Neljännestä Kuumeilevia vol2

Heippa!

Tässä olen nyt vähän lueskellut pinoa päällisin puolin ja yrittänyt päästä selville jutteluistanne :) Painonpudotusta teilläkin, sama täällä. Lähtöpaino 78,7kg joka tällaiselle 162cm pituiselle ihan liikaa.. Tuon verran siis viime maalis-huhtikuussa ja olis painonvartijoissa mukana että sain pudottamisen alkuun ja nyt vaakalukema pyörii 63-66kg tienoilla, eli ihan ok mutta vielä haluaisin vähän pois. Salilla käyn spinningissä ja kuntoilemassa kolmisen kertaa viikossa ja vaihtelevalla menestyksellä yritän syödä järkevästi. Viikonloppuna tuli mässäiltyä ihan liikaa ja puntarin kierrän kaukaa tän viikon :whistle:

Huomenna olis papa testi tuossa lähineuvolassa ja harmittelen tässä että kun ei noita päiviä ole tuon enempää oviksen päälle tullu, olis voinu samalla teettää testin sponsored by neuvola. Ei millää viittis hankkia testejä kaappiin kun ei ne siellä rauhassa saa olla. Oon varmaan vuosituhannen malttamattomin testaaja :ashamed:

Pikaista paranemista oksennustautitalouteen!! Ja plussaonnea kaikille :wave:
Pienin nukahti just ja tarvii mennä leikkimään keskimmäisen kanssa että saa sekin jakamattoman huomion hetkensä tänään. Joskus sitä miettii että mistä sitä repii niitä hetkiä sitten jos vielä yksi ihana pikkuinen tulisi porukkaamme mukaan mutta kai se siitä sitten omalla painollaan taas lähtee menemään. Typerää tuollaisia varmaan ees miettiä..

Mukavaa alkanutta viikkoa!!
 
Moi!

äiti vm70 :hug: Toivottavasti vatsatauti menee nopeasti pois :hug:
Se kun on todella inhottava.

säde :hug: Ei tuollaiset pienet painon heittelyt mitään haittaa, sinä olet kuitenkin jo todella hienosti saanut painoa tippumaan :hug:

bojoing Onneksi olkoon :flower: :hug:
Hienosti olet saanut painoa pudotettua :)

Pimu nukkuu, jospa minä menisinkin yrittämään vähän jumppailua..

Iloista päivää kaikille! :wave:
 
:'( :'( :'( ..mut voi sit poistaa plussanneista..mä oon takas täällä. Tänään todettiin ultrassa keskeytynyt keskenmeno ja kaavintaa odotellessa. Tulee noin 3kk yritystaukokin, mut eipä pää kyllä ihan heti tätä samaa kestäskään.
 
Huomenta!
Kyllä veti pinon hiljaiseksi Ristiinkulkijan viesti, voi miksi pitikin heille käydä noin :'( mielestäni oli nyt sitten jo 10 :'( Kovasti jaksuja täältä edelleen jos vielä täälä käyt :hug:

Täällä alkaa vatsatauti olla selätetty vaikka vieläkin hieman huteraa, etovaa oloa mutta eilen maistui jo ruokakin ;) Tytöt menee jo kouluun ja miehen kanssa pidetään saikku päivä et huomenna sitten töihin ja pikkuneiti työkaverille hoitoon.
Tänään ajateltiin lähteää jo käymään kaupoilla ja naapurikaupungin kirpparilla, pitäis pimulle etsiskellä noita 80-86cm vaatteita, varsinkin bodeja kun alkaa olee vähissä jotka mahtuu ja ties mitä muuta kivaa löytyy jo valmiiks ;) Mä aina ostan jos löydän halvalla hieman isompiakin kokoja.

bojoing sulla kp.t kuten säteelläkin aikasta kivasti, joko teil on jotain "tuntemuksii" :) Tulkaahan kertoilemaan et jokos saataisiin loppukuusta plussauutiset!

