Neljäs tulossa heinäkuu

Ananaskookos ja Nimendi tervetuloa :) lisäilen teidät listaan vaikka huomenna nyt en enää jaksa.

Meidän ihana vauveli näki päivänvalon tänään klo 00.04. Oli 4315g ja 55cm, päänympärys 36,5 ja syntyi siis rv 41+2.

Synnytyskertomusta...eilen aamulla alkoi siis tulla veristä limaa ja päivän aikan tuli supistuksia harvakseltaan, millon muutama tunnissa, milloin pari viiden min välein...mentiin illalla vielä miehen siskon perheelle kyläilemään, sielläkin tuli kipeitä supistuksia aina välillä. Lähdettiin sieltä klo 19 kotiiin ja autossa supistukset alko tulemaan 8 min välein ja alkoi olla aika kipeitä. Kotona soitin äitini lapsenvahdiksi ja kävin suihkussa ja pakkailin kamat. Äiti tuli ja klo 20 lähdettiin sairaalaan, klo 21 sairaalassa ja olin 5 cm auki. Sit suoraan saliin kiikkutuoliin ja ilokaasua ja kätilö lupasi pyytää anestesialääkärin paikalle antamaan spinaalin. Supistukset alko tulla tosi kipeiksi ja kätilö soitti lekurille missä viipyy, oli ainoa päivystämässä oleva ja teholle oli tullu hälytys..ei auttanu kun vetää ilokaasua. Myöhemmin toinen kätilö tuli sanomaan että lääkärille oli tullut monivamma-potilas eikä ehdi. Siinä vaiheessa ois tehny mieli itkeä...kätilö tilas sit gynekologin antamaan kohdunkaulanpuudutteen klo 23 maissa. Sillon olin 8cm auki ja gynekologi puhkas kalvot samalla. Puudute ei kyllä auttanu yhtään, vedin vaan ilokaasua ja puristin miehen kättä tosi kovaa. Mies oli ihan hermona ja sanoi soittaako kätilölle, mä sanoin et turha soittaa kun ei parempaa lääkettä nyt saa ja ponnistaa ei vielä voi. No mies kuitenkin soitti kätilölle ja kun sanoin et vähän ponnistuttais niin katto et olin 9 cm auki mut pieni reuna oli vielä. Kätilö yritti sormella saada vauvan päätä reunan yli että voisin ponnistaa. Kohta tuli anestesialääkäri ja kysyi tarvitaanko häntä vielä. Kyllä se oli hieno hetki Kätilö katto et olin 9cm auki ja reunaa vielä jäljellä joten spinaali kannatti laittaa. Ja se auttoi heti voi ihanuutta 20 min huilailin ja sit olin 10 cm auki ja aloin ponnistaa. Aluksi tuntui että vauva ei meinaa syntyä millään vaikka kuinka ponnistin, mutta syntyihän se sit 8 min ponnistuksen jälkeen Ei tullu edes repeämiä vaikka kookkain saamani vauva. Kätilö oli tosi ihana, harmitteli ettei puudutetta saatu aiemmin mutta hyvä että ehdinkin sen lopuksi saamaan, muuten olisin varmaan ponnistusvaiheessa ponnistanu kivuissani niin kovasti että olisin revennyt. Synnytys kesti siis vähän reilut 5 tuntia ja oli kyllä paras synnytyskokemus, vaikka tosi kivulias ison osan aikaa ja kätilö tosi ihana Halusin polikliinisen synnytyksen ja kun synnytys meni hyvin niin aamulla lastenlääkäri tuli saliin katsomaan vauvan ja totesi kaiken olevan hyvin, niin mies tuli sit hakemaan meidät kotiin Isoveljet on innoissaan vauvasta. Torstaina sit kävästään taas sairaalassa lastenlääkäri tutkii sen sitten taas.

ninnax ja pikku ukko
 
Täällä tilattiin uudet vaunut ja nyt odotellaan niitä saapuvaksi. Tilattiin emmaljungat kemin lastentarvikkeesta kun ei lähempää sen värisinä kun haluttiin niin saatu :D

Tänään pyörinyt mini-pyykki pesukoneessa :heart: On sitten valmiina sekä vaunut, että vaatteet jos pikana lähtö tulee. Turvakaukalo telakoineen ostettiin viikko sitten. Nyt alkaisi kaikki olla lähes valmista. Puuttuu enää vaipat, tuttipullontuttiosat ja tutit. Ne mies osaa hakea prismasta itsekin jos pikana lähdetään.

Isyyspakkauksen sisältöä kirjailin myös ylös. Pitäisi lähteä käymään yksin kaupungilla niin saisi rauhassa kaikki etsiä. Meillä mies on saanut kaikilta lapsiltamme isyyspakkauksen. Viimeviikolla kyseli, että milloin äitiyspakkaukkauksen pitäisi saapua? Sitä kysymystä ihmetellessäni tuumasi, että siitä tietää, että myös isyyspakkaus saattaa saapua lähiaikoina :LOL:

Minä olen aina tuohon isyyspakkaukseen kerännyt kaikkea hyödyllistä mitä varmasti tullaan myös muutenkin tarvitsemaan. Ensimmäisen pakkauksen kokosin mm. vannaan ja näiden kahden muun äitiyspakkaukseen. Kaikki pakkaukset tehty hupi mielessä ja niin, että niille on saanut nauraa. Ihan perusasioillakin saa kivan pakkauksen kun laittaa niihin tarinan mukaan. Meillä on ainakin isi muistellut kaikkien pakkauksia monta kertaa myös jälkikäteenkin.

