormonitasot.

Petronellalle plussaa tikkuun oireet on ainakin lupaavat, joko testaat huomenna?

mamitsu79: itse olen ottanut vaan paratabsia kurkkukipuun,ei kovin kauaa auta,mutta olen koettanut välttää tulehduskipulääkkeitä,jos vaikka olenkin jo raskaana.

nuppunappi: kaapissa oottaa apteekin oma testi(1kpl)ja aion testata ke aamuna,koska se ei varmaan ennen sitä näyttäs plussaa(jos siis plussa on tullakseen):whistle:Tässä on siis vielä monta piina päivää:headwall:

kokkeli: :hug: jaksamista tilanteeseen.Meillä toinen lapsi erityislapsi,kaikissa ultrissa oli aina kaikki ok,syntyessä selvis mm. sydänvika ja myöhemmin vuosien varrella kehitysviivettä yms...,niin kolmannen odotus oli stressaavaa ja niin tulee olemaan neljännenkin(jos se meille suodaan),en vaan osaa olla ajattelematta mahdollisia poikkeavuuksia ja nyt varmaan saatas ylimääräset tutkimuksetkin(en vaan tiedä uskallanko niihin sitten mennä),lisääkö tieto tuskaa(jos jotain poikkeavaa löytyy) jne...

Viimeksi muokattu:
Alanna :'( :hug: Jaksamisia sinulle, tiedän miltä tuo tuntuu.. Kyllä siitä selviää ajankanssa.. Vaikka se loppuelämän pysyy mielessä, mutta sen aiheuttama suru ja tuska häviää.

Tässähän ois kp10 menossa ja olo on välillä vähän erilainen. Kai se kroppa oireilee kun ei enää pillereitä napsi vaikka en kyllä aikasemmilta kerroilta muista vastaavaa. Tulikin tässä melkein neljä vuotta syötyä niitä. Katotaan nyt, että vaikuttaako raskautumiseen mitenkään.

En tiiä, että näkyykö tämä kuumeilu minusta aina päälle päin... Käytiin tyttöjen ja siskoni kanssa viime viikolla eräässä lastenvaateliikkeessä ja armas siskoni alkoi esittelemään minulle oikein pientä ja ihanaa valkoista vauvan haalaria.. Sanoin vain ettei oo tarvista, en vaan kehannu lisätä siihen, että vielä.... ;)

Heippa!
Piti tulla kertomaan että edelleen taustalla roikutaan ja teitä vahtaan silmä kovana! Onnea plussanneille ja halit pettymyksen kokeneille. Me emme edelleenkään yrittele, kyllähän tuo ukkeli siihen varmasti suostuisi mutta ilmeisesti en itse ole valmis..Silti ei päivääkään mene etteikö asia mielessä kävisi, välillä varovaisemmin, välillä suoraan sanottu tuskaisena..Kaipa siitä sitten on varma kun oikeasti sen aika on. Eilen piti katsoa sydänääniä ja ajattelinkin ettei ikinä enää! Miten saisi sen nyytin ilman synnytystä.....Plussatuulia teille!

Yhteistyössä