Tiukunäiti nyt sit ahkerat "patjajumpat" kp.si ovat jo 13 eli ovis taitaa kohta kolkutella ovella, tietty riippuen kiertosi pituudesta joka voipi olla mikä tahansa näin ekalla kerralla :/ mutta ei se hukkaan mene ;)

Nyt aamukaffelle, kuullaan :wave: Mukavaa päivää kaikille =)
 
Osui tällainen silmään tuolta mitäs nyt....
Sit kun luin tuota iltasanomien juttua loppuun niin mä kyllä täysimetin neitiä 5,5kk ja olen siitä tosi tyytyväinen vaikka kirjoitus olisikin mitä mieltä tahansa, mielestäni meillä ihan hyvin kasvanut jne.
http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1645486
Kyllähän tämä jakaa mielipiteitä ja jospa mekin saadaan tästä jotain "lisäeloa" tähän pinoon ;)
 
Huomenta!

Meillä nämä aamut ovat nyt venyneet myöhemmiksi, nyt kun esikoinen on talvilomalla.
(nukuttiin tänäänkin kahdeksaan)
Mennään ulkoilemaankin sitten hieman myöhemmin.

Ristiinkulkija :hug: minä en osaa oikein mitään kirjoittaa lohdutukseksi, anteeksi :hug:
Sulla on tietysti ihan hirveä olo :'(

äiti vm70 mä menin sitten jostain laskurista katsomaan nitä "hedelmällisimpiä päiviä"
No oliskohan ollut tuossa 20.2-1.3 rippuen kierrosta ja tuo siis jos kierto n.28-35 päivää..
Mulla voi hyvin olla vaikka paljon enemmänkin. Niin tuossa pari vuotta sitten, ennen kun tyttöä rupesin odottamaan vaihteli kierto 28-49 päivää..
No nyt on ihan hyvä aika ruveta "treenailemaan" :D

Aika ihme juttu tuo kirjoitus. Vaikkei tuo typy ole mitenkään hyvin kasvanut (tippuu käyrällä, pituus siis. painoa on ihan hyvin tullut).
Ei ole ikinä neuvolassa sanoneet mitään pahaa. 6kk neuvolassa kun sanoin että nythän ne "kiinteät" aloitetaan, niin täti sanoi vaan ettei ole mikään kiire.
No siirtyi sitten vähän aloitus ja typt oli n.6 1/2kk kun rupesi "maistelemaan", ja tuossa yli 9kk iässä rupesi vasta ihan kunnolla syömään :ashamed:
Hemoglobiini oli ainakin ihan hyvä.
Pojat sitten kasvoivatkin sitten tosi hyvin ihan pelkällä tisumaidolla.
Tosin esikoiselle rupesin antamaan niitä kinteitä jo vähän yli 4kk ikäisenä, keskimmäiselle 6kk ikäisenä. Keskimmäinen oli kuitenkin yli10kg (ja 70cm) 6kk ikäisenä et musta ihan hyvin oli kasvanut :D
(ja vertailun vuoksi, pimu oli 10kk neuvolassa n.9,9kg ja 71,5cm.. )
Tarkoittaakohan tuo kirjoitus että pitäisi ruveta antamaan "kiinteitä" jo 4kk ikäisenä?
Tai että täysimetys onkin nyt pahasta.
Jännä miten nuo suositukset muuttuu..
äiti vm70 ja te muut joilla on jo isompia lapsia. Miten nuo suositukset meni kun teidän isot lapset olivat vauvoja? Mites te niitä "noudatitte"?
Mulle kun neuvolassa on joka kerta sanottu erillalailla nuo "suositukset". Esikoisen kohdalla lääkäri sanoi jopa 8kk neuvolassa että pitäisi imetys jo lopettaa..
Ja siis mun mielestä jokainen tekee tuossakin asiassa niin kuin itse haluaa/ mikä itselle sopii parhaiten :heart:

Hauskaa päivää kaikille ja paljon plussia! :wave: :heart:
 
Ristiinkulkija :hug:

Musta tuntuu et noi suositukset muuttuu joka vuosi :whistle: Ottaapa noista sitten selvää..