Mutta niin täällä. Kipeitä supistuksia ajoittain tulee ja menee. Kovin vaavi alas painaa ja käveleminen ajoittain tuskaa. Mutta en valita. Jos vielä muutama viikko päästäisiin niin olisin tyytyväinen.

Viinika ja onni 30+2
 
Kiitos onnitteluista :)

Lisäilen uudet tulokkaat listalle. Olisko joku kiinnostunut ottamaan elokuusta eteenpäin listan vastuulleen?

Voi että vauva on ihana <3 (niinkuin kaikki vauvat). Järki sanoo et tää on meidän viiminen vauva, harmi että tosta vauvakuumeesta en taida koskaan päästä eroon :( Isoveljet on tosi innoissaan vauvasta ja antavat tuttia ja suorastaan tappelevat sylivuoroista. Vanhin 8v opasti mummia että vauvan päätä pitää tukea kun sitä pitää sylissä :D

ninnax ja muru

p.s pikku hiljaa alkaa mietityttää mistä keksiä nimi vauvalle, kun jo neljännelle pojalle pitäs keksiä nimi ja mistä kummit....
 
puuh ja lääh... ei ole kiva olla 31 asteen helteessä enää :headwall:

Kotihommat jää. Ainut paikka missä tämä mamma voi olla on rannalla. Joten, tänään taas meidän perhe änkäytyy eväiden kanssa veden ääreen.

Miten muut jaksaa? Täällä ei turvotuksia ole mutta yhtä tukalaa oloa helteellä kylläkin.

Viinika ja onni 31+1
 
Täällä poksuu 40+0!!

Ei oikein merkkei ole, että poika ois syntymässä.:/ Nuorimmainen alkanut jännittää syntyiskö pikkuveli hänen syntymäpäivänä.:D Tuo kolmas kun on syntynyt elokuun alussa.:) Samalla tässä miettinyt uskaltaako tässä alkaa viel järjestää juhlia pojalle kun ei tiedä koska se lähtö tulee. Vai pitäiskö suosiolla vaan odottaa vauvan syntymään ja järjestää kolmannen juhlat myöhemmin. :/
 
Hei!
Onnea vauvan saaneille ja tervetuloa uusille!

Nyt loppui minun kaamea turvotus ja rannakanavaoireyhtymäkin on jo helpottanut huomattavasti; Meille syntyi pikku prinsessa 20.7. rv 38+2 mitoilla 3570g ja 50,5cm. Tyttö syntyi neljässä tunnissa ilman kivunlievityksiä. Kolmen sairaalavuorokauden jälkeen päästiin kotiin ja sillon alkoikin "arki".
meillä viisi vuotiaalla on kova hoitamistarve ja hän on mustasukkainen vauvasta etteivät vain vieraat saisi sitä hoitaa/ pitää sylissä... Hän totisesti tekee kaikille selväksi että vauva on hänen vauvansa. Ja suuttuneena tuhahtelee kun vieraat sitten pitävät pikkuista sylissä. Tämä innokas isosisko viettäisi aikansa mieluiten vain istumalla ja pitämällä vauvaa sylissä ja laulamalla tälle itse keksimiään lauluja. Vauva on mielessä aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä. Tätä intoa on nyt kestänyt siis reilu kaksi viikkoa eikä loppua ole vielä näkyvissä. Toivon totisesti että tämä into laantuisi...
Kaksi vuotias puolestaa kutsuu vauvaa nukeksi eikä välitä siitä sen kummempaa. Hän yrittää esim tulla syliin yhtä aikaa kun vauvaa imetän ja istua tämän päälle... Eli ei varmaan edes ymmärrä toista eläväksi.
Meidän vauva on aivan luonnottoman rauhallinen ja nukkuu tosi paljon, vai voiko sitä tosiaan taas kahdessa vuodessa unohtaa millaisia ne vauvat oikein on?? =)

Mutta nyt kutsu kuuluu!

-Trm ja kylkimyyry-
 
  • Tykkää
Reactions: Siiseli84
Voisin jo ilmoittautu tänne odotuspuolelle vaikka viikkoja on todennäköisesti vielä toooosi vähän. Mulla ei ole ollut menkkoja edellisen synnytyksen jälkeen, joten viikot perustuu mun arvioon. Nyt olis varmaan jotakuinkin rv3+6 ja LA olisi 17.4. Täytyy huomenna vielä hakea lisää testejä, jotta näkee vahvistuuko viiva, kun vasta pari haamua olen bongannut.

Meillä on ennestään poika ja kaksi tyttöä. Kolmosen ja nelosen ikäeroksi tulee 1v8kk. Aika kauhistuttavaa, kun tulee noin pieni ikäero ja lapsiakin on sit jo neljä. :O

Tämä on ehdottomasti meidän viimeinen lapsi, joten täytyy nauttia tästä raskausajasta kunnolla, jos vaan tämä saa jatkua hyvin. On kyllä ihan mahtavaa, että tulee vielä yksi vauva. :heart:
 

Yhteistyössä