Nelilapsiset perheet hohoi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äidiksi neljällekö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äidiksi neljällekö?

Vieras
Meillä nyt kolme lasta, nuorin 4kk. Mietityttää, että annettaisiinko jo nyt neljännelle lupa tulla vai vasta hieman myöhemmin, vai jääkö lapsiluku tähän kolmeen.

Miten teillä on elämä muuttunut neljännen lapsen myötä? Onko muutos isompi/pienempi kuin lapsiluvun muuttuessa aiemmin? Meillä tuo kolmannen syntymä ei tuntunut isolta muutokselta, tosin auto jouduttiin vaihtamaan. Ehkä itestä tuntuu että se toisen syntymä oli isompikin muutos silloin aikanaan.

Ei kyllä mitään lisätöitä tuonut kuopus tullessaan. Paitsi, että sattui olemaan lonkat löysät ja kipsattiin yms. Mutta niinku noin muuten ei kyllä enää huomaa mitenkään työn määrässä. Meillä tosin ikäerot suuria, esikoinen 10v, kakkonen 8v ja kolmonen 5v. kuopus nyt 10kk.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
meillä kans kolme lasta ja nyt lähiaikoina aletaan yrittämään neljättä. Mä luulen että meidän elämä ei juurikaan muuttuisi. Nyt lapset 6½v, 3v ja 1½ v

Meillä samanikäset lapset :)
Kolmannen ja neljännen välille haluaisin 3-4v ikäeron.

Tähän mennessä ei ole vielä muuttanut mitenkään meidän elämää.
Tosin se tila-auton osto on edessä mutta ainakaan vielä sille ei ole ollut akuuttia tarvetta, nuorin on nyt 4kk.

Talo on tarpeeksi suuri, vielä. Mutta ehkä tulevaisuudessa 3-5v päästä täytyy harkita uudestaan onko kaikille tilaa vai ei.

Meillä lasten iät on 6v, 4,5v, 2v ja 4kk.

isompi muutos oli kolmannen syntymä. ei se neljäs elämää suuremmin mullista kuin lapsi ylipäätään. uusi ihan persoona mukaan perheeseen. ja neljäs on ollu kaikkein "helpoin" lapsi. oppii muiden mukana monet asiat, niin hyvät kuin pahatkin :D

Ei muuten muuttunut elämä neljännen myötä, paitsi että isompi auto piti hankkia, pyykki lisääntynyt, vaatteita pursuaa vieläkin enemään joka paikasta, ruokaa/maitoa ym. menee enemmän, riitoja tulee lasten välillä enemmän (esim. nyt kinastelevat meidän kuopus 1,5v ja 4,5-vuotias aika paljon keskenään), yöheräämiset vain jatkuivat eli kyllä neljännen lapsen myötä KAIKKI ELÄMÄ(SSÄ) LISÄÄNTYY. Toki lisääntyy myös kaikki se hyvä, mitä lapsi tuo tullessaan. Mielestäni on pötypuhetta, jos neljäs lapsi ei vaikuta mitenkään...Aika huomaamaton ja itsenäinen tapaus on kyllä tällöin kyseessä...
ps. meidän lapset nyt 9v, 7,5v, 4,5v ja 1,5v.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Mä oon miettiny, että miksi pitää vaihtaa autoa kun kolmas syntyy? Eikö takapenkeillä oo kolme paikkaa? Vähä ot, mut pakko nyt kysyä kun mainittiin..

Ei mahtunut kolme istuinta taakse sitten mitenkään vanhassa autossa, edessä airbag joten siihenkään ei saanut laittaa...
Käytiin paikallisessa lastentarvike-liikkeessä sovittamassa, täti etsi hyllystä kaikkein kapoisimmat istuimet ja silti ois pitäny takaovet auki ajella.

Meillä onneksi löytyi istuimet mitkä mahtui pösön takapenkille hyvin. Tosin käytiin kolmessa eri lastentarvikeliikkeessä ennenkuin löytyi.
Ei onneksi tarvinnut vaihtaa autoa kun kolmas syntyi.

Kyllähän niitä autoja tuli katseltua mutta aika harvaan näytti kolme penkkiä mahtuvan.

Neljäs lapsi heilautti asioita paljon vähemmän kuin kolmas. Mulla tosin ekat oli jo aika isoja ennen kolmatta ja siksi varmaan muutoskin oli isompi. Paljon on pyykkiä ja perunoita saa keittää melkein säkillisen kerralla, mutta ihanaa on :heart:
Meillä lapset siis nyt 13, 9, 3½ ja 1½.

Yhteistyössä