Mulla loppui nyt vasta menkat eli nyt päästään aloittamaan virallisesti tämä vauvautuminen.

Jos menis vaik iltapalalle :wave:
 
Suositukset vaihtee parin vuoden välein. Joka lapsella on ollu erilaiset..

Kävi kyllä ihan hoitajaakin sääliksi ultran jälkeen, kun joutu lohduttelemaan mua siinä. Näki miten on vaikee katsoa toisen pahaa oloa. Olin niin hysteerinen et kyseli jo millä tulin, et pääsenkö takas kotiin. Vaan kun ois nähnyt mut silloin matkalla päivystykseen. Ei tän käsittely oo lähimaillakaan ohi vielä. Huomenna kaavinta..ahdistaa ja rintaa puristaa..surettaa ja harmittaa.
Kunpa tää olis jo ohi.

"..ei aika kulu, se kuluttaa. Repii palan, sitä mutustaa.."
 
Ristiinkulkija :hug: Hirmuisesti voimia, varmasti tosi rankkaa ja ehditkin jo viikoissakin niin pitkälle :'( tuntuu niin pahalta kun teitä koetellaan jo liiankin kanssa :(

Mulle iski vatsatauti uudestaan just kun kuvittelin että ollaan kunnossa :x Aamulla 5 aikaan heräsin kuvotukseen ja siit puol tuntii niin eikös taas vatsas mourassu ja vesiruikulil et se siitä töihin menosta. Ehdin mä siel vessas istuu ainakin 10 kertaa kun työkaverille soitin et jospa et sittenkään lähde sinne kokoukseen vaan meet mun puolest aamuvuoroon :(
Eilen jo kuvittelin et olen kunnossa mut työkaveril sama juttu et iski uudestaan et on tää rajua. Likat ja mies valitteli vatsakipuisuuttaan mut silti urheesti menivät töihin ja kouluun.

Tiukun äiti kun esikko oli vauva niin silloin suositus tuosta täysimetyksestä oli sen 3kk jolloin käskettiin aloittaa perunalla, kakkosesta oli 4kk mutta aloitin kans sit jo perunan annon siinä 3,5kk iässä mut nyt toisaan meni tuo 5,5kk täysimetystä :D

Ellu ja Tiukunäiti muistakaapas olla ahkeria peiton pöllytyksissä et päästään sit jännäilemään teitäkin ;)

Mut nyt mentävä ko tihommiin, siivousta ym. mitä jaksaa tehdä. pikkuneiti ulkona rattaissa päikkäreillä.
 
.. *ihan pöllönä vielä lääkityksestä* .. Juu, lääkitys oli kohdillaan ja sitä oli riittävästi. Olo on helpottunut kun tää nyt vihdoin on ohi.

Mutta ripulista..eli "vanhan kansan" neuvoja : Vesilasiin sekoitetaan 3-5rkl perunajauhoja ja sokeria maun mukaan (mulle reilusti). Ja hörpätään pois, voipi ottaa muutamankin lasillisen päivässä. Tavallaan "kiisselöittää" , eikä ole ripulia enää. Kannattaa kokeilla, toimii.
 
En olekaan muutamaaan päivään käyny kirjoittelemassa.

Meilleki tuli se oksennustauti. Ma ja ti välisenä yönä aloitti keskimmäinen lapsista oksentelemaan, ja seuraavana yönä kaks muuta. Yöt meni aika pitkälle miehen kanssa valvoessa ja petikamppeita vaihdellessa, kun niin täysin yllättäen aloittivat kesken yön. Siinä meni niin lasten omat sängyt kuin meidänki sänky. Onneksi meni heillä nopeasti ohitse, pientä kuumette sitte ollu. Pyykkiä on kyllä saanu pestä niin paljon kuin vain kerkeää. Itelle tuli sit eilen kuumetta ja oli niin voimaton olo, joka kohtaa jomotti ja kolotti. Mahassa kiersi kaks kolme päivää, mutta toistaiseksi säästynyt oksennustaudilta. Tänään viel on vähän vetelä olo, päätä särkee, hissukseen pitää liikuskella kun ei oikein ole voimia.. Mutta siitä se toivottavasti.

