nelilanka-saumuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostaja

Vieras
Teinkö hyvät kaupat, kun lupauduin ostamaan tuollaisen tutulta 40 eurolla? Ei harmainta hajua, mitä maksaa uutena. Koskaan en ole saumuria käyttänyt. En edes tiedä, kuinka käytetään, mutta ohjekirja tulee mukana. :D

Mun ei toimivasta saumurista hyvitettiin liikkeessä 150 euroa ja pari viikkoa myöhemmin näin sen saumurini olevan myynnissä 250 euron hintaan. Kyseessä 80- luvun saumuri, joka huollon tehneen miehen mielestä kuuluu sarjaan, joita on mahdoton korjata täysin toimivaksi säätöominaisuuksiensa takia. Liekkö sitten hyvityksen antanut liike saanut koneen kuntoon. Hyvät kaupat olet varmasti tehnyt, mutta jos konetta ei ole yli vuoteen käytetty, niin vie ensimmäiseksi johonkin huoltoon. Putsaavat pölyt pois ja säätävät asetukset kuntoon. Voin kertoa että lankojen syöttäminen ja asetusten hakeminen alusta jonkun muun toimesta on taatusti jo yhden 50 euron arvoista, puhumattakaan jos koneessa on jotain muuta säädön tarvetta (leikkurin teroitus, rasvaamiset yms.).

Minulla on Maman joskus esihistoriallisina aikoina ostama saumuri, joka toisinaan "unohtuu" vuodeksi, pariksi kaapin perille ja kun sen kaivaa esiin ja vähän putsaa, toimii moitteettomasti.

Joskus iskee omplauskausi. ;)

Mähän alan ihan innostua! Tekis mieli tehdä yhden blogin ohjeiden mukaan ihania tilkkupeittoja. Ja sitten olen suunnitellut jo jonkin aikaa piirtää kaavat ektorpien päällisistä ja ommella itse sellaiset loose fit -päälliset. Ja ja ja... :D

Yhteistyössä