Mamma5v: Ollaanpa samanlaisessa tilanteessa
ja saman ikäisiäkin vielä!
Juuri ollaan muutettu uuteen taloon ja lainat on aikas mahtavat...joten ei pahemmin ole varaa kikkailla työpaikan kanssa. Täällä kun vielä huonosti nyt töitä tarjolla.
Tosiasiahan on että kyllähän tuolla työelämässä ehtii olemaan vielä kymmeniä vuosia...välillä puntaroin mikä on tärkeintä. Mutta taloudellista ahdinkoa en halua missään tapauksessa...nyt kun kaikki on kuitenkin hyvin.
Minulla on vielä hieman erikoinen virka johon vaikea saada äitiystuuraajaa niin että se kannattaisi taas antaa takaisin minulle kun palaan äitiyslomalta. Pelkäänkin että saan kyllä pitää työni mutta tämä lisäosa otetaan minulta pois ja annetaan jollekkin toiselle
Ja sillä on iso taloudellinen vaikutus mun palkkaani sekä myös viihtymiseeni(haasteita).
Tiedän et sain työn koska oli jo 3 lasta ja varmasti ajateltiin et en enään äitiyslomalle tule jäämään. Lasten sairastelut on yllättäneet ja olenkin joutunut olemaan nyt viimisen 5kk aikana paljon pois
aikaisemmin lapset ei koskaan ole näin sairastelleetkaan....töissä on asiasta keskusteltukkin ja olen saanut asiasta negatiivista "huomiota" joten osaan kuvitella miten käy kun ilmoittaisin olevani raskaana huh..huh..naisvaltainen ala, joten hitaita katseita ja kuiskuttelua selän takana
Ei kauheasti houkuta.
Tiedän ettei työ ole koko elämä, mutta se on kuitenkin tärkeä osa sitä...ja varsinkin taloudellisesti TODELLA tärkeä osa. Toisaalta en nyt voi antaa työni "hallita" koko elämääni ja päätöksiäni ja toisaalta on perhettämme kohtaan väärin jos tulo tasoni putoaa ja kulut vielä kasvaa. Nämä lapset kun täytys pystyä kouluttamaan ja antaa hyvät eväät elämälle.
Hassuinta et ekaa kertaa elämässäni mietin tällaisia ja vielä olen ekaa kertaa elämässäni vakituisessa työssä. (aikaisemmin olen opiskellut ja lapset syntyneet tosi huonoon taloudelliseen tilanteeseen ja sen jälkeen ollut yrittäjänä jossa kauheat taloudelliset riskit) Nyt siis tilanne tasaisempi kuin koskaan ennen, ehkäpä jotenkin pelkään nyt riskeeravani sen???
Merette: Onnea plussasta! kyllä se siitä vielä vahvistuu
:flower:
Minäi: Taidat sinäkin pian lähteä tuonne odotuspuolelle..paljon peukkuja!!!Piiitkät 2vk edessä.
Katjuska-78: Onhan se tosiaan niin että sitä raskautta pohtii ja pohtii mutta täytyisi vaan uskaltaa heittäytyä "tunteiden" vietäväksi, kyllähän se arki pyörii siinä missä ennenkin. Asioilla on tapana järjestyä!
Johnu: siellä on tiedossa jännä vkl! Nyt paljon peukkuja sinne, toivottavasti plussaat!
Onkohan täällä kohta enään ketään kun minä vain pohdiskelen :|
Onhan se tietenkin vähän niin että kun elämää kovin yrittää suunnitella ja "järjestää" kohtalo puuttuu peliin ja sekoittaa pakan...turha suunnittelu ja murehtiminen on yleensä aika turhaa. Elämästä kun ei koskaan tiedä mitä se eteen tuo. Täytyisi vaan nauttia tästä hetkestä enemmän.
Luin eilen kaikki teidän tämän ketjun viestit ja oli kyllä ihana lukea teidän juttujanne
Kuulostaa niin tutulta teidän kaikkien arki. Sellaista hallittua "kaaosta".
Mutta niin hauskoja juttuja noiden pikkuisten suusta tulee joka päivä ja olisihan tuo arki aika tyhjää ilman näitä ihanuuksia.
Täällä kuume vain pahenee vaikka nuorin on oksennustaudissa...tuntuu että joutuu jatkuvasti olemaan pois töistä :/ kohta joutuu etsimään uuden työpaikan kun muksut koko ajan kipeitä ja tuntuu et joudun jatkuvasti olemaan pois. Ei kyllä yhtään kiva juttu..toisaalta vaihtoehtoja ei ole. En voi 2vuotiasta oksentavaa lastakaan hoitoon viedä ja muuta hoitajaa ei ole. Nyt vain ollut meillä lapset jatkuvasti kipeitä ja kun toinen paranee tulee toinen kipeäksi
Eilen jo kovasti katselin ovulaatio ja raskaustestejä jos niitä muutaman tilaisi??? Ensin tietty täytys varata aika gynelle kierukanpoistoon. Olen vain aina haaveillut kesävauvasta ja olisi ihanaa saada vauva kesällä (samalla ratkeisi kahden kesän vanhempien lasten loma ongelmat, kun voisi olla 2 kesää kotona äitiyslomalla). Siinä tapauksessa yritys täytyisi aloittaa vasta syksyllä lokakuun jälkeen.
Mutta mutta...muistaakseni täällä oli muitakin joilla ollut hormoonikierukka? kannattaisiko kierukka kuitenkin poistaa jo alku kesästä että kierto ehtisi normalisoitua ennen syksyä? Niin olisi helpompi sitten syksyllä aloitella yrittämistä jos hormoni toiminta olisi jo normalisoitunut.
Huh huh tulipa taas pitkä pohdiskelu ja kirjoitus...toivottavasti jaksatte lukea :ashamed:
Mivian