Tiukun äiti Enpä ole testaillu, eikä oireita ole kyllä suuntaan eikä toiseen. tai ei tässä osaa eritellä voisko joku liittyä raskauteen esim. toi huono olo kun sitä oksennustautia meillä siis ollu. Ajattelin et testailisin aikaisintaan ens viikonloppuna, koska mulla ollu pari kiertoa niin pitkää, en viittis turhan aikaiseen testailla ja ihan turhaan.

Mites te muut?? Onko oireita? Äiti vm70??

Mukavaa viikonloppua kaikille! Olisipa ulkona niin mukavat ulkoilusäät, mutta taidan pysytellä viel sisällä et parantuisi kunnolla. Ulkoilkaahan te muut.
 
säde tuohan kuulostaa lupaavalta :)
Minä ainakin kovasti pidän peukkuja, että sinulle pian plussa tulisi :heart:
Ja tietysti pikaista paranemista koko perheelle! :hug:

Ja tietty pidän peukkuja että kaikki muutkin plussaatte :heart:
 
Heipsan!
Vatsatauti toivonmukaan selätetty, johan sitä vesiruikulii kestikin 5 aamua peräkkäin että sai istua vähänväliä vessasssa puolentoista tunnin ajan et sai suolen tyhjäks :ashamed:
Silti olen ollut töissä vaikka alkoikin talviloma mutta kun olin ainoa joka oli suht parantunut tuosta vatsataudista ja sit sainkin olla pe että lauantain 12,5h päivät, ihme kumma ei väsytä ei ainakaan vielä ;)

Säde tovottavasti teillä jo helpottanut, jaksuja kovasti :hug:
Sulla kp.t kivasti, koskas ajattelit testata vai odotatko tuonne kp45 tjt?

Itsellä ei tuntemuksii, tätiä odotan :ashamed: Eihän se nyt vielä voi tärpätä, ehkä joskus tai sitten ei. Mistä sitä tietääää miten luoja on nuo lapset meille "jakaneet"
Meillä neiti täyttää jo 1v5kk keskiviikkona :heart: Siitä on tullut jo iso tyttö, Meillä kun sanon että lähdetään ulos tai jonnekkin niin neiti hakee kuomat, pipot ym. mitä en vielä ole varannut ja sit niistäminen on uusi juttu ;) neiti ottaa paperin ja oikein turskauttaa siihen et räkä on sit ympäri poskia ja nauraa päälle omaa tekonauruaan :D
Eilen aamulla mulla oli aamupalaa varten juusto pöydällä ja mitä vielä etin niin neiti löysi pöydältä juustohöylän ja yritti itse höylätä juustoviipaletta :) Omatoiminen ;)

Tänään mennään laskiaisriehaan, en tiedä viihtyykö neiti siellä kun ei tykkää pulkassa istua mutta jos tuon isosiskonsa kanssa, toivotaan ainakin. Enkä edes tiedä mitä sielä on kun on seurakunnan järjestämä ja tuo 14v. olikin siitä puhunut että sinne mennään :)

Mukavaa laskiaissunnuntaita kaikille, palaillaan :wave:
 
lapset 2000-03 ja -08 ja nyt kp12 menossa ovistaa epäilin olleeks eilen. mahan juilinta vasemmalla alko kp8 ja pe-la oli sit limat kp10-11.
ehkäisyä ei ole ollut lain pojan syntymän jälkeen (maaliskuu 08) kaksi positiivistä testiä todettu kemiallisiksi kesken menoiksi. nyt suunnitteilla klomit jatko kiertoon pco taustaa. =)

tarrasukkia ja plussatuulia koko sakille :heart:
 
nelosenkaipuu Tervetuloa joukkoon jännäillemään!! :heart:

Äiti vm70 Jos me vielä sitä toista pinoa pidetään yllä niin mun tän päiväiset likemat olisi, 70.1kg, -500g ja tavoitteeseen olisi 5.1kg. Ihme ku on tippunu koska koko viime viikon tuli liikaa herkuteltua :ashamed: Ja liikkumaan en kerenny kun sairastellessa lasten kanssa menny. Varmaan selittyy sillä ku olin viikonloppuna kuumeessa niin ruoka ei oikein maistunu. Mutta nyt kaikki muut olisi terveitä paitsi mies sit sairastui. Pitää kattoa saisko sitä taas itseään niskasta kiinni ja vähän alkais syömisiään taas tarkkailemaan.

Jossain vaiheessa oli tunne et nyt on tärpänny, kuitenki viime päivinä on taas ollu olo et menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä, todellisuus taas iski ja käski lopettaa turha toivominen et olisi tärpännyt, vieläkään :'( Onkos sinulla Äiti vm70 tai bojoing tuntemuksia olisiko salamatkustaja kyydissä? Millos olette ajatellu testaillu? Itse ajattelin jos tonne viikonlopulle asti odottelen ellei menkkoja tule.

Entäs Tiukun äiti jokos on ovis bongattu ja hyödynnetty? :p

Mukavaa iltaa kaikille!!
 


Pudottaja .. tavoite ...saavuttanut, tavoit. -kg/tavoite

säde ............ - 10,7 kg .........- 4,5kg....... - 6,2kg (65kg)
ma 9.2 paino 70,4kg pudotus -0,8kg tav. 5,4kg
ma 16.2 paino 70,6kg +0,2 tav. 5,6kg
ma 23.2 paino 70,1kg pudotus - 0,5kg tav. 5,1kg

Tiukun äiti .... -12 kg .........- 2,4 kg ........ - 9,6kg (70kg)
su 15.2 paino 77,7kg, pudotus - 1,8kg tav. 7,8kg

äiti vm70 70kg - 4-5 kg ....... - 0,3 kg ......... - 4,7 kg (66kg)
ma 9.2 paino 69,1kg pudotus -0,6 kg yht. -0,9kg tav. 4,1kg
ma 16.2 paino 69,4kg :eek: siis tullu takas +0,3 tav. 4,4kg
ma 23.2 paino 68,0kg pudotus -1,4kg tav. 2,0kg


Joku päivä mekin saamme ripustaa mitallin kaulaan kun olemme tavoitteemme saavuttaneet =)

[/quote]

 
Huomenta!

Tervetuloa nelosenkaipuu :wave: liitän sut tuonne ensimmäiselle sivulle eli sieltä voi käydä kurkkimassa kp.t omat ja toisten ;)

Säde, hienostihan sulla on pudonnut ja mulla tekee tuo hiton 5aamun vesiruikuli kun ei oikein yuskaltanut sit syödä, varsinkin nuo pe ja lauantain kun piti olla töissä. Sunnuntaina vasta käytiin ekaa kertaa lenkillä ja eilen salilla ja kyllä voimat on aikasta tipo tiessään, tuntu ettei oikein jaksanut :ashamed:

Säde Kiitos kysymäst mut Ei tuntemuksii, kyllähän se täti kurvaa paikalle viimeistään viikonloppuna jos tuo kierto venyy tuonne 33 kuten viimeeks eli huomiseksi jo hieman varaudun mutta jos ei vielä sunnuntainakaan ole tullut niin maanantaina sitten, vaikka tuleehan se. Pitäishän rintoja nipistää tjt. mut kun ei mitään :eek: siksi toivo menetetty.
Peukutukset bojoing ja Säde sekä nelosenkaipuulle että oviksen hyödennys tuo tällä kertaa toivotun tuloksen joka kestää loppuun asti :hug:

Tänään laskiaistiistai niin mennäään pulkkamäkeen kaverin kanssa joka tulee poitsun kaa, poitsu 2pvää vanhempi meidän neitiä :) Mulla porisee jo hernekeitto valmiiks ja vanhin neiti lupas leipoo laskiaispullia :p et se siitä dieetistä :ashamed:

Mukavaa laskiaistiistaita kaikille :wave:
 

Yhteistyössä